You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat zal in de praktijk alleen maar frustratie geven. Sta je iedere morgen met te weinig bereik omdat die zekering er uit ligt. Is dit de manier waarop we willen besparen?Dat kan gemakkelijk door een extra zekering te plaatsen net na de hoofdzekering.
Ik begrijp best dat een netbeheerder stabiliteit wil. Maar dit lijkt net een net zo slecht resultaat te geven als het per kilo afrekenen van je huisvuil. Dan stort je het gewoon ergens langs de weg. Ik denk dat het goed is dat hier nog eens goed over nagedacht wordt. Het zou juist wel goed kunnen zijn als een EV met hogere stroom kan worden aangestuurd door de netbeheerder om overschotten weg te laten vloeien naar ladende auto’s.De wagen zal het vermogen moeten aanpassen aan de vertrektijd, bij gepland vertrek, (zo laag mogelijk vermogen om de gewenste SoC te halen), waar hij nu de starttijd van het laden berekent.
Nadeel is dan weer dat laden met lager vermogen, meer verliezen oplevert en dus weer slechter is voor het milieu.
Nee, ik doe er eigenlijk niets mee.Ja, na tijden van best na middernacht laden komt er nu een periode dat je je lader moet afregelen zodat ie niet over een piek gaat gaan.
Ik heb op zich geen probleem met het betalen voor een piek, maar vind niks bijster slim aan een slimme teller die een piek van 15 minuten als maandelijkse piek registreert. Ja, als ik 11kW vraag is dat een belasting op het netwerk, maar als ik dit op een zondagavond na mijn verlof doe om op 5 uren van 10% naar 90% te laden, de buur rechts van me continu 5kW trekt overdag en de overbuur een paar keren per maand 's avonds piekt aan 11kW, lijkt het me niet alsof het net uitgerust moet zijn voor 28kW continue vraag en we daar ook zo voor moeten betalen.
Met een slimme lader ben je nog wat geholpen, maar 1) wie heeft een slimme lader, en 2) kunnen alle EV's eenvoudig in hun laadvermogen geknepen worden om accidentjes te vermijden? Een TWC kopen en laten installeren lijkt nu erg zonde, als je er financieel best aan doet om niet harder te laden dan wat je TMC op stopcontact aan kan.
Nogal een geluk dat ik zelf mijn TMC heb aangesloten, en ik ga met een Rasbperry Pi wat knutselen om toch vanop afstand het vermogen te kunnen regelen en plannen.
Tesla Owner Hacks The Tesla Wall Connector To Charge On Sunshine
dracoventions/TWCManager
@widodh doe jij er nog wat mee?
Tegelijk is verbruik berekenen aan een prijs per minuut blijkbaar geen probleem in het buitenland?
Dat is dus net het tegenovergestelde dan wat we hier verwachtten: Het wordt goedkoper.Op tijd.be
Op tijd.be
En dit is het verhaal als ik de Tesla begrens tot 5kW:View attachment 580039
Bedankt om dit te posten, bijzonder interessant. Al was het maar omdat ik een batterij als een mogelijke oplossing zou zien voor die piek-gebaseerde tarieven, waar jouw data me doen inzien dat dit geen nut heeft in combinatie met een EV (voor dat doel).
Het wordt afwachten wat de uiteindelijke formule wordt in België. Ik kan me voorstellen dat er nog wel aan gesleuteld zal worden. Hopelijk komt het nooit zover dat ze ook pieken voor stroomopwekking gaan aanrekenen, want dan gaan er heel wat modulerende slimme airco's gekocht worden.
Meten is weten
Hopelijk krijgen we geen wetgeving zoals in Duitsland: daar is het verboden om energie te injecteren in het net. Dat zou pas een bom zijn in België.
De wagen zal het vermogen moeten aanpassen aan de vertrektijd, bij gepland vertrek, (zo laag mogelijk vermogen om de gewenste SoC te halen), waar hij nu de starttijd van het laden berekent.
Nadeel is dan weer dat laden met lager vermogen, meer verliezen oplevert en dus weer slechter is voor het milieu.
Gemeten op 1 uur heb je minder verlies per kWh, maar je moet aan 5kW wel dubbel zo lang laden dan aan 10kW.Huh, lager vermogen meer verliezen?
Ik dacht juist het omgekeerde. Lager vermogen, minder warmte, minder verliezen.
Heb ergens grafiekjes gezien dat laden op 10A minder verlies geeft dan laden op 16A?
In de ideale wereld laad je je auto overdag op door je zonnepanelen. Maar in de ideale wereld waarbij je overdag thuis kan zitten, heb je bijna ook geen auto nodig.Conclusie: met zon alleen kom ik er niet. Zelfs als ik naar max. zonneinstallatie ga (10kW inverter en circa 13kWp panelen) heb ik nog veel te kort. En dan zijn we nu nog in de zomer.
De enige oplossing is een generator koppelen aan mijn batterij inverter (die ondersteunt dat). Zodanig als de batterij bijna leeg is slaat de generator (vb. 6kW) aan. Er wordt direct verbruikt wat kan en de onverschot gaat in de batterijen (tot die bijna vol zijn).
Vraag is hoe milieuvriendelijk dit alles is ????
Als ik daarmee alle pieken kan afvlakken brengt me dit wel >1.000 € per jaar op.
Nee, dit is belast worden op je zwaarste zak huisvuil per maand.Ik begrijp best dat een netbeheerder stabiliteit wil. Maar dit lijkt net een net zo slecht resultaat te geven als het per kilo afrekenen van je huisvuil