Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was er vandaag: Ik had de laatste plaats: 10 Tesla's, schitterend. Toen ik vertrok was alles weer leeg.
Ik interpreteer het als volgt: Als je kort parkeert: iemand ophalen, iets afgeven, bagage lossen, dan kan je er staan. Als er voldoende lege plaatsen zijn, zoals wanneer ik vertrok, vind ik dat geen probleem. Ik vind het anders wat pretentieus om 10 lege plaatsen op te eisen. Maar zoals je in mijn voorbeeld ziet, kan het wel snel gaan. wellicht ook in omgekeerde richting: van leeg naar vol.
 
Zoals @ebullio zegt, als er zo twee plaatsen ge-ICE'd zijn (en er zijn denk ik daar maar 8 stalls maar dat doet er even niet toe) verlaagt dat serieus de drempel voor de volgende kandidaat ICE-er. En vermits Tesla/VDV zelf al aangeven dat ICE-ing 'met mate' mag, tja waarom zou ik dan ook niet midden augustus 'eventjes' een EV-parkeerplaats in hartje Brugge innemen als ik zelf geen betere parkeerplaats vind. Ben misschien te streng maar vind dit vandaag een foute boodschap van Tesla/VDV die alleen maar ambiguïteit creëert inzake de vraag of ICE'en in het algemeen mag.
 
  • Like
Reactions: Steven and robertvg
Ze staan daar natuurlijk ook wel als beste parkeerplaats... Een oplaadplaats zou eigenlijk nooit de beste parkeerplaats mogen zijn. Dat is een fout die ook vele winkels en supermarkten toepassen. ICE'n is nu eenmaal een probleem en het zal naar mijn mening niet snel weggaan maar pas beginnen minderen als het aandeel elektrische auto's hard stijgt en er dus meer klagende partijen komen. Ik heb geen probleem om iets verder te parkeren op de parkeerplaats ipv op de eerste rij.
 
  • Like
Reactions: Steven and Phil V
Ze staan daar natuurlijk ook wel als beste parkeerplaats... Een oplaadplaats zou eigenlijk nooit de beste parkeerplaats mogen zijn. Dat is een fout die ook vele winkels en supermarkten toepassen. ICE'n is nu eenmaal een probleem en het zal naar mijn mening niet snel weggaan maar pas beginnen minderen als het aandeel elektrische auto's hard stijgt en er dus meer klagende partijen komen. Ik heb geen probleem om iets verder te parkeren op de parkeerplaats ipv op de eerste rij.
Dat zal alles te maken hebben met open breken en kabeltjes leggen. Waarom zijn die dingen niet wireless :rolleyes:
 
@Xfrank bedoelde denk ik dat een eigenaar geneigd zal zijn de laadplaatsen ergens te zetten waar ie zo weinig mogelijk meters zware elektriciteitskabel moet leggen (dus bijv. in een ondergrondse parking eerder op -1 dan op -5). Makes sense. Voor het overige heeft @KristofL volkomen gelijk: als het kan de meeste EV-laadplekken ergens achterin een parking te zetten (we zijn tenslotte niet allemaal gehandicapten), waarom dan ook niet.
 
Een update voor ons Supercharging programma

Een update voor ons Supercharging programma
The Tesla Team
7 november 2016
Vier jaar geleden heeft Tesla het Supercharger Netwerk geïntroduceerd – ’s werelds snelste laadoplossing – om lange afstandsreizen mogelijk te maken. Tegenwoordig zijn er meer dan 4.600 Superchargers die meer dan 160.000 Tesla eigenaren in staat stellen om de Verenigde Staten te doorkruisen, van de Poolcirkel tot Zuid-Spanje te rijden, en alle uithoeken van de bevolkte gebieden in China en Japan te bereiken. Supercharging heeft zelfs eigenaren geholpen om in hun Tesla’s de wereld rond te rijden.

