Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Kreeg vandaag weer wat duimpjes, van een Outlander ook. Hij keek me zo lang aan op een parkeerplaats dat ik even dacht dat ie boos was ofzo haha :rolleyes:

Had gisteren wel heel veel moeite met een Q-park parkeerplaats, moest spiegels inklappen om er door te komen.
 
Ik vind dat onderstaande eerder in dit algemeen draadje past, dan in dit van groupsbuy dashcam -zal alleen gevolgd worden door wie nog wenst te installeren-. Omdat het -behoudens vergissing mijnerzijds - hier nog niet aan bod gekomen is, even deze waarschuwing:

Aan gebruik van dashcam hangt ook een privacykantje.
In België moet hiervoor zelfs een aangifte gedaan worden bij de privacycommissie.
Wie de beelden van dashcam wenst te gebruiken als bewijsmateriaal bij aanrijding, kan maar beter tegenpartij geen argumenten geven die rechtsgeldigheid kunnen ondergraven en de procedure even doorlopen, lijkt me
Er zijn inmiddels precedenten waarbij rechtbanken beelden aanvaarden zonder over gebrek aan aangifte te vallen, maar dat is natuurlijk geen garantie dat dit overal het geval is,
 
Ik vind dat onderstaande eerder in dit algemeen draadje past, dan in dit van groupsbuy dashcam -zal alleen gevolgd worden door wie nog wenst te installeren-. Omdat het -behoudens vergissing mijnerzijds - hier nog niet aan bod gekomen is, even deze waarschuwing:
Neem vooral ook een kijkje bij onze ANWB legal advise
Belgie staat daar ook tussen, in Duitsland is met name admissible zijn van de beelden bij een rechtzaak een ding. In Oostenrijk en Spanje/Portugal gaat het met name om het ongevraagd beeldne opnemen. Je hoeft overigens geen gezichten/kentekens te verwijderen als je het in besloten kring als vakantievideo laat zien zo laat jurisprudentie (in .au) zien maar of een dashcam dan de bruikbare vorm is is discutabel. Ofwel, op de gewone wegen 'm niet voeren en op die mooie pas wel is acceptabel - maar de grens zijn ze zelf ook nog niet over uit.
 
Vandaag 2 bijzondere momenten: de levering van de eerste 2 model X'n:cool: in Nederland EN...

@Ivo-G wordt na 4 maanden herenigd met zijn model S!:)

Bij de roadtrip naar de Alpen / Italiaanse meren moesten we beide als (tijdelijk) Teslozen bij anderen instappen.
Nu kunnen we weer op Eigen benen / wielen staan:D

Wish I could be there, and then take a jetplane to Reno to be in time for the special reception with other referral heroes and the Tesla executives. (mooi hè?, John, heel veel plezier, en Ivo, jij natuurlijk ook)
 
Dit kwam een paar dagen geleden naar buiten gekropen bij mijn rechter mistlamp voor. Beetje goedkope stickers dus.
image.jpeg
 
Ik vroeg toch alleen of ik een stukje mocht rijden;) En ja... ik vond het wel grappig om dan met de X zelf aan te komen:)... maar mijn bedoeling is vooral om zieltjes te winnen voor de roadtriptravel.club... want anders rijden we voortaan alle roadtrips met dezelfde (overigens zeer leuke) groep mensen. Mag ik evt. wel komen als ik met een ander met de S mee rijd? En anders zet ik m wel om de hoek.;)
Om de hoek in Noordwijk is precies mijn huis. Je bent welkom.
 
Enkele jaren geleden had er eens iemand een vergelijking gemaakt tussen de belastingen die je betaalde per kWh stroom of een kWh benzine (of diesel). Omdat ik in september deelneem aan een debat (bel10 op radio 1) omtrent de toekomstvisie van energie zou ik deze cijfers eens willen meenemen. Weet iemand nog waar ik dit rekensommetje kan vinden? (zo nee, dan moet ik het zelf uitrekenen... en dat op verlof...)