Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Regelmatig passeer ik ze wel maar ik zie zelden of nooit iemand laden. Het is eigenlijk jammer dat er (nog) zo weinig gebruik van gemaakt wordt want er rijden inmiddels meer dan genoeg PHEV. Maar las vandaag dat de olieprijs na 2003 momenteel nog niet zo goedkoop was geweest. Zal daar wel enigszins mee samenhangen, die mensen nemen de moeite niet omdat het nog geen pijn doet in de portemonnee.
 
Met nieuwe Fastned's in de buurt dacht ik wellicht af en toe eens bij te gaan laden tussendoor..

Ik dacht echter tegen 35 cent.., maar zonder abonnement is het zelfs 79 cent !

En wat mij niet geheel duidelijk is; ik weet dat het zonder Chademo niet snel gaat, maar zit er aan die stations gewoon een Type 2 kabel die je zo in de Tesla plugt ?
 
Ik vind die deal met Nissan briljant. 4 jaar elektriciteit van FastNed bij aankoop van een Nissan EV. Een paar honderd Posts geleden had ik ook al aangegeven dat als enigste optie te zien om het model te laten werken. Nu nog een deal voor de Opel Trixx in 2017 en dan kon FastNed wel eens heel succesvol worden. De plannen om hun stations binnen de stad aan te bieden maken het plaatje compleet. Ik hoop dat ze voldoende cash hebben om het tot die tijd vol te houden.

Update: in de US wordt het zeer positief opgepakt
Nissan Fastned Expand Partnership - 4 Years Of Free Fast Charging!

Four years of access to Fastned network comes as part of Nissan e-Four package, which also includes a rental car for four years (12 weeks total) for holidays, four years of free maintenance and a free charge point at home or at work.

As always, we went inside the details for you to learn where the asterisks are hidden. According to the Nissan press release, there is a 5,500 kWh energy cap for free charging, which should be enough for up to 36,000 km (over 22,000 miles). For a normal user it’s not bad at all, and probably will just prevent exploiting the promotion to build a taxi service, or something similar.
 
Bolt is stapje verder, maar nog prototype. Reviews waren niet slecht maar men zou hem toch niet nemen omdat hij niet kan superchargen.

Toch wel, de Bolt heeft DC fast charging. Niet zo snel als een Tesla maar doordat je een lager verbruik hebt en een kleinere batterij sta je netto waarschijnlijk een vergelijkbare tijd stil om een vergelijkbare afstand verder te roadtrippen.
 
Last edited by a moderator:

Kreeg het (als investeerder) ook per mail. Goed nieuws.

Hm, het is natuurlijk goed voor de continuïteit maar het zou nog beter zijn als er meerdere grote investeerders zouden zijn.

Dat is zeker erg wenselijk. Ik zou ook graag zien dat iemand er X miljoen in stopt.

Hoop dat deze Nissan deal goed voor ze uit pakt. Mijn collega gaat zijn Roadster verkopen en denkt er over om dan een 30kWh Leaf te kopen. Hij zag dit met Fastned wel zitten.
 
Vandaag voor het t eerst gebruik gemaakt van Fastned. Rondje Apeldoorn - Schiphol - Rotterdam - Apeldoorn (met file) ging (waarschijnlijk) net niet op wat ik vannacht thuis geladen had. Bij station Andel gelijk ook voor t eerst de Chademo-adapter gebruikt. Na een broodje kaas net genoeg om thuis te komen. Zie me ze zelf er niet te vaak staan, maar met deze dekking toch wel handige back-up.