Van een Tesla Roadster naar een Nissan Leaf???? Dat wordt aanpassen! :scared:
Ja, kan zijn kind, vrouw en hond ook mee! Voor hem is de komst van Fastned dan voldoende.
Hij hoeft vaak alleen maar in de buurt van Middelburg te zijn.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Van een Tesla Roadster naar een Nissan Leaf???? Dat wordt aanpassen! :scared:
Per jaar? Dan ben je al een heel eind met je Nissan (zeker als je Hans heet [emoji6]).
Maar we zien dat ook dat het zonder beperkingen model kraakt en piept bij Tesla op sommige plekken.
Wat piept en kraakt er dan precies? Los van -hier en daar- wat problemen met de hogere bezettingsgraad, die ook nog eens eenvoudig weggenomen kan worden door meer SuCs te plaatsen?
Neen, niet per jaar, maar in totaal. Is 9k km per jaar. Best wel leuk hoor.
Wat piept en kraakt er dan precies? Los van -hier en daar- wat problemen met de hogere bezettingsgraad, die ook nog eens eenvoudig weggenomen kan worden door meer SuCs te plaatsen?
Oh. Dan vind ik t n beetje een tegenvaller eerlijk gezegd.
5500 kWh is gewoon een waarde van €1925,= incl. BTW. (5500 kWh * €0,35). Da's gewoon minimaal 5% korting op een Nissan Leaf en da's nog zonder de andere voordelen. Sommige mensen is het ook nooit genoeg.
Over de kerstdagen was er in Californie een SuC waar de ganse dag lang een wachtrij van van 10 tot 15 auto's stond. Was heel wat geklaag over op het forum hier. Het vervelende van dit soort zaken is dat de drukste dag met grote waarschijnlijk ook net die dag is dat je net niet meer dan 2 uur wil verliezen omdat de oma met haar kerstdiner op je familie wacht. Ik durf wedden dat die hele rij maar wat graag grof bij een Fastned pomp had betaald om tenminste door te kunnen naar de volgende SuC. Het afschaffen van het onbeperkt model is volgens mij niet het antwoord maar dat er meer informatie beschikbaar moet zijn over verwachte drukte voor dat je vertrekt is toch echt iets waar Tesla aan zal moeten werken.
5500 kWh is gewoon een waarde van €1925,= incl. BTW. (5500 kWh * €0,35). Da's gewoon minimaal 5% korting op een Nissan Leaf en da's nog zonder de andere voordelen. Sommige mensen is het ook nooit genoeg.
Allemaal Tesla's inzetten past (helaas) niet in t budget. Leaf zou wel passen. Misschien moeten we gewoon nog n paar jaar geduld hebben.
Tis geen hebberigheid, tis het businessmodel van Fastned wat mij niet aanspreekt. Ik snap prima dat je met het commerciële tarief rekent.
Ik zou graag de auto's (9 stuks incl mijn Tesla) op onze zaak elektrisch inzetten. Dan is reeële range van 220/250 nodig. Of als second best toegang tot betaalbaar (heel) snel laden.
Allemaal Tesla's inzetten past (helaas) niet in t budget. Leaf zou wel passen. Misschien moeten we gewoon nog n paar jaar geduld hebben.
Over de kerstdagen was er in Californie een SuC waar de ganse dag lang een wachtrij van van 10 tot 15 auto's stond. Was heel wat geklaag over op het forum hier. Het vervelende van dit soort zaken is dat de drukste dag met grote waarschijnlijk ook net die dag is dat je net niet meer dan 2 uur wil verliezen omdat de oma met haar kerstdiner op je familie wacht. Ik durf wedden dat die hele rij maar wat graag grof bij een Fastned pomp had betaald om tenminste door te kunnen naar de volgende SuC. Het afschaffen van het onbeperkt model is volgens mij niet het antwoord maar dat er meer informatie beschikbaar moet zijn over verwachte drukte voor dat je vertrekt is toch echt iets waar Tesla aan zal moeten werken.
Dat taxi debacle is volgens mij al ruim een half jaar geleden opgelost. De SuC Amsterdam is wellicht wat drukker dan gemiddeld. Er rijden er ook wel heel veel in de omgeving van Amsterdam. Een extra SuC locatie in de omgeving is zeker wenselijk, helemaal met het oog op de toekomst. Echter de ca. 10x dat ik langs Amsterdam ben geweest om te laden nooit hebben hoeven wachten.Amsterdam bijv en het hele taxi debakel. Maar ook het feit dat in de US mensen een brief krijgen dat ze té veel lokaal laden. Limiteren naar 60kW, etc.
Gisteren "even" op en neer naar Den Helder geweest met mijn Renault Zoe. Ik heb ook nog een tussenstop gemaakt in Landsmeer. In heel Landsmeer is geen publiek laadpunt te vinden en in Den Helder was de dichtstbijzijnde publiek laadpunt op 1,9 km, dus ik heb in totaal 4 keer moeten laden om 429 km te kunnen rijden.
Even rekensommetje, 4 scenario's:
View attachment 107337
Als ik mijn Fastned abonnement alleen omsla over de ladingen gisteren, dan had ik dus €15,46 kunnen sparen door alleen bij TNM snelladers langs te gaan. Dit had betekend dat ik twee keer (heen en terug) in een winkelcentrum in Heerhugowaard had moeten laden en is 36 minuten extra reistijd. Fastned biedt dus het gemak om te laden op mijn route zonder ook maar een meter/minuut om te rijden. Ik denk dat het redelijker is om het abonnement op 10 keer per maand om te slaan en dan is het verschil nog maar €6,=. Da's een tientje per uur extra reistijd. Een heel tientje.
TNM (DC) en Mr. Green zouden op deze route dus dik €20,= duurder zijn. Als ik het omsla over 10 ladingen per maand, dan zijn ze zelfs €30,= duurder!
Fastned duur? Misschien alleen als je met je Tesla gratis kunt superchargen.
De grote massa zal de eerste tien jaar nog geen EV rijden. Het is niet alleen het bereik, maar ook de kosten. Een EV met een serieus bereik van 320 km zal toch tegen de 40 mille gaan kosten. Een willekeurige even grote ICE kost de helft. Dat betekent dat er een twee maal zo hoge afschrijving en renteverlies genoteerd moet worden.Maak er maar echt minimaal 320 km bereik van wil je de huidige automobilist zover krijgen dat hij een EV zou "overwegen". Dan is er nog een rijtje eisen (of anders gezegd: showstoppers). Kijk nog maar eens in de Autobrief. Https://www.iletsel.nl/p/autobrief3. Men is tot op dit moment bezig verkeerde keuzes te maken.
dat is allemaal flink over het paard getild....
- zelfs bij het beproefde concept van ICE en tankstations ga je op zulke dagen ellenlange files vinden. Kijk maar eens op de wegen naar de wintersportgebieden etc.
- als er al een 'Fastned'-station zou zijn, dan zouden de files daar nog langer zijn. Daar zullen minder stalls zijn, én het laden gaat langzamer.
- en als die lokale Fastned zijn Business-model moet bouwen op de grote toevloed gedurende enkele dagen per jaar, dan wens ik hem véél succes....
men kan onmogelijk van Tesla verwachten dat men iedere SuC zou uitrusten om de piek op te vangen. Met andere woorden : er zullen altijd momenten zijn dat men moet wachten. Pas als het wachten systematisch begint te worden, heeft het zin bij te te bouwen.
de enige verbetering die ik mogelijk zie : de bezetting van de SuC's aanduiden in de wagen, met geschatte wachttijden.