Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De huidige rwd had die extra ruimte al een paar jaar niet meer. Zodra de 1e 4wd op de markt kwamen is de frunk gestandaardiseerd. Misschien dat een creatieve Herbert die ruimte nog bruikbaar zou kunnen maken.

Ik heb net voor het eerst een kwartier achter in m'n eigen Tesla gezeten omdat mijn dochter inmiddels haar rijbewijs heeft en wat ervaring op moet doen. Mijn oudste zoon is langer dan ik (wel veel slanker) maar t zit toch knap waardeloos achterin. Overmorgen komt @CJA Hulskamp met z'n X bij ons op de camping borrelen. Die 2e rij maar eens proberen maar eigenlijk weet ik t al :)
 
De huidige rwd had die extra ruimte al een paar jaar niet meer. Zodra de 1e 4wd op de markt kwamen is de frunk gestandaardiseerd. Misschien dat een creatieve Herbert die ruimte nog bruikbaar zou kunnen maken.

Ik heb net voor het eerst een kwartier achter in m'n eigen Tesla gezeten omdat mijn dochter inmiddels haar rijbewijs heeft en wat ervaring op moet doen. Mijn oudste zoon is langer dan ik (wel veel slanker) maar t zit toch knap waardeloos achterin. Overmorgen komt @CJA Hulskamp met z'n X bij ons op de camping borrelen. Die 2e rij maar eens proberen maar eigenlijk weet ik t al :)
Ik voel al even een bijna ondraaglijke innerlijke tweestrijd bij je. Je wordt overduidelijk steeds meer rijp voor een X :)
 
Achterin zit de classic inderdaad verschrikkelijk slecht - met name als je wat groter bent. Heb vorig jaar één keer op lange rit achterin geprobeerd te slapen...vergeet het maar. Mijn dochters worden nu heel snel net zo lang als ik ben... ze wilden eind vorig jaar niet aan de X (want "niet mooi" - waar ze volkomen gelijk in hebben) - maar voor wat langere mensen zit het inderdaad een stuk comfortabeler. Ik weet al precies wat er straks gaat gebeuren -;)
 
  • Funny
Reactions: HWS
Eigenlijk nooit zo bij nagedacht....Ik zit nogal te twijfelen tussen een nieuwe S of een model 3 naast de huidige classic S. Maar mijn zoon gaat de komende jaren in de lucht schieten en met een nieuwe S wil ik zeker weer 4 jaar doen. De hoofdruimte achterin had ik nog niet meegenomen als bepalend argument. Maar een X...ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar alles wat ik voel bij een S voel ik niet bij een X. Ik vind het een Picasso met een Tesla logo en die deuren vind ik maar ondingen. Ik wil daar gewoon niet aan, maar toen ik laatst bij Wim S. achterin zat, zat ik inderdaad met mijn kale kruin tegen het plafond te schuren. Food for thought...
 
een Semi ?

Semi? van semi electrisch ?? Dacht het niet -;)
Wat ik verwacht is dat over ruim een jaar de eerste klachten van de achterbank gaan komen. Maar ja - de lijnen van de S zijn inderdaad zo veel mooier dan die van de X... Doet me vaak denken aan de klassieke E-type... ook daar is alles goed evenwichtig verdeeld over de lengte as. Het klopt gewoon. Tesla S idem
 
Meer discussie in dit US draadje.
Is niet helemaal duidelijk of het nou gaat om nieuwe battery packs of oude P85D packs.
Het zou wel de reden kunnen zijn van de recente verhoogde performance specs van de 75/75D
75 and 75D variants increased performance from July 1st - software and hardware improvements?

Electrek heeft het verhaal van de grotere battery packs in de 75/75D nu ook opgepikt.
En de noren met deze 85kWh batterijen bevestigen dat ze bij de SuC tot aan 99% SoC een hoger laadvermogen krijgen.
Wat zou kunnen is dat Tesla de techniek die ze bij de 100kWh packs hebben toegepast (efficiëntere indeling, hadden ze de cellen niet liggend geplaatst?) nu ook gebruiken in de kleinere packs. En dat de 85kWh packs dan 14 modules bevatten t.o.v. 16 modules in de 100.

Rara, als je nu een 75er besteld, welke batterij krijg je dan?....

Tesla strangely starts delivering new 85 kWh battery packs software-locked at 75 kWh
 
=Semi-truck Egbert.
De jeugd van tegenwoordig heeft het maar getroffen met TMC ouders als jullie! Een kennis van mij rijdend in de nog veel krappere Volvo V60 PHEV heeft 3 tienerzonen achterin gepropt voor de vakantiereis tegen betaling van € 100 pp onder voorwaarde van geen gezeur. Is ook een oplossing maar ja zonder bestelpret natuurlijk.
 
Electrek heeft het verhaal van de grotere battery packs in de 75/75D nu ook opgepikt.
En de noren met deze 85kWh batterijen bevestigen dat ze bij de SuC tot aan 99% SoC een hoger laadvermogen krijgen.
Wat zou kunnen is dat Tesla de techniek die ze bij de 100kWh packs hebben toegepast (efficiëntere indeling, hadden ze de cellen niet liggend geplaatst?) nu ook gebruiken in de kleinere packs. En dat de 85kWh packs dan 14 modules bevatten t.o.v. 16 modules in de 100.

Rara, als je nu een 75er besteld, welke batterij krijg je dan?....

Tesla strangely starts delivering new 85 kWh battery packs software-locked at 75 kWh
raak het spoor bijster... wat zou ik krijgen in een 90D nu?
 
=Semi-truck Egbert.
De jeugd van tegenwoordig heeft het maar getroffen met TMC ouders als jullie! Een kennis van mij rijdend in de nog veel krappere Volvo V60 PHEV heeft 3 tienerzonen achterin gepropt voor de vakantiereis tegen betaling van € 100 pp onder voorwaarde van geen gezeur. Is ook een oplossing maar ja zonder bestelpret natuurlijk.

Ach ja... in de jaren '80 reden we in een toen al oude Eend - met 5 man naar Bretagne in twee dagen 1.250 km. Overigens toen zonder bijbetaling -;)
ceb54da248d610713e9551de956778fd--french-countryside-la-france.jpg
 
  • Love
  • Like
Reactions: FVO, HWS and ErnstT
Zeker - was in die tijd getrouwd met een Francaise. Was niet deze auto - m'n foto's zijn pas sinds 2004 digitaal... Maar zag er wel ongeveer zo uit. Gebutste carrosserie, beetje scheef op de wielen, klapraampje, armpje buitenboord, op de snelweg, lekker door Parijs, op het strand.. dak oprollen.. mooie tijd!
 
  • Like
Reactions: HWS