Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het kan verschil maken of je de auto zakelijk of privé hebt gekocht. Consumenten worden sneller beschermd. Maar inderdaad wel erg snel. Overigens denk ik dat andere merken niet zo snel zelfs maar coulance zouden overwegen.

Auto is zakelijk aangeschaft. Ik vind het bedrag extreem hoog. Ik ben een mega Tesla fan, maar dit levert geen positieve reclame op in mijn vrienden- en kennissenkring. Ik kan het eenvoudigweg niet verdedigen. Een tijd geleden vroeg een Tesla-hater op het Autoweek forum me of ik tussen alle loftrompetten ook eens met iets kritisch kon komen. Mijn Tesla positivisme irriteerde hem. Ik schreef vervolgens dat het grootste nadeel voor Tesla eigenaren niet in de laadtijd, niet in de range, maar in het service model zit. Voor defecten moeten wij naar Tesla. Er is geen concurrentie, Tesla kan absurde bedragen vragen. Dat is geen gezonde situatie en ik geloof niet dat de massa markt voor de Model 3 dit zal accepteren. Je verwacht een rekening tussen de 300 en 600 euro voor een defecte verwarming, dat zou te verantwoorden zijn. Maar als dat 2350 euro is, ben ik bang dat mijn vermoeden uit gaat komen.
 
Auto is zakelijk aangeschaft. Ik vind het bedrag extreem hoog. Ik ben een mega Tesla fan, maar dit levert geen positieve reclame op in mijn vrienden- en kennissenkring. Ik kan het eenvoudigweg niet verdedigen. Een tijd geleden vroeg een Tesla-hater op het Autoweek forum me of ik tussen alle loftrompetten ook eens met iets kritisch kon komen. Mijn Tesla positivisme irriteerde hem. Ik schreef vervolgens dat het grootste nadeel voor Tesla eigenaren niet in de laadtijd, niet in de range, maar in het service model zit. Voor defecten moeten wij naar Tesla. Er is geen concurrentie, Tesla kan absurde bedragen vragen. Dat is geen gezonde situatie en ik geloof niet dat de massa markt voor de Model 3 dit zal accepteren. Je verwacht een rekening tussen de 300 en 600 euro voor een defecte verwarming, dat zou te verantwoorden zijn. Maar als dat 2350 euro is, ben ik bang dat mijn vermoeden uit gaat komen.
Laat je weten hoe het af is gelopen? Dat kan best wel eens meevallen.
 
Auto is zakelijk aangeschaft. Ik vind het bedrag extreem hoog. Ik ben een mega Tesla fan, maar dit levert geen positieve reclame op in mijn vrienden- en kennissenkring. Ik kan het eenvoudigweg niet verdedigen. Een tijd geleden vroeg een Tesla-hater op het Autoweek forum me of ik tussen alle loftrompetten ook eens met iets kritisch kon komen. Mijn Tesla positivisme irriteerde hem. Ik schreef vervolgens dat het grootste nadeel voor Tesla eigenaren niet in de laadtijd, niet in de range, maar in het service model zit. Voor defecten moeten wij naar Tesla. Er is geen concurrentie, Tesla kan absurde bedragen vragen. Dat is geen gezonde situatie en ik geloof niet dat de massa markt voor de Model 3 dit zal accepteren. Je verwacht een rekening tussen de 300 en 600 euro voor een defecte verwarming, dat zou te verantwoorden zijn. Maar als dat 2350 euro is, ben ik bang dat mijn vermoeden uit gaat komen.
Als ze je vervolgens uit coulance 600 euro laten betalen, dan heb jij het gevoel dat je gematst bent in plaats van genaaid.

Zo doe je goede service. (uhm welke emoji beeldt cynisme uit...? :confused:)
 
Als ze je vervolgens uit coulance 600 euro laten betalen, dan heb jij het gevoel dat je gematst bent in plaats van genaaid.

Zo doe je goede service. (uhm welke emoji beeldt cynisme uit...? :confused:)
Schermafbeelding 2016-12-01 om 23.16.51.png
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and basvk
Bizar bedrag. Sta er echter wel even bij stil dat volgens mij de verwarming bij ICE's gewoon restwarmte van de motor is. In een Tesla zal dat anders in elkaar steken.
ja een ordinair verwarmingselement. kan ook niet stuk eigenlijk. veel moderne diesel motoren hebben trouwens ook electrische verwarmingselementen omdat er te weinig restwarmte overblijft in de winter
 
Zojuist contact gehad met Tesla SC Duiven. Goed nieuws mag ik wel zeggen. De onderdelen vallen toch volledig binnen de coulance regeling, de arbeidskosten moet ik wel betalen. Dat wil zeggen dat de kosten voor het repareren van de kapotte verwarming van €2350 naar €208 gaan. Prima opgelost Tesla! Ik ben meer dan tevreden en kan als Tesla fan mijn positivisme weer ongeremd uitdragen. :D
 
