Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
En al helemaal geen 772HP? :confused:

We zouden het EC certificate of conformity moeten kunnen inkijken van een nieuw uitgeleverde P85D. Misschien werd het maximale vermogen van de motoren aangepast omdat ze hebben vastgesteld dat er nog voldoende (veilige) marge in zat. Het zou me verbazen indien het andere motoren zouden zijn maar helemaal onmogelijk is dat niet natuurlijk. Er kan iets aangepast zijn aan de dikte van de wikkelingen, het aantal, etc... Tesla maakt deze motoren immers zelf.
 
Mijn buurman met zijn 7 serie moest voor onderhoud naar de dealer en vroeg of hij een i3 als loaner mocht hebben.
Hij vroeg of ik een proefritje wilde maken, rijdt best lekker, bijna vertrouwd, maar ik had wel het idee van op de bok zitten, een stuk hoger dan in de S.
De i3 staat nu voor mijn deur te laden, binnen 2 uur zou hij vol moeten zijn.
Heeft hij ook eens een Tesla voor de deur staan [emoji16]
97dde85d5c0c9676144cc5800fd00f4a.jpg
 
We zouden het EC certificate of conformity moeten kunnen inkijken van een nieuw uitgeleverde P85D. Misschien werd het maximale vermogen van de motoren aangepast omdat ze hebben vastgesteld dat er nog voldoende (veilige) marge in zat. Het zou me verbazen indien het andere motoren zouden zijn maar helemaal onmogelijk is dat niet natuurlijk. Er kan iets aangepast zijn aan de dikte van de wikkelingen, het aantal, etc... Tesla maakt deze motoren immers zelf.

Back in the days ging het verhaal dat in de roadster het verschil van de motoren (tussen de sport en de standard) was dat de sport-versies manueel werden gewikkeld.
 
Back in the days ging het verhaal dat in de roadster het verschil van de motoren (tussen de sport en de standard) was dat de sport-versies manueel werden gewikkeld.

Dat verhaal deed 2 jaar terug ook bij de P85 motor nog de ronde.
Een robot zou de wikkelingen niet zo stevig kunnen aantrekken als een goed getrainde arbeider.
En hoe strakker de wikkelingen, hoe meer vermogen.
 
De manier waarop tesla het vermogen aangeeft is blijkbaar even verkeerd als die waarop ze de max range aangeeft en de 0-100 tijd.

Max range is bij constante snelheid van 88km/u ? Wie heeft daar wat aan vraag ik me af?

0-100 is met een rolling start (?)

Ze leveren een schitterend product af, daar niet van, maar bepaalde zaken zouden iets realistischer voorgesteld mogen worden.

Moest de CO2 van ICE berekend worden op dezelfde manier zouden de waardes met 40% dalen ;)

In elk geval moest ik een P85D gekocht hebben, zou er toch niet echt gelukkig mee zijn dat ze je zoveel minder vermogen geven
 
De manier waarop tesla het vermogen aangeeft is blijkbaar even verkeerd als die waarop ze de max range aangeeft en de 0-100 tijd.

Max range is bij constante snelheid van 88km/u ? Wie heeft daar wat aan vraag ik me af?

0-100 is met een rolling start (?)

Ze leveren een schitterend product af, daar niet van, maar bepaalde zaken zouden iets realistischer voorgesteld mogen worden.

Moest de CO2 van ICE berekend worden op dezelfde manier zouden de waardes met 40% dalen ;)

In elk geval moest ik een P85D gekocht hebben, zou er toch niet echt gelukkig mee zijn dat ze je zoveel minder vermogen geven

Zou het verbruik en CO2 van een ICE op een correcte manier berekend worden, dan voldeed er geen enkele wagen nog aan de euro-normen.
Alle wagens worden eerst geoptimaliseerd voor ze getest worden.
 
Ik post even de maximale REST API waarden voor een aantal types zoals dit door mensen op het Amerikaanse forum is nagekeken:
S60 -> 243 kW = 330 pk
S85 -> 320 kW = 435 pk
P85 -> 360 kW = 489 pk
S85D -> 371 kW = 504 pk
P85D -> 415 kW = 564 pk

De S85D was initieel 323 kW = 439 pk maar dit werd daarna aangepast.

Als Tesla de P85D klanten wil geven waarvoor ze betaald hebben, moeten ze 515 kW uit de batterij kunnen halen en geen 415 kW.

Dus als ik het goed begrijp hebben wij ongeveer 20.000 euro betaald voor 60 pk extra? :cursing: :crying:
 
Dus als ik het goed begrijp hebben wij ongeveer 20.000 euro betaald voor 60 pk extra? :cursing: :crying:

Dat heb je heel goed begrepen. Aan Tesla om ons uit te leggen waar we de bal misslaan. Hun reactie over de voorbije maanden over dit onderwerp is oorverdovend geweest. Ik vraag me af waarom?

Maar er is meer en daarom ben ik blij dat ik een P85D heb van de eerste "reeks". Ik heb tenminste nog een staggered setup en de sportvering. Dat hebben ze een paar maanden terug, om vooral logistieke redenen, weggelaten (zonder de prijs aan te passen). En dan vergeet ik nog het debacle met de niet-"next gen" achterbank. Ik heb gelukkig echte next gen zetels all the way.

Ik ben dus heel blij met mijn wagen. Er knaagt enkel iets ivm het vermogen maar dat is niet van die aard dat ik mij de aanschaf van de P85D beklaag.
 
Een interessant inkijkje in het karakter en de werkwijze van Elon: What is known about Elon Musks long-time assistant Mary Beth Brown? - Quora
(erg) korte samenvatting:
  • Assistent bij SpaceX wil opslag (is al 12 jaar zijn rechterhand)
  • Elon: neem drie weken vakantie, dan merken we wel of we je missen
  • Na drie weken had hij haar niet erg gemist
  • Geen opslag, maar ontslag

De bron is overigen Justine, zijn eerdere vrouw.

Dit verhaald, door meerderen bevestigd is het Quora artikel, maakt het recente boek ook een stuk geloofwaardiger...
 
Autoverkopen 1jan - 30 juni 2015, bron Over BOVAG | BOVAG

Leek me wel weer eens interessant om naar de Tesla verkopen te kijken in relatie tot concurrerende modellen.

Tesla Model S - 884 stuks ( + 56% t.o.v. zelfde periode 2014 )
Audi A6 - 1.030 stuks ( +35% )
Audi A7 - 61 stuks (+ 3%)
BMW 5-serie - 1.347 stuks ( - 8,5%)
MB E-klasse - 603 stuks ( - 16% )
Porsche Panamera - 84 stuks ( - 62%)
Maserati Ghibli - 34 stuks ( - 53%)

Ter vergelijk: in Duitsland in dezelfde periode 696 Neuzulassungen van de Tesla Model S. Dat is eveneens +56% t.o.v. dezelfde periode in 2014.

Zou het kunnen zijn dat, wegens het fiscaal onaantrekkelijk worden van PHEV's, de verkopen van de Tesla Model S en X in 2016 een enorme boost gaan krijgen ?
De Volvo PHEV was tenslotte ook niet echt een goedkope auto.
 
Last edited: