Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
raak het spoor bijster... wat zou ik krijgen in een 90D nu?

Je krijgt in ieder geval een hele gave auto. Met misschien wel een battery pack dat er 'binnenkort' uitgaat.

Die 14 modules rijmt overigens weer niet met de 400V die op de sticker staat.
(als het 14 van de 16 modules van een 400V 100kWh pack zijn dan zou het 350V zijn).
Blijft nog speculeren.
 
Tja de S blijft mooier vind ik, maar de X wordt steeds logischer voor ons gezin...
Ik heb zelf geen seconde spijt gehad van de switch naar X. Veel praktischer voor het gezin en het rijdt ook nog eens prettiger (hoge zit, groot voorruit).
De buitenkant is substantieel minder mooi, maar vanaf de bestuurdersstoel merk je daar niets van. Laat mij maar lekker genieten.
 
Ik heb een X genomen om de ruimte die je binnen hebt en we gewoon een groot gezin hebben. Ik heb geen moment getwijfeld, tot ik een paar dagen een S Loaner kreeg. Het is wel een hele mooie auto waarbij vooral als je erin zit de vormen van het plaatwerk super sportief eruit zien. En ik begon te twijfelen of mijn net bestelde 2e X niet toch een (rode) S zou moeten zijn. Wel een lage auto, maar heerlijk sturen. Die twijfel was binnen 5 seconden dat ik na 3 dagen weer in mijn eigen X zat over! Want het gevoel van ruimte qua zitplek en die voorruit..... heerlijk dat zicht. En eigenlijk is het rijgedrag niet eens zo erg verschillend dan de S. De FWD vindt ik (en de kids) echt geweldig! Ik heb geen enkele slechte ervaring met de veel besproken deuren. De achterkant van de X vindt ik persoonlijk mooier dan de S, zeker met de spoiler, de voorkant van de S vindt ik weer mooier dan de X. En zo blijft het een persoonlijke voorkeur.... gelukkig dat die keuze er nog niet uitgesloopt is ;-).
 
  • Like
Reactions: HWS and HerrJones
De huidige rwd had die extra ruimte al een paar jaar niet meer. Zodra de 1e 4wd op de markt kwamen is de frunk gestandaardiseerd.

Ik heb mijn RWD Model S besteld op de dag nadat de AWD aangekondigd is. Ik had dus de keuze (ik wist niet eens dat die keuze er was). Ik heb voor de RWD gekozen, ik vond het prijsverschil de moeite niet waard om te kiezen voor AWD. Mijn auto is dus geproduceerd toen ze ook al AWD's maakten, toch heb ik de extra ruimte voorin.

Het heeft even geduurd voor die standaardisatie doorgevoerd is: er is een periode geweest waarin je een AWD met kleinere frunk kon krijgen, of een RWD met ruimere frunk.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
De achterkant van de X vindt ik persoonlijk mooier dan de S, zeker met de spoiler, de voorkant van de S vindt ik weer mooier dan de X. En zo blijft het een persoonlijke voorkeur.... gelukkig dat die keuze er nog niet uitgesloopt is ;-).
Grappig, ik vind juist de billen van de X het meest lompe deel en de voorkant juist erg fraai, vooral met de 'kattenogen' aan.

Met twee kinderen, een derde op komst en twee honden is de X voor ons zeker de juiste keuze geweest. Na bijna 5 maanden nog steeds verliefd op de auto. Wat ik mis is de mogelijkheid om ergens met het gezin in- of uit te stappen zonder zoveel aandacht te trekken. Soms heb ik geen zin in al die draaiende hoofden en blikken. Maar dat is helaas onvermijdelijk met die deuren. Guess you can't have it all. :)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS
Ik heb mijn RWD Model S besteld op de dag nadat de AWD aangekondigd is. Ik had dus de keuze (ik wist niet eens dat die keuze er was). Ik heb voor de RWD gekozen, ik vond het prijsverschil de moeite niet waard om te kiezen voor AWD. Mijn auto is dus geproduceerd toen ze ook al AWD's maakten, toch heb ik de extra ruimte voorin.

Het heeft even geduurd voor die standaardisatie doorgevoerd is: er is een periode geweest waarin je een AWD met kleinere frunk kon krijgen, of een RWD met ruimere frunk.
Er is inderdaad een overgangsperiode geweest. De belangrijkste reden om geen grotere frunk te kunnen krijgen was de optie van een HEPA-filter. Nam je die niet kreeg je toch de kleinere frunk. Als ik me niet vergis zijn er zelfs 3 verschillende maten frunk. Classic, 4WD pré HEPA, en sinds HEPA optie. Hij is telkens kleiner geworden.
 
  • Informative
Reactions: dvroegop
Balen, lekke band in san marino. Half uurtje gewacht tot tankstation open ging en toen weer genoeg lucht om bij bandenzaak te komen. Daar wacht ik nu op mijn beurt. Hopelijk kunnen ze hem repareren..
IMG_2240.JPG
 
Opgelost. Met veel geluk: de 2-3 km vanaf p7 (destination chargers!) naar het tankstation waar ik kon pompen bleek te veel: de band was aan de binnenkant dermate beschadigd dat hij niet meer te repareren was. Gelukkig had hij een gebruikte band in de juiste maat liggen. Bleek uiteindelijk niet helemaal dezelfde maat (245/45r20 ipv 245/40r20) maar hij past en het rijdt prima.
Ik dacht dat ik fors zou moeten betalen, maar dat viel reuze mee: slechts 20 euro! (Ik heb er maar 30 van gemaakt, dat betaal ik ik NL al voor alleen balanceren...).
 
Ben van Shell zegt dat zijn volgende auto elektrisch wordt.
We zullen het meemaken.
Shell in Middle of Strong Transformation, CEO Says (@ 09:00 maar verder niet zo de moeite van het kijken waard)

Edit: vandaar dat ze laadpalen gaan plaatsen bij de pompstations.

Ik vroeg me al af waar het addertje zat:
"Van Beurden will switch from a diesel car to a plug-in Mercedes-Benz S500e in September, a company spokesman said" Shell CEO Says His Next Car Will Be Electric

"My new car will be an electric car".
Yeah right. Alles waar een uitlaatpijp onder zit noemen we GEEN EV Ben.
 
  • Like
Reactions: FVO