Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
OVERZICHT KASSTROMEN BIJ € 20.000 DEELNAMEDeelnamebedrag -€ 20.000 -€ 20.000Belastingteruggave bij 52% resp. gemiddeld 42% IB € 16.813€ 15.196Besparing 1,2% vermogensrendementsheffing € 240€ 240Netto geïnvesteerd kapitaal per medio 2016 € 2.947€ 4.564Verwachte netto-uitkering uit exploitatie€ 18.299 Fiscale claim- € 1.513 Verwachte kasstroom 2025€ 16.786€ 16.786€ 16.786Totaal verwachte vermogenstoename € 13.839€ 12.222

Het netto geïnvesteerd kapitaal neemt binnen de kortste keren dus af tot 15% resp. 23% van uw inleg (bij 52% IB resp. gemiddeld 47% IB).
Uit het prospectus...


MM: Heb jij al iets doorgerekend / weet jij al meer?[/QUOTE]
 
OVERZICHT KASSTROMEN BIJ € 20.000 DEELNAMEDeelnamebedrag -€ 20.000 -€ 20.000Belastingteruggave bij 52% resp. gemiddeld 42% IB € 16.813€ 15.196Besparing 1,2% vermogensrendementsheffing € 240€ 240Netto geïnvesteerd kapitaal per medio 2016 € 2.947€ 4.564Verwachte netto-uitkering uit exploitatie€ 18.299 Fiscale claim- € 1.513 Verwachte kasstroom 2025€ 16.786€ 16.786€ 16.786Totaal verwachte vermogenstoename € 13.839€ 12.222

Het netto geïnvesteerd kapitaal neemt binnen de kortste keren dus af tot 15% resp. 23% van uw inleg (bij 52% IB resp. gemiddeld 47% IB).
Uit het prospectus...


MM: Heb jij al iets doorgerekend / weet jij al meer?
[/QUOTE]

Ik zal ook eens narekenen...

Op het moment dat zij echter bij 52% en 42% verzuimd hebben de MKB winstvrijstelling van 14% mee te nemen dan....

Maar dat is voor morgen. Ben nu niet meer zo scherp....
 
Ik vind dit een dubieuze investering. Dit fonds investeert vanwege de belastingvoordelen puur in de laders. Maar juist de laders zullen zeer snel verouderd zijn (namelijk zodra snellere laders beschikbaar komen). Het zijn juist de locaties die Fastned interessant maken, niet de techniek.

- - - Updated - - -

FN op zoek naar geld.... eender wat, als ze maar wat euro's binnenhalen.

Van dit gechagrijn wordt ik onderhand wel een beetje moe. Het is helemaal niet vreemd dat een startup op zoek is naar geld. Hoort er gewoon bij.
 
Niemand verplicht je mijn posts te lezen.

Héél dit draadje draait rond Believers and Non-believers.

Zoals zo vaak al vermeld : only time will tell.

Ik ben een "Blieber" denk ik dan ;)

Inmiddels is Fastned ook in Zeeland aan het bouwen, langs de A58 tussen Goes en Middelburg aan beide kanten.

Ik blijf het wel mooi vinden dat ze zo'n netwerk zo snel neer zetten.

Centjes blijven een probleem en dat onderken ik niet. Ook moet het laden sneller. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
 
Zou het misschien zo kunnen zijnent de meeste van jullie verwend/gewend zijn aan het "gratis" laden aan een SuC?
Natuurlijk zou het mooi zijn als FN een zelfde type lader zou aanbieden, maar gezien daar nog geen massa product behalve de Tesla.
Vermoedelijk zal er later best een hoger vermogen lader bij komen, maar dat komt pas als er meer EV's hier mee om kunnen gaan.
 
Een vriend van mij wees mij ook op deze investering. Heeft zelf geen Tesla, maar vroeg aan mij of ik FastNed ken.
Ik las het investeringsvoorstel dus door, maar wat mij verbaasde was dat er zo ingezet wordt op het toepassen van MIA en VAMIL. Ik ben bepaald geen fiscalist, maar is VAMIL niet alleen een liquiditeitsmiddel, door het schuiven met je afschrijving? En net als met de verkoop van onze Model S, is het niet zo dat je de MIA weer voor een deel terugbetaalt als desinvesteringsbijtelling over de verkoopwaarde? Ik begrijp het in deze context niet helemaal....je investeert in FastNed, wat is dan de afschrijving? En wat als ik de investering weer wil afstoten om rendement te pakken, betaal ik dan desinvesteringsbijtelling over de verkoopwaarde vanwege de eerder genoten MIA?
 
