Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij het socket zat een mooi boekje, maar die kan ik niet meer vinden. Ligt bij het oud papier denk ik.

Ik meen dat het 40mm was, zoiets is het in ieder geval. Je kan wellicht even EV-Box bellen en het hen vragen.

Wat je nodig hebt is:
- 31016 (socket zelf)
- 30012 (montage + deksel)
- 30019 (actuator kabel)

Ik heb het destijds allemaal bij EV-Box besteld.
 
Niet zo mooi vormgegeven, maar kost de Easybox van RWE slechts €695,= incl. BTW.

blob.png


https://www.rwe-mobility.com/web/cms/de/1222606/produkte-services/emobility-produkte/rwe-ebox/
 
TU werkt met productgroepen en geeft per productgroep afhankelijk van de leverancier korting, deze kunnen oplopen van 40% tot 80%. (80% is uitzondering bij uitzonderlijk veel omzet in een productgroep, VAR status)

Een beetje installateur moet hem dus wel goedkoper kunnen leveren
 
TU werkt met productgroepen en geeft per productgroep afhankelijk van de leverancier korting, deze kunnen oplopen van 40% tot 80%. (80% is uitzondering bij uitzonderlijk veel omzet in een productgroep, VAR status)

Een beetje installateur moet hem dus wel goedkoper kunnen leveren

Dit is een special bij de TU, dus er zit weinig korting op.
 
silly question maybe, maar hoe kan je dat nagaan?
Nou, met 3x32A zit de auto in zo'n 4 ~ 5 uur vol, waar 3x16A het in zo'n 8 uur doet.

Alleen betaal je voor 3x40A hoofdaansluiting wel 700 euro per jaar meer ten opzichte van 3x25A en is het dat je waard?

Met 11kW (3x16A) komt er 50km/uur bij met het laden. Hoe vaak kom je helemaal leeg thuis en wil je binnen 8 uur al weer 400 kilometer rijden? Je moet ook een keer slapen denk ik zo?
 
Je moet echt even na gaan of je écht 3x32A nodig hebt.

3x16A is alsnog 11kW waarmee je van HELEMAAL leeg naar vol in 8 uur bent. Die situatie zal je heel weinig tegen komen, zeker dat je thuis weer weg moet.

Voor thuis lijkt dit me ook prima. Op de zaak heb ik veel meer capaciteit beschikbaar dus dan is het altijd handig om snel op te kunnen laden. Wat heb je nog meer nodig behalve een dikke kabel naar je meterkast als je deze laadkast wilt aansluiten?
 
Nou, met 3x32A zit de auto in zo'n 4 ~ 5 uur vol, waar 3x16A het in zo'n 8 uur doet.

Alleen betaal je voor 3x40A hoofdaansluiting wel 700 euro per jaar meer ten opzichte van 3x25A en is het dat je waard?

Met 11kW (3x16A) komt er 50km/uur bij met het laden. Hoe vaak kom je helemaal leeg thuis en wil je binnen 8 uur al weer 400 kilometer rijden? Je moet ook een keer slapen denk ik zo?
Dat was wel duidelijk, maar vroeg me af hoe ik kan zien wat er in de meterkast voor een aansluiting binnenkomt (16 of 32A), maar zo te horen zie je dat zo ie zo aan je rekening :biggrin:
 
Voor thuis lijkt dit me ook prima. Op de zaak heb ik veel meer capaciteit beschikbaar dus dan is het altijd handig om snel op te kunnen laden. Wat heb je nog meer nodig behalve een dikke kabel naar je meterkast als je deze laadkast wilt aansluiten?
Je moet zorgen dat je in de hoofd meterkast ruimte hebt voor een 32A 4p automaat en vanaf daar de kabel kan trekken naar het laadstation.

Dat was wel duidelijk, maar vroeg me af hoe ik kan zien wat er in de meterkast voor een aansluiting binnenkomt (16 of 32A), maar zo te horen zie je dat zo ie zo aan je rekening :biggrin:
Vaak heb je 1x35A of 3x25A in je huis. Om dat precies na te gaan moet je even bellen met je netbeheerder.

1x35 ~ 1x40A is vaak even duur als 3x25A.
 
Je bedoelt waarschijnlijk een 16A 4p automaat voor deze kast?
Afhankelijk van je laadpaal. Wil je 32A dan heb je een 32A automaat nodig, anders inderdaad een 16A

@Widodh,
waar kan ik de documentatie van uw laad installatie terugvinden? heb ze al een paar keer gezien, maar kan ze niet vinden nu.
eventueel een pdfje naar [email protected]
bedankt
Op mijn blog kan je het beste kijken: Widodh My EVSE is online!

En deze PDF: http://zooi.widodh.nl/ev/tech/charging/building_open_evse_eu.pdf