Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

Ben nieuw lid van het forum, ga vrijdag een model S bekijken. S85 uit 2014.
Alvast verzekeraars gebeld, maar die eisen allemaal minimaal alarmklasse 4. Nu heb ik een draadstukje op dit forum gezien dat dat er niet standaard op zit. Daar worden ook verzekeraars genoemd die dat niet eisen, maar dan wordt de premie weer erg hoog...
Klopt het dat het niet standaard op zit? Deze heeft wel Tech pakket, en Autopilot.
Kun je het achteraf in laten bouwen, en heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast dank!

Neem eens contact met European Automotive Insurance.

Deze aanvaarden de verzekering, inclusief diefstalverzekering, met de standaard uitrusting van Tesla. Goedkoper dan de omniumverzekering in België.

Ik kreeg het volgende bericht van hen op mijn verzoek.

Quote:


Geachte heer ,


Hartelijk dank voor het aanvragen van een offerte via European Automotive Services.


Naast een zeer concurrerende premie hebben wij tevens in onze voorwaarden opgenomen dat uw auto altijd via Tesla gerepareerd kan worden.

Hierdoor kunt u altijd bij schade terug naar uw vertrouwde adres.


Daarnaast hebben wij een extra polisvoorwaarden opgenomen die de autoverzekering compleet maakt.


- 24 maanden nieuwwaarde regeling bij total loss en diefstal

Binnen drie werkdagen nemen wij contact met u op om de offerte met u door te nemen en eventuele vragen aan u te beantwoorden.


Met vriendelijke groet


European Automotive Services


cid:image001.jpg@01D09A27.3A4002E0
 
Ho ho, zo snel gaat dat niet. Hij moet eerst aantonen dat hij het verschil weet tussen kW en kWh. Anders wordt het nooit wat hier.;)
Hier is de ontgroeningsinvultest:
Met een 3fase 16A laadpaal kan ik met maximaal 11 ... laden, hiermee laad ik in 6 uur tijd circa 60 ... (verliezen meegerekend), genoeg om bij een verbruik van 230 .../km zo'n 260 km te rijden.

(vervang de ... puntjes door de juiste eenheden)
:)


(selecteer deze regel voor de oplossing: kW, kWh, Wh)
 
Het is vrijdagmiddag, dus ik heb geprobeerd om 'm zo slecht mogelijk in te vullen, om iedereen die veel waarde hecht aan correct gebruik van eenheden de hele middag bezig te houden:

Met een 3fase 16A laadpaal kan ik met maximaal 11 kWh per seconde laden, hiermee laad ik in 6 uur tijd circa 60 procent (verliezen meegerekend), genoeg om bij een verbruik van 230 Ampère/km zo'n 260 km te rijden.
 
Schultz wil wet voor proeven met autonome auto's

Zelfrijdende voertuigen mogen binnenkort op proef zonder bestuurder de openbare weg op, als het aan het kabinet ligt. Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) legt de Tweede Kamer een wetsvoorstel voor dat zulke experimenten toestaat.

''Je kunt straks in heel Nederland gaan oefenen met de allernieuwste varianten voertuigen'', zei Schultz vrijdag. Tot dusver kon dat niet, ''omdat we nog ouderwetse wetten hadden die bijvoorbeeld bepalen dat een voertuig een stuur en een rem moet hebben en een bestuurder.''

Zogeheten autonoom rijden, waarbij de auto sommige taken van de automobilist overneemt, was al wel beperkt mogelijk. Schultz wil nu een volgende stap nemen. Wie met een voertuig zonder bestuurder de weg op wil, moet daarvoor straks wel toestemming vragen. Bovendien moet nog op afstand een bestuurder de vinger aan de pols houden.

"We hebben hier de ideale combinatie van een goede, slimme infrastructuur, slimme onderzoekers en een innovatief hightechbedrijfsleven. Samen kunnen we de kansen pakken om mobiliteitsoplossingen voor de toekomst werkelijkheid te maken", stelt de minister.

Zij zegt te verwachten dat robotauto's het verkeer uiteindelijk veiliger en efficiënter kunnen maken. Schultz denkt dat de eerste grootschalige proeven - bijvoorbeeld met truck platooning, waarbij autonome vrachtwagens heel dicht op elkaar rijden - eind 2017 of begin 2018 kunnen plaatsvinden.

Europese lidstaten zijn met elkaar in overleg om ervoor te zorgen dat tests vanaf 2019 ook grensoverschrijdend kunnen plaatsvinden.

Door: ANP/NU.nl


Goed nieuws voor Tesla en eigenaren met HW2.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and HWS