Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Kent iemand een goede en goedkope installateur voor de installatie van een laadpunt in Hilversum?
goed-goedkoop-snel.jpg


Sorry, kon het niet laten...
 
De leeftijd van de groepenkast verteld je vrij weinig...

Laatst bij mijn schoonouders ook de groepenkast vervangen omdat die in hun huis van 2004 een aansluiting van 1x 35a hadden.

Nieuwe groepenkast 3x25a à €660,- zonder montage, wijzigen van aansluiting bij netbeheerder à €300,-. Een laadpaal van €1000,-, diverse materialen €200,-, 14 meter straatwerk is ook al een dag werk + huur graafmachine.... Het is zeker fors voor een laadpaal maar in een ongunstige situatie sta ik er niet eens van te kijken als je alles laat doen.

Poosje hier niet geweest, sorry. Er is geen nieuwe meterkast nodig. Het is gewoon een uitbreiding in de huidige kast.
Wijzigen bij netbeheerder zijn kosten die voor mij komen, daar doen zij verder niets mee.
Straatwerk graafmachine? Voor het openhalen van een paar tegeltjes en een geultje graven? Graafmachine kan er niets eens bij want het is een afgesloten tuin.

Inmiddels heb ik een partij gevonden die het voor een heel veel schappelijkere prijs gaat doen.
 
In die groepenkasten zit stevig prijsverschil. Als je beetje zoekt vindt je prima kasten voor 30% van de normale verkoopprijs.
Mijn nieuwe 3 fase groepenkast incl 3x aardlek automaat (ABB) met 8 groepen was rond de €320 incl btw. Verangen van oude door nieuwe was in 2.5 uur geregeld. Grondkabel /mantel leg ik zelf wel in en voor aansluiten laat ik dan electricien komen.
 
Ik heb deze. Wel iets duurder maar heel stijlvol en past precies (is op maat gemaakt voor de TWC).
Wel flink verschil met die woodvisionpaal van paar berichten terug. (€30 excl tegen €260) Je kan evt die woodvision paal zelfs nog in de donkere tesla kleur spuiten of lakken, En door de lengte van die woodvison paal kan je hem denk ik zonder betonvoet minimaal meter de grond in slaan of boren lijkt mij diep genoeg
 
Laatst geprobeerd met een 6,5 Kw inverter aggregaat via UMC te laden. Zowel op 1 als op 3 fasen geen start. Gelijk rood licht. Met een alternatieve 230V lader geen probleem. Heeft er iemand een idee waarom de UMC dit niet pakt?
En accepteert een TWC het mogelijk wel? Ik heb ook een poging gedaan om de aggregaat aan aarde te leggen. Maar geen verschil.
 
Heb je die paal nog gekocht en er al inzitten ? Ben nog onderdelen aan verzamelen om hier zaak af te monteren. De kabel ligt al klaar en heb bovenstaande paal besteld, die gaat er dus volgende week in. Komt een TWC in zwart aan te hangen en nog 2 220v aansluitingen voor de Ebikes nu ik toch beig ben

Ik heb twee palen van Woodvision gekocht inmiddels. Ik ga er de komende weken mee aan de slag. Aan eentje hang ik de TWC en aan de andere de Lolo Smart waarmee we nu laden (die gaat mijn vrouw gebruiken voor haar i3). Ik heb nog even, ze hoeven pas eind december de grond in. Maar ik wil dan wel alles uitgevogeld en voorbereid hebben.

Het doorvoeren van de elektriciteitskabels zal nog even wat puzzelen worden omdat de paal niet helemaal hol is maar uit meerdere holle ruimtes bestaat (dat wist ik al wel, het was op de foto te zien). Overigens laat ik het uiteindelijke aansluiten door een elektriciën doen, dat vertrouw ik mezelf niet toe.
 
Vraagje: Ik heb een LOLO sinds 2016 en kon altijd op 11KW laden met de MS van 2016.
Nu heeft de nieuwe van 2019 een interne lader van 16,5KW, maar haal ik nog maar steeds 11KW. Dit terwijl de paal volgens mij tot 22KW aankan. Is er ergens een instelling via het NewMotion portaal of in de laadpaal zelf dat moet aangepast worden?
Heb aan het zoeken geweest in handleidingen, google en op het forum maar vond geen antwoord op mijn vraag.

Ik vermoed ofwel een aanpassing in de kast of in de laadpaal zelf aangezien ik op het webportaal volgens mij niets kan aanpassen.
Alvast bedankt!
 
