Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zo gaan de wegen er in de toekomst uit zien
20170326_122156.jpg
 
Komende vrijdag de grote test. Naar Zuid-Frankrijk. Via de Tesla navi gaat het over 1200km zo'n 15.45u duren. Dwars door de Ardennen. Navi laat mij vanaf Valence naar locatie rijden met 12% restant bij aankomst. Gaan we niet doen. Bij Aix sowieso nog wat erbij laden. Meer marge.
Maar via EVtripplanner.com kan ik forceren via Maastricht zodat ik in Urmond nog kan laden, helaas heeft deze site geen reistijden erbij.

Spannend allemaal zo. Iemand nog tips of ideeën?
 
Komende vrijdag de grote test. Naar Zuid-Frankrijk. Via de Tesla navi gaat het over 1200km zo'n 15.45u duren. Dwars door de Ardennen. Navi laat mij vanaf Valence naar locatie rijden met 12% restant bij aankomst. Gaan we niet doen. Bij Aix sowieso nog wat erbij laden. Meer marge.
Maar via EVtripplanner.com kan ik forceren via Maastricht zodat ik in Urmond nog kan laden, helaas heeft deze site geen reistijden erbij.

Spannend allemaal zo. Iemand nog tips of ideeën?
Vindt A Better Routeplanner beter werken.
 
Nu in de X. Werkt beter. Valt mij op dat berekeningen uitgaan van 10% rest bij arriveren per SC. En dan maar tot 50-60% opladen.
Kan aan mij liggen maar voel niet veel voor 10%. Da's krap aan. 40km en die lopen dan wellicht harder achteruit dan de rest.
Zal eens met de settings spelen.

Is het veilig de mytesla credentials te geven?
 
Nu in de X. Werkt beter. Valt mij op dat berekeningen uitgaan van 10% rest bij arriveren per SC. En dan maar tot 50-60% opladen.
Kan aan mij liggen maar voel niet veel voor 10%. Da's krap aan. 40km en die lopen dan wellicht harder achteruit dan de rest.
Zal eens met de settings spelen.

Is het veilig de mytesla credentials te geven?
Met deze temperaturen kun je gemakkelijk onder de 6% aankomen bij een SuC. 80 tot 100% opladen duurt te lang. Tenzij je gaat lunchen.
 
  • Like
Reactions: Ovhoek
Nu in de X. Werkt beter. Valt mij op dat berekeningen uitgaan van 10% rest bij arriveren per SC. En dan maar tot 50-60% opladen.
Kan aan mij liggen maar voel niet veel voor 10%. Da's krap aan. 40km en die lopen dan wellicht harder achteruit dan de rest.
Zal eens met de settings spelen.

Is het veilig de mytesla credentials te geven?

Je zal zien dat je die "rest" kilometers makkelijk kan bespelen. Met 10% aankomen is wat mij betreft (veel) te veel. Ik probeer altijd rond de 10km rest uit te komen.
 
Komende vrijdag de grote test. Naar Zuid-Frankrijk. Via de Tesla navi gaat het over 1200km zo'n 15.45u duren. Dwars door de Ardennen. Navi laat mij vanaf Valence naar locatie rijden met 12% restant bij aankomst. Gaan we niet doen. Bij Aix sowieso nog wat erbij laden. Meer marge.
Maar via EVtripplanner.com kan ik forceren via Maastricht zodat ik in Urmond nog kan laden, helaas heeft deze site geen reistijden erbij.

Spannend allemaal zo. Iemand nog tips of ideeën?

Gebruik gewoon de routeplanner van Tesla. Heb daar nooit problemen mee gehad. Plan gewoon waar je wil plassen en waar lunchen. Ik ga regelmatig naar Zuid Frankrijk of Duitsland en Oostenrijk. Nooit problemen gehad.

Volgende week naar Linz. Maak dan wel gebruik van een "verborgen" SuC in Linz.
 
Komende vrijdag de grote test. Naar Zuid-Frankrijk. Via de Tesla navi gaat het over 1200km zo'n 15.45u duren. Dwars door de Ardennen. Navi laat mij vanaf Valence naar locatie rijden met 12% restant bij aankomst. Gaan we niet doen. Bij Aix sowieso nog wat erbij laden. Meer marge.
Maar via EVtripplanner.com kan ik forceren via Maastricht zodat ik in Urmond nog kan laden, helaas heeft deze site geen reistijden erbij.

Spannend allemaal zo. Iemand nog tips of ideeën?
tip : ontspannen.;)

rustig aan, je zal merken dat je nog nooit zo relaxed hebt gereden; en uitgerust ter plaatse komt.


ik ga volgende week eerst naar Bristol (UK), en dan naar de Brenne (F). Relaxed, genietend van elke minuut.