We hebben ons netwerk zo ontworpen dat alle klanten toegang hebben tot een naadloze en handige laadervaring wanneer ze van huis zijn, omdat het voor Supercharging altijd onze intentie is geweest om lange afstandsreizen mogelijk te maken. Daarom kondigen we vandaag een verandering voor Supercharging aan – een verandering die ons in staat stelt om te herinvesteren in het netwerk, de groei te accelereren, en de huidige en toekomstige eigenaren de beste Supercharging ervaring te bieden.

Het waarborgen van het gebruik voor lange afstandsreizen
Tesla’s die besteld zijn na 1 januari 2017 zullen jaarlijks worden voorzien van 400 kWh (ongeveer 1.600 km) gratis Supercharging credits zodat alle eigenaren kunnen blijven genieten van gratis Superchargen tijdens reizen. Daarnaast zal er een kleine vergoeding zijn die stapsgewijs zal worden aangebracht, die minder zal kosten dan het voltanken van een vergelijkbare auto op brandstof. Alle auto’s blijven geleverd worden met de hardware die nodig is voor Supercharging.

We zullen de details van het programma later dit jaar vrijgeven, en hoewel prijzen kunnen fluctueren en regionaal kunnen verschillen gebaseerd op de kosten van elektriciteit, zal ons Supercharger Netwerk nooit een winstoogmerk hebben.

Deze veranderingen hebben geen invloed op huidige eigenaren of nieuwe Tesla’s besteld voor 1 januari 2017, zolang levering heeft plaatsgevonden voor 1 april 2017.

De weg vooruit
Wij geloven dat thuis of op je werk de beste manier is om je auto op te laden tijdens de uren dat je hem niet gebruikt, net zoals je je smartphone zou laden. Het Supercharger Netwerk is een krachtig en uniek voordeel geworden van het bezitten van een Tesla. De lancering van Model 3 komt steeds dichterbij, deze update stelt ons in staat om het Supercharger Netwerk groots uit te breiden, om klanten de best mogelijke gebruikerservaring te blijven bieden en zo duurzaam transport voor nog meer mensen mogelijk te maken.
 
@Xfrank bedoelde denk ik dat een eigenaar geneigd zal zijn de laadplaatsen ergens te zetten waar ie zo weinig mogelijk meters zware elektriciteitskabel moet leggen (dus bijv. in een ondergrondse parking eerder op -1 dan op -5). Makes sense. Voor het overige heeft @KristofL volkomen gelijk: als het kan de meeste EV-laadplekken ergens achterin een parking te zetten (we zijn tenslotte niet allemaal gehandicapten), waarom dan ook niet.

Heb daar hélemaal géén probleem mee! Trouwens de parkeerplaatsen die iets verder af liggen zijn meestal ook de veiligste.
Parkeerplaatsen dichtbij de ingang van een winkel of supermarkt is de meest delicate daar onvoorzichtige medemensen ( en zo lopen er eigenlijk wel teveel van rond ) hun winkelkar nogal nonchalant hanteren en je weleens een kras of hapering kan oplopen als je daar te dichtbij geparkeerd staat. Ik parkeer trouwens altijd graag ietwat verder van de drukte om averij te mijden.

De Interparking 't Zand in Brugge heeft bv zijn laadplaatsen in de catacomben van de ondergrondse parking, je staat daar meestal helemaal alleen, geen ICEs te bespeuren.
 
  • Like
Reactions: Steven
Een update voor ons Supercharging programma

Een update voor ons Supercharging programma
The Tesla Team
7 november 2016
Vier jaar geleden heeft Tesla het Supercharger Netwerk geïntroduceerd – ’s werelds snelste laadoplossing – om lange afstandsreizen mogelijk te maken. Tegenwoordig zijn er meer dan 4.600 Superchargers die meer dan 160.000 Tesla eigenaren in staat stellen om de Verenigde Staten te doorkruisen, van de Poolcirkel tot Zuid-Spanje te rijden, en alle uithoeken van de bevolkte gebieden in China en Japan te bereiken. Supercharging heeft zelfs eigenaren geholpen om in hun Tesla’s de wereld rond te rijden.