Ik heb twee palen van Woodvision gekocht inmiddels. Ik ga er de komende weken mee aan de slag. Aan eentje hang ik de TWC en aan de andere de Lolo Smart waarmee we nu laden (die gaat mijn vrouw gebruiken voor haar i3). Ik heb nog even, ze hoeven pas eind december de grond in. Maar ik wil dan wel alles uitgevogeld en voorbereid hebben.

Het doorvoeren van de elektriciteitskabels zal nog even wat puzzelen worden omdat de paal niet helemaal hol is maar uit meerdere holle ruimtes bestaat (dat wist ik al wel, het was op de foto te zien). Overigens laat ik het uiteindelijke aansluiten door een elektriciën doen, dat vertrouw ik mezelf niet toe.

Hier hetzelfde Ik heb alles compleet, kabel zit in de grond de paal komt met paar dagen. Ik zet alles klaar en laat afmonteren TWC en de meterkast door electicien doen . Had extra meterkast nodig mijn huidige had nog maar 4 breedtes vrij, en ik heb er 12 nodig incl 3fase teller.

De paal ga naar kijken. Op de plaatjes lijkt het of je met een goede gatenzaag eenvoudig tot de kern kan boren ,dan moet de voeding kabel er wel doorheen te krijgen zijn lijkt mij. Als het gelukt is (denk midden volgende week) laat ik wel weten of het gelukt is.
Voro het vastzetten van de paal ga in Kongcrete testen op de filmpjes van dit spul lijkt het zeer eenvoudig om het goed vast te krijgen met dat spul
 
Vraagje: Ik heb een LOLO sinds 2016 en kon altijd op 11KW laden met de MS van 2016.
Nu heeft de nieuwe van 2019 een interne lader van 16,5KW, maar haal ik nog maar steeds 11KW. Dit terwijl de paal volgens mij tot 22KW aankan. Is er ergens een instelling via het NewMotion portaal of in de laadpaal zelf dat moet aangepast worden?
Heb aan het zoeken geweest in handleidingen, google en op het forum maar vond geen antwoord op mijn vraag.

Ik vermoed ofwel een aanpassing in de kast of in de laadpaal zelf aangezien ik op het webportaal volgens mij niets kan aanpassen.
Alvast bedankt!

Ik dacht te hebben gelezen dat je contact op moet nemen met (de ondersteuning) van NewMotion en die kunnen het op afstand aanpassen. Dit kun je zelf volgens mij niet doen.
 
  • Informative
Reactions: MickC
Recent probleem met vervuilde laadpoort. Sinds paar weken wou de S soms niet laden en gaf de melding controleer de laadspanning. Bij opnieuw insteken kwam een rode LED (constant branden) op de TWC. Soms bij opnieuw insteken van de stekker liep het laadproces wel goed. Ook bij de rode LED diuwde ik op de resetknop (terwijl de stekker in de auto blijft steken. Dan starte het laadproces ook. Bij gebruik van de standaard (losse) lader) ging alles wel goed. Bij nazicht van de laadpoort op de auto zat er een soort verdikking in één van de openingen (onderaan links). Met een houten stokje kon ik het eruit peuteren ... een dooie spin! Nu loopt het laden weer normaal. Conclusie af en toe laadpoort op vervuiling controleren. De S heb ik nu zo'n 2.5j
 
Vraagje: Ik heb een LOLO sinds 2016 en kon altijd op 11KW laden met de MS van 2016.
Nu heeft de nieuwe van 2019 een interne lader van 16,5KW, maar haal ik nog maar steeds 11KW. Dit terwijl de paal volgens mij tot 22KW aankan. Is er ergens een instelling via het NewMotion portaal of in de laadpaal zelf dat moet aangepast worden?
Heb aan het zoeken geweest in handleidingen, google en op het forum maar vond geen antwoord op mijn vraag.

Ik vermoed ofwel een aanpassing in de kast of in de laadpaal zelf aangezien ik op het webportaal volgens mij niets kan aanpassen.
Alvast bedankt!

Dit ligt ook eraan wat voor aansluiting beschikbaar is. Een woonhuis met 3x25A? Dan zal het niet gaan om over te stappen naar 22 KW. De paal kan dan wel 22 KW aan, maar de huidige huisaansluiting niet. Misschien eens een foto van de meterkast posten?
 
  • Helpful
Reactions: MickC