You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vooral die in Duitsland zou ik érg blij mee zijn. Ik kom namelijk regelmatig in Duitsland.Op de wiki staat iets over de verschillende Fast Chargers dat ze in fases worden geplaatst en waar. Helaas geen data erbij
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
Wxll
Heel leuk !Ray,
Open Charge Map is hier erg makkelijk. http://openchargemap.org/site/
De organisatie hier achter is Zero Carbon World, een liefdadigheidsinstelling die laadpunten doneert aan bedrijven, maar voor al aan restaurants, B&B's en hotels in Groot Brittannië.
Ben nu ook begonnen aan de opfrissing van de garage en dus de plaatsing van een 16A-stopcontact. Maar stelde vast dat op een groepje van 3 beschikbare zekeringen de Neutraal niet is gezekerd. (installatie is van 1978) Is dit normaal? Of steek ik zelf ook nog best een zekering op de Neutraal?
Ray,
Open Charge Map is hier erg makkelijk. http://openchargemap.org/site/
De organisatie hier achter is Zero Carbon World, een liefdadigheidsinstelling die laadpunten doneert aan bedrijven, maar voor al aan restaurants, B&B's en hotels in Groot Brittannië.
Ben nu ook begonnen aan de opfrissing van de garage en dus de plaatsing van een 16A-stopcontact. Maar stelde vast dat op een groepje van 3 beschikbare zekeringen de Neutraal niet is gezekerd. (installatie is van 1978) Is dit normaal? Of steek ik zelf ook nog best een zekering op de Neutraal?
Een nul kan je niet zekeren. Wat een 4 polig automaat doet is ook de nul als extra veiligheid schakelen, meer niet.
Je kan het dus nog doen, tegenwoordig gaat dat standaard wel.
Ja, de nul wordt mee geschakeld, zo voorkom je een probleem wanneer iemand de nul en fase om heeft gewisseld.Dat dach ik ook, maar ik ben beginnen twijfelen omdat alle andere 1-fase-aansluitingen wel een zekering op de fase EN de neutraal hebben...
Ja, de nul wordt mee geschakeld, zo voorkom je een probleem wanneer iemand de nul en fase om heeft gewisseld.
Opzich hoef je de nul niet te schakelen, maar het kan nooit kwaad. De nieuwe NEN richtlijnen schrijven het overigens wel voor.
Zo ver ik weet kunnen de laders van de Model S een voltage van 90 tot 265V binnen halen.Ik schakel eventjes in met een vraag rond oplaad voor de armen onder ons die geen toegang hebben tot 3x400V. Ik zit vast met 3x230V en kan er niets aan veranderen. Wat bestaan er als opties, behalve de niet heel aantrekkelijke mogelijkheid om mijn TMS op een gewone 220V stekker te laten opladen voor k'weet niet hoe lang ? Sorry als dit al eerder gevraagd werd, ik kon het niet onmiddelijk terug vinden.
Netbeheerder in Brussel is Sibelga? Een standaardaansluiting is volgens hun website : monofase 230V - 40A. Maar je kan er ook 3x230V aan 32A krijgen.Ik schakel eventjes in met een vraag rond oplaad voor de armen onder ons die geen toegang hebben tot 3x400V. Ik zit vast met 3x230V en kan er niets aan veranderen. Wat bestaan er als opties, behalve de niet heel aantrekkelijke mogelijkheid om mijn TMS op een gewone 220V stekker te laten opladen voor k'weet niet hoe lang ? Sorry als dit al eerder gevraagd werd, ik kon het niet onmiddelijk terug vinden.
Ik zie dat het gewoon 3x400V kan zijn? Het springt bij mij dan naar Driefasig.Netbeheerder in Brussel is Sibelga? Een standaardaansluiting is volgens hun website : monofase 230V - 40A. Maar je kan er ook 3x230V aan 32A krijgen.
http://www.sibelga.be/nl/aansluitingen-en-meters/wijzigen-vermogen-elektriciteits-meter
Mocht je 1x40A hebben dan is een 32A aansluiting nog altijd te overwegen. Dat is toch nog 7kWAls je monofase hebt ga je beperkt blijven tot het stopcontact. Je kan eventueel nog een stopcontact op 16A laten plaatsen --> 3.6 kWh.
bvb. http://www.legrandservices.nl/e-catalog.aspx/052003
Zo érg is het ook niet.Correct me if I'm wrong. Want Wido aanvullen lijkt me een gewaagde onderneming ;-)
Is het zeker weten geen 400V? Ben je daar écht overtuigd van? Want alleen heele oude aansluitingen zijn nog 3x230V, de rest is allemaal 3x400V.Hartelijk dank voor de reacties.
Ik heb dus wel 3x230V. Wat voor een stekker moet ik dan door mijn electricien laten plaatsen, en welke Tesla-adapter zal ik moeten gebruiken ? Degene die door Tesla standaard geleverd wordt voor 3x400V, of een andere ? 11 kW=8u om de 85kW te laten opladen, is goed genoeg. Wordt de oplaadtijd gehalveerd als ik de Twin Charger optie neem ?
Dat valt mij ook op. Officieël is deze informatie niet goed beschikbaar.Ik vind het wel opmerkelijk dat alles wat te maken heeft met de TMS super duidelijk door Tesla uitgelegd wordt, maar dat antwoorden op vragen van deze stijl wel opvallend vaag blijven...
Geen probleem!Sorry, bedoelde wel "stopcontact" ipv "stekker". Nederlands is mijn moedertaal niet, begrip voor fouten uiterst welkom!