We hebben ons netwerk zo ontworpen dat alle klanten toegang hebben tot een naadloze en handige laadervaring wanneer ze van huis zijn, omdat het voor Supercharging altijd onze intentie is geweest om lange afstandsreizen mogelijk te maken. Daarom kondigen we vandaag een verandering voor Supercharging aan – een verandering die ons in staat stelt om te herinvesteren in het netwerk, de groei te accelereren, en de huidige en toekomstige eigenaren de beste Supercharging ervaring te bieden.

Het waarborgen van het gebruik voor lange afstandsreizen
Tesla’s die besteld zijn na 1 januari 2017 zullen jaarlijks worden voorzien van 400 kWh (ongeveer 1.600 km) gratis Supercharging credits zodat alle eigenaren kunnen blijven genieten van gratis Superchargen tijdens reizen. Daarnaast zal er een kleine vergoeding zijn die stapsgewijs zal worden aangebracht, die minder zal kosten dan het voltanken van een vergelijkbare auto op brandstof. Alle auto’s blijven geleverd worden met de hardware die nodig is voor Supercharging.

We zullen de details van het programma later dit jaar vrijgeven, en hoewel prijzen kunnen fluctueren en regionaal kunnen verschillen gebaseerd op de kosten van elektriciteit, zal ons Supercharger Netwerk nooit een winstoogmerk hebben.

Deze veranderingen hebben geen invloed op huidige eigenaren of nieuwe Tesla’s besteld voor 1 januari 2017, zolang levering heeft plaatsgevonden voor 1 april 2017.

De weg vooruit
Wij geloven dat thuis of op je werk de beste manier is om je auto op te laden tijdens de uren dat je hem niet gebruikt, net zoals je je smartphone zou laden. Het Supercharger Netwerk is een krachtig en uniek voordeel geworden van het bezitten van een Tesla. De lancering van Model 3 komt steeds dichterbij, deze update stelt ons in staat om het Supercharger Netwerk groots uit te breiden, om klanten de best mogelijke gebruikerservaring te blijven bieden en zo duurzaam transport voor nog meer mensen mogelijk te maken.
Ik denk dat niemand had verwacht dat de superchargers gratis zouden blijven. Zeker als ze niet alleen voor lange ritten gebruikt worden zoals de supercharger in Amsterdam.
 
Ik denk dat niemand had verwacht dat de superchargers gratis zouden blijven. Zeker als ze niet alleen voor lange ritten gebruikt worden zoals de supercharger in Amsterdam.
Maar ik heb daar wel een probleem mee, wat is nu 400Kwh op een 90kwh?
Tesla gaat minder rekenen dan de kosten van een ICE.

Ik word dan nu niet geraakt doch kopers in 2018 wel, ik rij vooral internationaal en de prijs van de wagen is al enorm!

Gaat dan nu de prijs bij aanschaf van een S naar beneden?

Zoniet dan vind ik het gewoon een kostprijs verhoging en betalen de huidige gebruikers voor de expansie.

Weet wel dat ik thuis laad, maar naar engeland en andere landen toe gaat het gewoon net zo duur worden als een tank Diesel.
Ik heb liever de rekening vooraf zoals in eerste instantie werd gedaan op de S-60.

1-1-2017 is echt dichtbij!

Groet,
 
Maar ik heb daar wel een probleem mee, wat is nu 400Kwh op een 90kwh?
Tesla gaat minder rekenen dan de kosten van een ICE.

Ik word dan nu niet geraakt doch kopers in 2018 wel, ik rij vooral internationaal en de prijs van de wagen is al enorm!

Gaat dan nu de prijs bij aanschaf van een S naar beneden?