Last edited:
Naamloos.png
 
Goedemorgen,

Mochten er nog mensen geïnteresseerd zijn in de Mia Vamil / Ecogroei regeling van Fastned dan is dat nog mogelijk.

Het is met name interessant voor inkomens boven de €75.000 die daarmee in het 52% tarief vallen.
Bij inleg van minimaal €20.000 heeft u een fiscale aftrek van €32.332.
Van uw inleg krijgt u circa 85% op korte termijn weer terug van de belastingdienst.

Als u mee wilt doen en/of meer uitleg wilt dan kunt u uw mail sturen naar [email protected]. Naar aanleiding van uw email neem ik dan contact met u op.

Ik hoop u snel te spreken.

Groet,

Hugo Vink
Fastned
 
In aansluiting op de activiteiten van vorig jaar (wat klinkt dat hè) hierbij ter info de mail die ik vandaag aan Fastned heb gestuurd.

Beste allemaal,

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2016. Dat het jaar mag brengen wat wij hopen.

Pepijn, hoewel ik je opmerking begrijp heb ik een beter idee.

Voor jullie als Fastned moet dit juist jullie moment gaan worden.

In de autobrief 3, die op dit moment precies 333 keer is gedownload heb ik een lans gebroken voor snellaadstations binnen de steden (grote en kleine) in plaats van een enorm woud aan stoeppaaltjes.

In het gesprek dat ik bij jullie had is mij gebleken dat jullie daar in grote lijnen hetzelfde over denken.

Dit jaar zal er in de mindset van de gewone automobilist iets gaan veranderen. Wat elektrisch rijden betreft heeft hij weinig op met EV's met een kleine range (op één na dus alle EV’s) getuige de beroerde verkopen afgezet tegen de totale autoverkopen.
Daarnaast verliezen de PHEV’s (terecht) terrein nu de belastingvoordelen weg gaan vallen. Dat heeft men in Den Haag wel door gehad.

Wat zou het mooi zijn als jullie daar op inspelen door als het ware een laadstation anno 2018 te ontwerpen en het, wat gelikt, te presenteren. Dat mag best worden gepresenteerd als (nog) een droomsituatie maar het moet wel helder zijn en appelleren aan de gevoelens/verwachtingen bij de automobilist van nu voor wie het een nieuwe wereld zal zijn.

Als jullie ontwerp(st)er nu eens zo iets uittekent, enorm simpel, gewoon een stuk of zes zuiltjes met een vaste kabel (één stekker!!) bij een zestal parkeervakken (al dan niet gebaseerd op doorrijdprincipe zoals nu bij jullie stations of dat men moet (in)parkeren). Samen met een, al dan niet gedeeltelijke, overkapping is dat alles wat men ziet.
Die zuiltjes leveren dan voldoende stroom voor snelladen.

Verwerk in dat ontwerp ook de stationaire batterij. Het gaat daarbij nu niet om de vraag of dat nu betaalbaar zal zijn (dat is het niet) maar over straks. Teken op een aparte plaats, of eventueel onder de grond, een ruimte met een vijftal Powerpacks (als voorbeeld) die continu worden geladen vanuit het net/zonnepanelen of wat er beschikbaar is.
Dan is er een buffer van 500 kWh.

Stel dat de auto van straks een batterij heeft van 50 of 55 kWh (dat kan want met mijn "zware" Tesla 70D met 70 kWh rijd ik bijna net zoveel als met mijn vorige 85). Auto’s als Model 3 zullen beduidend lichter zijn en weer efficiënter wat verbruik, laden en batterijen betreft.
Wanneer zij per laadbeurt maximaal 30 kWh laden is er een buffer van (verliezen even weggedacht) 16 tot 17 van deze laadbeurten (maar vaak zal men minder laden). De netaansluiting hoeft daardoor veel minder zwaar te zijn want de pieken hebben jullie al helemaal weggeschoren. Daarnaast kan, als het extreem druk is, de laadsnelheid nog worden aangepast. Dat maakt het voor de netwerkbeheerders al heel wat meer behapbaar (al moeten zijn niet teveel problemen maken want het is hun werk).

