Refie
Member
Advies of ....Yes! Ik wou geen link plaatsen Vrij om te zoeken natuurlijk!
Kwam via via op deze pagina, heb wel wat ervaring met laadunits, dus tja, kan ik er net zo goed advies over geven!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Advies of ....Yes! Ik wou geen link plaatsen Vrij om te zoeken natuurlijk!
Kwam via via op deze pagina, heb wel wat ervaring met laadunits, dus tja, kan ik er net zo goed advies over geven!
Heb je de vraag wel goed gelezen?
De M3 moet verrekend worden met werkgever. Ik zie bij de Zappi geen OCPP....
Dat klopt inderdaad, maar zoals aangegeven wil hij liever geen backoffice abonnementskosten.Heb je de vraag wel goed gelezen?
De M3 moet verrekend worden met werkgever. Ik zie bij de Zappi geen OCPP....
Dat is inderdaad wel een belangrijke voorwaarde
Vandaar dat ik benieuwd ben: zijn er ook laadpalen met RFID leesmogelijkheid zonder abonnementsvorm.
Ik zal de voltmeter eens zoeken. Ik had me ook voorgenomen om eens 10 kW aan 'andere' verbruikers in huis op te zetten (Oven, microgolf-oven, kookplaat, friteuse, droogmachine, verfdroger en haardroger)kabelweerstand voor 6mm2 is ongeveer 0,3 Ohm per 100m. De spanningsval van 23V bij een stroom van 32A krijg je pas bij 300 m kabel.
Uiteraard wek je die extra stroom op in heel de kabel vanaf de stroombron, maar omdat de sectie voor de meter snel groter wordt, zal dat wel niet veel invloed hebben.
Je zou, zoals Camelroel schrijft, tijdens het laden de spanning elders eens kunnen meten. Als die niet inzakt dan zit het verlies hoofdzakelijk op de lijn naar je lader. Ik gok dan toch op een minder goed overgangscontact ergens in dat circuit.
Je totale verlies bedraagt toch 700W waarvan slechts een fractie in de kabel, dat zou moeten leiden tot voelbare warmte.
Zonet weer gemeten:
Voor het laden
In woonkamer 227V
In stopcontact naast UMC 227V
Tijdens laden:
In woonkamer 224.5V
In stopcontact naast UMC 218.7 V Tesla app zegt 219 V bij 13A
Ik heb een 40A enkelfase systeem.
227V bij idle is al aardig laag trouwens.
Een voltage drop van 1.5V op de hoofdaansluiting is niet echt schokkend.
Ik zou maar eens de verbindingen na lopen. Even het circuit uitschakelen en met een schroevendraaier alle klemmen aanzetten in de meterkast en de lader.
Edit:
Hier een overzicht bij mij van de voltage de afgelopen 24 uur op mijn aansluiting:
View attachment 635520
227V bij idle is al aardig laag trouwens.
Ik ga verhuizen. De Tesla Wall Connector met 7,5 m kabel en stekker, zal op haar nieuwe plek eenvoudig door onverlaten kunnen worden benaderd.
Mijn vraag: heeft iemand al een slimme oplossing gevonden waardoor, als de TWC onbeheerd staat, de stekker niet meer uit de houder in de TWC kan worden genomen én de lussen van de opgerolde kabel niet meer los komen van de TWC?