Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week een nissan leaf besteld...... helaas geen gratis laden bij fastned, geen gratis laadpaal geen gratis onderhoudsbeurten, tenzij ik afstand deed van de 1 week eerder toegezegde 3.500, korting bij geen inruil....

Geloof me, je bent zo veel beter uit. Een laadpaal is niet nodig als er een gewoon stopcontact bereikbaar is, evt met verlengsnoer. Wij hebben al (bijna) twee jaar Leaf met bijgeleverde lader geladen. Probleemloos. En het zal toch meestal gaan om lokale ritten dus dan kom je al bijna niet bij Fastned. Daarnaast is twee jaar zo om. Je moet ook wel heel veel publiek laden om in twee jaar op 3.500 € uit te komen. Heel veel plezier ermee. Het is een fijne, betrouwbare, auto die net als de Tesla door aanpassen rijstijl in verbruik goed te beïnvloeden is.
 
Hans,
Ik meen me te herinneren dat Ton al een paar Leafs rond heeft rijden, of vergis ik me?

Toch iemand die het door had... puntje erbij voor ebullio...

Sinds maart 2011 heb ik de 2 imievs met 18 kwh, sinds sept 2013 de nissan leaf iets verbeterde uitvoering die met 24 kwh, alleen mijn medewerksterPeggie kon ik nooit overtuigen, maarnumet de 30 kwh leaf, gaat ze het proberen, overigens in de loop van volgende week halen we met de 4 autos samen 250000 elektrische kilometers
Waarbij ca 80% op eigen zonnestroom! Mijn tesla van begin dec 2013... dus de volgende leaf
dat wordt de 5e !
 
Last edited:
Toch iemand die het door had... puntje erbij voor ebullio...

Sinds maart 2011 heb ik de 2 imievs met 18 kwh, sinds sept 2013 de nissan leaf iets verbeterde uitvoering die met 24 kwh, alleen mijn medewerksterPeggie kon ik nooit overtuigen, maarnumet de 30 kwh leaf, gaat ze het proberen, overigens in de loop van volgende week halen we met de 4 autos samen 250000 elektrische kilometers
Waarbij ca 80% op eigen zonnestroom! Mijn tesla van begin dec 2013... dus de volgende leaf
dat wordt de 5e !

Prachtig, bedankt voor de toelichting. Excuses, hier hoefde ik dus niets toe te voegen, eerder omgekeerd :)
 
Geloof me, je bent zo veel beter uit. Een laadpaal is niet nodig als er een gewoon stopcontact bereikbaar is, evt met verlengsnoer. Wij hebben al (bijna) twee jaar Leaf met bijgeleverde lader geladen. Probleemloos. En het zal toch meestal gaan om lokale ritten dus dan kom je al bijna niet bij Fastned. Daarnaast is twee jaar zo om. Je moet ook wel heel veel publiek laden om in twee jaar op 3.500 € uit te komen. Heel veel plezier ermee. Het is een fijne, betrouwbare, auto die net als de Tesla door aanpassen rijstijl in verbruik goed te beïnvloeden is.

Zelfs als je twee jaar lang het Unlimited abonnement afneemt bij Fastned ben je nog veel goedkoper uit dan die € 3500... De toegevoegde waarde van een laadpaal boven een stopcontact zie ik ook niet zo inderdaad (of je moet thuis snel willen laden)
 
Zelfs als je twee jaar lang het Unlimited abonnement afneemt bij Fastned ben je nog veel goedkoper uit dan die € 3500... De toegevoegde waarde van een laadpaal boven een stopcontact zie ik ook niet zo inderdaad (of je moet thuis snel willen laden)

Aan de andere kant.... de korting snijdt wel in het voor de MIA op te geven bedrag.... i
k zou liever dat bedrag in accessoires achteraf etc. willen hebben. Daarnaast geeft Nissan ook 6wkn vakantieauto via Hertz erbij?
Laadpaal thuis zie ik idd niet echt als voordeel.... bij de pluginprius moest daar dan alsnog voor een installatie betaald worden, en dat bedrijf weet dan dat de paal gratis is (mijn schoonvader moest in dezelfde situatie bijna hetzelfde betalen bij NM met gratis loloo, als wat ik een half jaar daarvoor als offerte incl. loloo had gehad...)
 
De dierenbescherming heeft een flink aantal e-NV200's gekocht en ook een deal met Fastned gemaakt lijkt het:

CR8LhAiWIAAaZlo.jpg

CR7KW6rWUAA1iPS.jpg


Ben benieuwd hoe vaak we deze bij de snelladers gaan zien.
 