Dat laden van 30 kWh zal binnen 10 tot 15 minuten gepiept kunnen zijn en de capaciteit wat aantallen auto’s betreft is behoorlijk groot. Zeg er bij dat een bezoek aan een benzinepomp in de regel ook zo 10 minuten duurt wanneer je het afrekenen en evt. toilet ook meerekent.

Verwerk dan in het geheel het verhaal van de herkenning van de auto en diens stroomprovider zodat er kan worden volstaan met simpelweg inpluggen, handshake en laden. Dus geen pasjes, apps of wat dan ook.

Door het zo te doen zal de automobilist die nu (nog) erg afwijzend staat ten opzichte van elektrisch rijden er iets in herkennen waardoor hij gaat denken van: "Als het zo kan, dan zie ik er wel iets in.”

Maak er ook geen geheim van dat jullie je met jullie toekomstvisie helemaal richten op de EV van dan, dus minimaal Model 3, met range en mogelijkheid van (erg) snel laden en niet de huidige populatie als richtinggevend beschouwen. Die zal toch worden afgebouwd.

Ik denk dat een presentatie als deze ook helemaal (of bijna) helemaal is te matchen met de visie van Tesla zodat er wellicht van die kant medewerking is te verwachten. Die willen straks ook veel laadpunten en jullie vullen dan het gat op tussen thuisladen (nog altijd moet dit boven aan het lijstje staan) aangevuld met Destinationchargers (met hoofdletter) op veel lokaties en de Superchargers

Wat vinden jullie hier van? Binnenkort eens over praten?

Vriendelijk groetend,

Hans Noordsij

0611357927

Nog even de link naar de, inmiddels weer bijgewerkte, autobrief 3.1

https://www.iletsel.nl/p/autobrief3




Op 23 dec. 2015, om 10:36 heeft Pepijn Vloemans <[email protected]> het volgende geschreven:

Beste Hans, Volkert en Gert-Jan,


Ik laat het vanaf hier aan jullie om als burgers jullie stem te laten horen bij de politiek.



Vriendelijke groet,


Pepijn







 
In aansluiting op de activiteiten van vorig jaar (wat klinkt dat hè) hierbij ter info de mail die ik vandaag aan Fastned heb gestuurd.

Beste allemaal,

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2016. Dat het jaar mag brengen wat wij hopen.

Pepijn, hoewel ik je opmerking begrijp heb ik een beter idee.

Voor jullie als Fastned moet dit juist jullie moment gaan worden.

In de autobrief 3, die op dit moment precies 333 keer is gedownload heb ik een lans gebroken voor snellaadstations binnen de steden (grote en kleine) in plaats van een enorm woud aan stoeppaaltjes.

In het gesprek dat ik bij jullie had is mij gebleken dat jullie daar in grote lijnen hetzelfde over denken.

Dit jaar zal er in de mindset van de gewone automobilist iets gaan veranderen. Wat elektrisch rijden betreft heeft hij weinig op met EV's met een kleine range (op één na dus alle EV’s) getuige de beroerde verkopen afgezet tegen de totale autoverkopen.
Daarnaast verliezen de PHEV’s (terecht) terrein nu de belastingvoordelen weg gaan vallen. Dat heeft men in Den Haag wel door gehad.

Wat zou het mooi zijn als jullie daar op inspelen door als het ware een laadstation anno 2018 te ontwerpen en het, wat gelikt, te presenteren. Dat mag best worden gepresenteerd als (nog) een droomsituatie maar het moet wel helder zijn en appelleren aan de gevoelens/verwachtingen bij de automobilist van nu voor wie het een nieuwe wereld zal zijn.