Dat mag zo zijn, maar een reparatie van 2300 euro aan een verwarming is buiten elke proportie. Ik rij 50 jaar auto en heb veel geavanceerde auto's gehad. Ik heb nog nooit een probleem met mijn verwarming gehad. Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord dat een verwarming van een auto een dure reparatie nodig heeft gehad.
Ik heb wel eens ruim 1000 euro mogen betalen voor het vervangen van een kachelradiateur (dus eigenlijk de verwarming van een auto op brandstof). Hele dashboard moest daarvoor worden losgetrokken. Het kan dus wel duur zijn. Maar bij een Tesla verwacht je dat het veel simpeler in elkaar zit...
 
Ik heb wel eens ruim 1000 euro mogen betalen voor het vervangen van een kachelradiateur (dus eigenlijk de verwarming van een auto op brandstof). Hele dashboard moest daarvoor worden losgetrokken. Het kan dus wel duur zijn. Maar bij een Tesla verwacht je dat het veel simpeler in elkaar zit...

Kennelijk zit het ook veel simpeler in elkaar, gelet op het geringe aandeel arbeid in de totale kosten. Dat neemt niet weg dat je voor de onderdelen veel kunt vragen...
 
Zojuist contact gehad met Tesla SC Duiven. Goed nieuws mag ik wel zeggen. De onderdelen vallen toch volledig binnen de coulance regeling, de arbeidskosten moet ik wel betalen. Dat wil zeggen dat de kosten voor het repareren van de kapotte verwarming van €2350 naar €208 gaan. Prima opgelost Tesla! Ik ben meer dan tevreden en kan als Tesla fan mijn positivisme weer ongeremd uitdragen. :D

Mooi dat het zo opgelost is! Bedenk dat het verwarmingselement van een ice nog veel duurder is om te repareren en dat deze ook nog wel eens stuk gaan. Zo kostte de motorrevisie van mijn Audi A5 €8.500. Wel veel coulance en niet zelf hoeven betalen want leaseauto. Dit was bij 125.000km
 
  • Like
Reactions: QueenieEye
Voor de geïnteresseerden. Het prijzige verwarmingsonderdeel onderdeel betreft de DCDC Converter. Kost dus 2142 euro ex BTW. Een kennis van me had laatst ook een kapotte verwarming (binnen garantie overigens). Daar hebben ze de PTC Air Heater vervangen.
 
Afgelopen dinsdag ook een positieve ervaring met Tesla. Zat een krakend geluid in de voorwiel ophanging bij maximale uitslag. Was toevallig in Tilburg en ben dus even langs gegaan. Is direct naar gekeken. In overleg kreeg ik voor mijn resterende afspraken die dag een S 85D mee. Aan het eind van de middag weer terug. Probleem opgelost, auto gezogen en gewassen en dat onder coulance voor een S van 2013 met 107.000 op de klok. Gewoon super! Andere merken komen nu ook met elektrische auto's, maar deze service zie ik ze nog niet bieden. Voor mij dus geen ander merk meer.
 
Ah, dat klinkt al wat beter verdedigbaar. Als de DC/DC-converter helemaal overleden is, dan valt volgens mij op 'n gegeven moment de hele auto stil, doordat zelfs de 12-volt-accu niet meer opgeladen wordt.

dat kan ik beamen: dan komt hij echt niet meer van zijn plek. Vorig jaar oktober stond ik daarom stil. Gewoon keurig onder garantie vervangen, part nr.: DCDC CONVERTER GEN2 (1028665-00-B). Kennelijk zijn daar ook al meer versies van. Service overigens prima als altijd, maar dat is een ander draadje.
 
  • Informative
Reactions: Hans Allis
Afgelopen dinsdag ook een positieve ervaring met Tesla. Zat een krakend geluid in de voorwiel ophanging bij maximale uitslag. Was toevallig in Tilburg en ben dus even langs gegaan. Is direct naar gekeken. In overleg kreeg ik voor mijn resterende afspraken die dag een S 85D mee. Aan het eind van de middag weer terug. Probleem opgelost, auto gezogen en gewassen en dat onder coulance voor een S van 2013 met 107.000 op de klok. Gewoon super! Andere merken komen nu ook met elektrische auto's, maar deze service zie ik ze nog niet bieden. Voor mij dus geen ander merk meer.

Daar sluit ik me volledig bij aan. Model S van 2013, 118.000 km op de teller. Gratis loaner, gewassen, gezogen, grootste gedeelte coulance en ze kwamen de geroofde BMW loaner ophalen en vervangen door een nieuwe loaner (Model S 90D). Een nieuwe wordt zeker weer een Tesla.
 
  • Like
Reactions: FVO