Last edited:
Over het algemeen is er geen kip te bekennen.
<snip>
Het mooie van FastNed is wel dat het er (druk of niet druk) altijd muisstil is.

Ik stond vorige week een uur lang bij Fastned. Ik had nog een afspraak 's avonds dus ik moest bijladen onderweg. Ik had de tijd (en geen Chademo) dus met laptop op schoot ben ik gewoon aan het werk gegaan. Eigenlijk was dat heel goed te doen.

Echter, wat me wel opviel: het was die avond heel slecht weer, met als gevolg dat ik in dat uur 4 verschillende auto's naast me heb zien staan waarvan de bestuurder even uitstapte om onder dat afdak een sigaretje te gaan staan roken.. Twee ervan deden dat met de deuren open en de radio redelijk hard aan, dus zo stil was het niet.

Wel opvallend dat Fastned stations nu een alternatieve bestemming hebben: ICE bestuurders die even beschut willen gaan roken kunnen dus blijkbaar ook hier terecht.

Ik vraag me af wat er gebeurt zou zijn als er wel een tweede auto aan zou komen die wilde laden: ze blokkeerden de laadplek volledig....
 
Fastned gaat in Den Haag bij de drukke wegen de stad in/uit ook snelladers plaatsen: Waarom we snellaadstations in steden gaan bouwen | Fastned

Vandaag maakt Fastned bekend een samenwerking aan te gaan met de gemeente Den Haag voor de bouw van vijf snellaadstations in Den Haag. De snellaadstations zullen worden gebouwd langs drukke uitvalswegen. Daarmee breidt Fastned haar netwerk uit naar stedelijke locaties. Fastned heeft vergevorderde plannen om ook in andere steden snellaadstations te realiseren.

Ook dit vind ik een goede zet. We kunnen niet overal in de stad laadpalen plaatsen voor 11kW en je komt ook niet altijd langs een snellader op de snelweg. Vaak hoef je de snelweg niet eens op.

Al vermoed ik wel dat bij de plaatsing van snelladers de gemeente ook minder gaan inzetten op langzame palen in het publieke domein.
 
Fastned gaat in Den Haag bij de drukke wegen de stad in/uit ook snelladers plaatsen: Waarom we snellaadstations in steden gaan bouwen | Fastned

Ook dit vind ik een goede zet. We kunnen niet overal in de stad laadpalen plaatsen voor 11kW en je komt ook niet altijd langs een snellader op de snelweg. Vaak hoef je de snelweg niet eens op.

Al vermoed ik wel dat bij de plaatsing van snelladers de gemeente ook minder gaan inzetten op langzame palen in het publieke domein.

Den Haag is goed bezig. Ze zijn ook bezig met een plan om 1000 laadpalen in Den Haag te plaatsen: Over Morgen - Straks overal laden in Den Haag

Er is een grote toekomst voor (kleine) EV's in steden, al dan niet volgens een car sharing model gedeeld. En die moet je inderdaad ergens opladen.

Verder denk ik dat dit wel een goed idee is, hooguit wat vroeg. Ik hoop dat FastNed voldoende gefinancierd is om dit uit te zingen.
 
Ikvond het overigens wel een zeer opmerkelijke stelling dat een normale lader per dag max 2 auto's kan laden en een fastned station 150. 150 kom je aan als je per lader meer dan 3 auto's per uur telt, 2 laders, 24 uur. Dan kan een reguliere lader met 2 outlets van 3x16a ook al snel 40 auto's laden per dag. (Chademo levert gemiddeld 40 kWh, VS 11 op een reguliere lader).
 
Ikvond het overigens wel een zeer opmerkelijke stelling dat een normale lader per dag max 2 auto's kan laden en een fastned station 150. 150 kom je aan als je per lader meer dan 3 auto's per uur telt, 2 laders, 24 uur. Dan kan een reguliere lader met 2 outlets van 3x16a ook al snel 40 auto's laden per dag. (Chademo levert gemiddeld 40 kWh, VS 11 op een reguliere lader).

Punt met een reguliere laadpaal is dat daar vaak auto's langer aan staan dan nodig. De auto laad voor 3 a 4 uur, maar staat er 6 tot 8 uur aan.

Ook laden veel auto's zoals de Leaf op 3,6kW en niet op 11kW.

Een snellader blijft niemand langer staan dan nodig. Genoeg er in? dan gelijk weer door!