Als jullie ontwerp(st)er nu eens zo iets uittekent, enorm simpel, gewoon een stuk of zes zuiltjes met een vaste kabel (één stekker!!) bij een zestal parkeervakken (al dan niet gebaseerd op doorrijdprincipe zoals nu bij jullie stations of dat men moet (in)parkeren). Samen met een, al dan niet gedeeltelijke, overkapping is dat alles wat men ziet.
Die zuiltjes leveren dan voldoende stroom voor snelladen.

Verwerk in dat ontwerp ook de stationaire batterij. Het gaat daarbij nu niet om de vraag of dat nu betaalbaar zal zijn (dat is het niet) maar over straks. Teken op een aparte plaats, of eventueel onder de grond, een ruimte met een vijftal Powerpacks (als voorbeeld) die continu worden geladen vanuit het net/zonnepanelen of wat er beschikbaar is.
Dan is er een buffer van 500 kWh.

Stel dat de auto van straks een batterij heeft van 50 of 55 kWh (dat kan want met mijn "zware" Tesla 70D met 70 kWh rijd ik bijna net zoveel als met mijn vorige 85). Auto’s als Model 3 zullen beduidend lichter zijn en weer efficiënter wat verbruik, laden en batterijen betreft.
Wanneer zij per laadbeurt maximaal 30 kWh laden is er een buffer van (verliezen even weggedacht) 16 tot 17 van deze laadbeurten (maar vaak zal men minder laden). De netaansluiting hoeft daardoor veel minder zwaar te zijn want de pieken hebben jullie al helemaal weggeschoren. Daarnaast kan, als het extreem druk is, de laadsnelheid nog worden aangepast. Dat maakt het voor de netwerkbeheerders al heel wat meer behapbaar (al moeten zijn niet teveel problemen maken want het is hun werk).

Dat laden van 30 kWh zal binnen 10 tot 15 minuten gepiept kunnen zijn en de capaciteit wat aantallen auto’s betreft is behoorlijk groot. Zeg er bij dat een bezoek aan een benzinepomp in de regel ook zo 10 minuten duurt wanneer je het afrekenen en evt. toilet ook meerekent.

Verwerk dan in het geheel het verhaal van de herkenning van de auto en diens stroomprovider zodat er kan worden volstaan met simpelweg inpluggen, handshake en laden. Dus geen pasjes, apps of wat dan ook.

Door het zo te doen zal de automobilist die nu (nog) erg afwijzend staat ten opzichte van elektrisch rijden er iets in herkennen waardoor hij gaat denken van: "Als het zo kan, dan zie ik er wel iets in.”

Maak er ook geen geheim van dat jullie je met jullie toekomstvisie helemaal richten op de EV van dan, dus minimaal Model 3, met range en mogelijkheid van (erg) snel laden en niet de huidige populatie als richtinggevend beschouwen. Die zal toch worden afgebouwd.

Ik denk dat een presentatie als deze ook helemaal (of bijna) helemaal is te matchen met de visie van Tesla zodat er wellicht van die kant medewerking is te verwachten. Die willen straks ook veel laadpunten en jullie vullen dan het gat op tussen thuisladen (nog altijd moet dit boven aan het lijstje staan) aangevuld met Destinationchargers (met hoofdletter) op veel lokaties en de Superchargers

Wat vinden jullie hier van? Binnenkort eens over praten?

Vriendelijk groetend,

Hans Noordsij

0611357927

Nog even de link naar de, inmiddels weer bijgewerkte, autobrief 3.1

https://www.iletsel.nl/p/autobrief3




Op 23 dec. 2015, om 10:36 heeft Pepijn Vloemans <[email protected]> het volgende geschreven:

Beste Hans, Volkert en Gert-Jan,


Ik laat het vanaf hier aan jullie om als burgers jullie stem te laten horen bij de politiek.



Vriendelijke groet,


Pepijn








Misschien ineens een overeenkomst afsluiten met een restaurant- (of andere) keten.
 
Topdrukte bij FastNed doordat de Nederlanders in de vakantie massaal aan het roadtrippen slaan met de EV!

Ofwel: vandaag een ladende Leaf bij de Vundelaar (in de spits nog wel).

Zal ik hem er ook in gooien? Sta nu net even langs de A44 te laden en ineens staat er nog een auto bij. Het is vol!

Ik zie toch met regelmaat i3's en Leaf's bij Fastned laden.