Zoniet dan vind ik het gewoon een kostprijs verhoging en betalen de huidige gebruikers voor de expansie.

Weet wel dat ik thuis laad, maar naar engeland en andere landen toe gaat het gewoon net zo duur worden als een tank Diesel.
Ik heb liever de rekening vooraf zoals in eerste instantie werd gedaan op de S-60.

1-1-2017 is echt dichtbij!

Groet,

inderdaad ook mijn idee, Elon heeft vaak genoeg gezegd dat het gratis was en zou blijven. dit is woordbreuk.
een een uniek selling point dat weg is.

Ik heb het gevoel dat ze de excessen (de constant laders, taxi's en dergelijke) er niet uitkregen nu worden onschuldigen gestraft.
en idd SuC zit in de prijs van onze reeds dure model S en X .
 
inderdaad ook mijn idee, Elon heeft vaak genoeg gezegd dat het gratis was en zou blijven. dit is woordbreuk.
een een uniek selling point dat weg is.

Ik heb het gevoel dat ze de excessen (de constant laders, taxi's en dergelijke) er niet uitkregen nu worden onschuldigen gestraft.
en idd SuC zit in de prijs van onze reeds dure model S en X .

Het is en blijft toch ook gratis voor diegenen aan wie de belofte was gericht? Volgens mij heeft Tesla nooit beloofd dat alle auto's die zij in de toekomst zouden verkopen voorzien zouden zijn van gratis laden, "woordbreuk" is dus niet aan de orde.

Er is ook geen sprake van het straffen van "onschuldigen", als je na 31 december een tesla koopt weet je dat daar slechts beperkt gratis laden bij zit.

Laten wij de boel niet onnodig dramatiseren.
 
Het is en blijft toch ook gratis voor diegenen aan wie de belofte was gericht? Volgens mij heeft Tesla nooit beloofd dat alle auto's die zij in de toekomst zouden verkopen voorzien zouden zijn van gratis laden, "woordbreuk" is dus niet aan de orde.

Er is ook geen sprake van het straffen van "onschuldigen", als je na 31 december een tesla koopt weet je dat daar slechts beperkt gratis laden bij zit.

Laten wij de boel niet onnodig dramatiseren.

+1 Het is inderdaad heel duidelijk en volgens mij nog steeds een mooi argument. Gratis "brandstof" voor minstens 1600 km is niet niks.
 
inderdaad ook mijn idee, Elon heeft vaak genoeg gezegd dat het gratis was en zou blijven. dit is woordbreuk.
een een uniek selling point dat weg is.

Ik heb het gevoel dat ze de excessen (de constant laders, taxi's en dergelijke) er niet uitkregen nu worden onschuldigen gestraft.
en idd SuC zit in de prijs van onze reeds dure model S en X .

Ik ben eveneens van mening dat er hier een heel mooi uniek selling point mee verdwijnt op een wagen die op zich qua prijs in een zeer premium compartiment valt als je het vergelijkt met de gemiddelde wagens op de weg.

Langs de andere kant was het te verwachten dat er op een bepaald moment een einde zou komen aan het gratis superchargen, maar dat is ook al meermaals gezegd in eerdere posts.

Wat ik echter wat bij de haren getrokken vind, is dat dit zou liggen aan "constante laders", taxi's en dergelijke. Deze aanpassing heeft er volgens mij enkel mee te maken dat de huidige aanbod van superchargen niet meer haalbaar kan blijven met de hoeveelheid auto's die de komende jaren van de infrastructuur gebruik gaan maken. Zelfs wanneer er 5 keer zoveel superchargers komen is het nog niet haalbaar om dat vol te houden, zelfs wanneer ze volledig "correct" gebruikt worden.
Ik heb nog niet aan de lijve mogen ondervinden hoe het er aantoe gaat aan de superchargers, maar ik denk niet (en hoop) dat we in dit geval het verhaal van de rotte appels als waarheid niet naar voor mogen schuiven.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN