Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Krijg je terugkoppeling of het probleem reproduceerbaar is en opgelost wordt?

Ik heb antwoord gehad dat ze het door gingen geven aan het Developement team. Maar weet niet wanneer en of ze het gaan oplossen.
Ga er zowiezo nog een mail achteraan sturen, dat aardig wat klanten hier in NL met hetzelfde probleem zitten, omdat ze hun 3x25A aansluiting maximaal willen gebruiken.
 
Ik weet het na een half uurtje deze thread doorbladeren _bijna_ zeker, maar voor mijn gemoedsrust zou ik toch graag de volgende vraag aan de gurus hier voorleggen.

Athlon heeft The New Motion opdracht gegeven om een laadpaal voor de Model S bij mij in de carport te installeren. Er is iemand langs geweest voor een schouwing, waarmee ik de details heb doorgepraat. Ik heb hem verteld dat ik GEEN twin chargers heb, en dus maar een 11kW laadpaal nodig heb.

Nu word ik net gebeld door Liander, mijn netwerkbeheerder, met de vraag op het écht klopt dat ik een 3x35A aansluiting nodig heb, omdat daar flinke vastrecht kosten aan vast zitten (EUR700 geloof ik). Ik was in de veronderstelling dat in mijn geval het veel goedkopere 3x25A afdoende zou moeten zijn. Dat is toch zo?

Alvast bedankt, en excuses voor het stellen van een vraag die waarschijnlijk al meermalen op dit Forum gevraagd en beantwoord is.
 
Het verschil zou in de keuring zitten. Bij ons moet hij een CEBEC keuring hebben.
Van wie moet dat?

Het maakt de automaat niet beter met een keuring, vaak is hij alleen véél duurder.

Mijn installatie is ook niet gekeurd, maar ik weet gewoon dat ik de boel goed heb aangesloten en niet in de fik vliegt.

Ik weet het na een half uurtje deze thread doorbladeren _bijna_ zeker, maar voor mijn gemoedsrust zou ik toch graag de volgende vraag aan de gurus hier voorleggen.

Athlon heeft The New Motion opdracht gegeven om een laadpaal voor de Model S bij mij in de carport te installeren. Er is iemand langs geweest voor een schouwing, waarmee ik de details heb doorgepraat. Ik heb hem verteld dat ik GEEN twin chargers heb, en dus maar een 11kW laadpaal nodig heb.

Nu word ik net gebeld door Liander, mijn netwerkbeheerder, met de vraag op het écht klopt dat ik een 3x35A aansluiting nodig heb, omdat daar flinke vastrecht kosten aan vast zitten (EUR700 geloof ik). Ik was in de veronderstelling dat in mijn geval het veel goedkopere 3x25A afdoende zou moeten zijn. Dat is toch zo?

Alvast bedankt, en excuses voor het stellen van een vraag die waarschijnlijk al meermalen op dit Forum gevraagd en beantwoord is.
11kW is 3x16A, dus met 3x25A kan je prima af als je gewoon de Model S na 23:00 laat laden.

Je kan ook een Smart Charge nemen die het vermogen afstelt op verbruik in huis, maar dat is opzich niet nodig.

Zeker geen 3x35A nemen idd, want dat is véél duurder.
 
Last edited:
Ik weet het na een half uurtje deze thread doorbladeren _bijna_ zeker, maar voor mijn gemoedsrust zou ik toch graag de volgende vraag aan de gurus hier voorleggen.

Athlon heeft The New Motion opdracht gegeven om een laadpaal voor de Model S bij mij in de carport te installeren. Er is iemand langs geweest voor een schouwing, waarmee ik de details heb doorgepraat. Ik heb hem verteld dat ik GEEN twin chargers heb, en dus maar een 11kW laadpaal nodig heb.

Nu word ik net gebeld door Liander, mijn netwerkbeheerder, met de vraag op het écht klopt dat ik een 3x35A aansluiting nodig heb, omdat daar flinke vastrecht kosten aan vast zitten (EUR700 geloof ik). Ik was in de veronderstelling dat in mijn geval het veel goedkopere 3x25A afdoende zou moeten zijn. Dat is toch zo?

Alvast bedankt, en excuses voor het stellen van een vraag die waarschijnlijk al meermalen op dit Forum gevraagd en beantwoord is.
Dat New Motion is als je het mij vraagt een beetje té pro actief. Ik ben zelf nog niet door ze benaderd, en dat hoeven ze ook niet te doen, maar ik lees hier niet al te positieve geluiden. Het is inderdaad onzin dat jij naar een 3x35A zou moeten. Ga het allemaal maar eens rustig afwachten hoe snel je het laden vindt gaan 11kw, wat met 3x25A prima kan. Ik ga in zee met Cohere, ik heb het gevoel dat die constructief met je mee denken en met een passende oplossing komen. Bovendien een stuk goedkoper dan wat New Motion biedt. Laat je dus niks wijs maken, en alleen maar goed dat je de vraag hier stelt. Op een forum waar tien posts per seconde worden gedaan en de puberteit van de dochters van het halve forum de revue passeren (wel vermakelijk overigens) is dit een verrassende on-topic vraag!
 
Ik heb een aardlekautomaat 3 fase type B 20A aangeschaft voor 90 ex btw. (kzs-4m 20a b 30ma)

Een automaat en een aardlek zijn toch twee verschillende dingen? Mijn type b aardlekschakelaar was inderdaad erg duur, zie eerdere post. Maar dat moest vanwege de eisen van Renault voor mijn Zoë. Het verschil schijnt hem te zitten in dat deze duurdere aardlekschakelaar ook beveiligd voor lekkage van gelijkstroom UIT de auto. Als dat in mijn meterkast terechtkomt heb ik een probleem. Waarschijnlijk wat overbodig. Maar wel fijn om te weten dat als de laders in de auto's op één of andere manier defect gaan, er een extra beveiliging is.
 
Last edited:
Een aardlekautomaat of (ook wel afgekort tot alamat) beveiligt een elektrische installatie tegen zowel een te hoge lekstroom (waarbij een foutstroom naar aarde wegvloeit), als tegen overstroom ten gevolge van overbelasting of kortsluiting. Aardlekautomaten zijn in feite een combinatie van een installatieautomaat en een aardlekschakelaar in één compacte behuizing.

Voordeel van een aardlekautomaat is dat bij een te hoge lekstroom alleen de groep waarin de storing zit spanningsloos wordt (een afzonderlijke aardlekschakelaar bedient vaak meerdere groepen). Bovendien is direct zichtbaar is in welke groep de storing zit.

Nadelen zijn onder meer, dat het minder gemakkelijk is vast te stellen wat de oorzaak van de storing is, lekstroom of overstroom, ook kan een storing in sommige gevallen langer onopgemerkt blijven.

Bron: Wikipedia
 
Athlon geeft opdracht een laadpaal te plaatsen?

Dat wist ik niet, is dat bij operationele lease? Of is dat ook met financial lease?

Heb zelf ook bij Athlon "gekocht" met maximale aanbetaling (wilde de zekerheid hebben van leveren voor 1-jan-2014) en ben benieuwd of ik dan ook nog een Liander aan de lijn ga krijgen...
Wie weet hier meer van ?

Wxll

Ik weet het na een half uurtje deze thread doorbladeren _bijna_ zeker, maar voor mijn gemoedsrust zou ik toch graag de volgende vraag aan de gurus hier voorleggen.

Athlon heeft The New Motion opdracht gegeven om een laadpaal voor de Model S bij mij in de carport te installeren. Er is iemand langs geweest voor een schouwing, waarmee ik de details heb doorgepraat. Ik heb hem verteld dat ik GEEN twin chargers heb, en dus maar een 11kW laadpaal nodig heb.

Nu word ik net gebeld door Liander, mijn netwerkbeheerder, met de vraag op het écht klopt dat ik een 3x35A aansluiting nodig heb, omdat daar flinke vastrecht kosten aan vast zitten (EUR700 geloof ik). Ik was in de veronderstelling dat in mijn geval het veel goedkopere 3x25A afdoende zou moeten zijn. Dat is toch zo?

Alvast bedankt, en excuses voor het stellen van een vraag die waarschijnlijk al meermalen op dit Forum gevraagd en beantwoord is.
 
Vandaag contact gehad van the new motion. Blijkbaar had er in mijn tesla bij leveren en laadpas moeten zitten gezien hun deal.
Ze gaan deze nu flink nasturen en binnen 5-tal weken ontvang ik een speciaal Tesla branded laadpas. Mooi, zonder extra kosten toegang tot NL en DE palen, voor Belgie zouden ze met Greencorner een afspraak maken en binnenkort kunnen we ook daar terecht. Voorlopig in Belgie enkel in de Delhaize winkels waar ze vandaag de palen plaatsen.

Tot zover het goede nieuws, dan kreeg ik ook een offerte van hun, ben wat door de vorige post gegaan, inderdaad, wat zijn ze duur! Een 22kW paal zonder installatie kost minimum 4290€ zonder BTW!
Nu zouden ze binnen 4 a 5 weken een aantal palen extra (3 nieuwe vendors) aan hun assortiment gaan toevoegen, laten we hopen dat het dan wat beter zal worden.

Ik blijf wel bij het punt dat een paal nodig is, zowel voor veiligheid als gemak. Iedere dag de connector loskoppelen, de kabel afkuisen en oprollen om mee te nemen is niet handig.
 
"Hands on" met een lijstje met onderdelen zodat we kunnen klussen? het solderen van printplaten beheers ik niet en heb ik de juiste apparatuur niet voor, maar ben wel een snelle leerling. Zou echt te gek zijn met wat professionele uitleg. Roep maar wat data en een tijdstip. Een club van 10 man kan prima bij ons thuis, wat mij betreft. Afreizen is ook geen probleem.

lijkt me erg leuk en leerzaam.