Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is verhoudingsgewijs tov het percentage per merk in de totale aantal auto's, mag ik hopen ? Want die enkele Tesla's die er rondrijden, die kunnen toch moeilijk het meeste aantal boetes wegkapen. o_O
Maar dan nog, dat cijfer kan toch niet kloppen ?! Het kan toch niet zo zijn dat gemiddeld een Tesla elk jaar 3,85 boetes krijgt ?
cijfers over 2016 toen waren er nog een stuk minder. Maar toch opmerkelijk...
 
Dat is verhoudingsgewijs tov het percentage per merk in de totale aantal auto's, mag ik hopen ? Want die enkele Tesla's die er rondrijden, die kunnen toch moeilijk het meeste aantal boetes wegkapen. o_O
Maar dan nog, dat cijfer kan toch niet kloppen ?! Het kan toch niet zo zijn dat gemiddeld een Tesla elk jaar 3,85 boetes krijgt ?

Tesla nu 2,5 maanden en al een boete voor 4km te hard:confused:. Als dat in dit tempo doorgaat dan haal ik die 3,85 zeker :)
Was de eerste boete in 3-4 jaar.
 
Dat is verhoudingsgewijs tov het percentage per merk in de totale aantal auto's, mag ik hopen ? Want die enkele Tesla's die er rondrijden, die kunnen toch moeilijk het meeste aantal boetes wegkapen. o_O
Maar dan nog, dat cijfer kan toch niet kloppen ?! Het kan toch niet zo zijn dat gemiddeld een Tesla elk jaar 3,85 boetes krijgt ?
Het cijfer zal wel correct zijn, omdat er niet zoveel Tesla's rondrijden hebben de uitschieters meer invloed op het gemiddelde.
Voor iemand die om de 2 weken post van het CIJB krijgt moet je zo al 6 vlekkeloze Tesla bestuurders vinden om te compenseren. Ik weet er op dit forum eigenlijk maar eentje, een ex-politieman... :)

En verder, die belastingaftrek komt linksom of rechtsom gewoon weer terug in de schatkist...:p
 
  • Funny
Reactions: ErnstT
Het cijfer zal wel correct zijn, omdat er niet zoveel Tesla's rondrijden hebben de uitschieters meer invloed op het gemiddelde.
Voor iemand die om de 2 weken post van het CIJB krijgt moet je zo al 6 vlekkeloze Tesla bestuurders vinden om te compenseren. Ik weet er op dit forum eigenlijk maar eentje, een ex-politieman... :)
Word ik genoemd? Ook ik heb in 2014 een paar bekeuringen gehad voor 4, 7 en 9 km/u te hard rijden. Daarna niet meer.
 
Is toch oud nieuws? En de oorzaak is voor mij ook overduidelijk. Er zijn veel mensen die gewend zijn ca. 10km/u boven de toegestane snelheid te rijden omdat de snelheidsmeter altijd afwijkt bij elk automerk. De kilometerteller van Tesla is wel nauwkeurig, logisch dat nieuwe rijders dan in het begin tegen kleine snelheidsovertredingen aanlopen.

Ben benieuwd hoe de uitslag zou zijn van zij die meer dan, zeg 7km/u, te hard hebben gereden.
 
  • Like
Reactions: KrisB and S-19910
Is toch oud nieuws? En de oorzaak is voor mij ook overduidelijk. Er zijn veel mensen die gewend zijn ca. 10km/u boven de toegestane snelheid te rijden omdat de snelheidsmeter altijd afwijkt bij elk automerk. De kilometerteller van Tesla is wel nauwkeurig, logisch dat nieuwe rijders dan in het begin tegen kleine snelheidsovertredingen aanlopen.

Ben benieuwd hoe de uitslag zou zijn van zij die meer dan, zeg 7km/u, te hard hebben gereden.

Telt een bon voor 20 sec te lang op een kiss and ride bij rotterdam cs staan ook mee? Was duurder dan 7 km te hard...
 
Is toch oud nieuws? En de oorzaak is voor mij ook overduidelijk. Er zijn veel mensen die gewend zijn ca. 10km/u boven de toegestane snelheid te rijden omdat de snelheidsmeter altijd afwijkt bij elk automerk. De kilometerteller van Tesla is wel nauwkeurig, logisch dat nieuwe rijders dan in het begin tegen kleine snelheidsovertredingen aanlopen.

Ben benieuwd hoe de uitslag zou zijn van zij die meer dan, zeg 7km/u, te hard hebben gereden.
Had ik maar 4 boetes per jaar....:confused:
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Gisteren eerste serieuze slijtage aan de Model S verholpen.
Stoel was na 222.222km verworden tot een piepend en krakend doorgezeten campingstoeltje. Vooral bij optrekken deed dat gepiep en gekraak af aan het rijplezier.

Kan alleen niet garanderen dat er weer zo'n koopje te vinden is.

View attachment 256807

Ik heb laatst in de showroom plaats genomen in de S.
De stoelen (gen 3?) zitten minder dan de originele (gen 1) en de opvolger (gen 2) die tegen meerprijs leverbaar was (of standaard in P versie).

Nu zou ik graag de gen 1 willen vervangen in mijn tesla door de gen 2 maar geen idee of die te koop aangeboden worden "ergens"...
De kleur die ik zoek is tan/beige. Iemand een idee of en waar die te vinden zijn?


Ps, geen $pee contributie's alhier ondanks de +10km/u die ik ingesteld heb. Wellicht dat flitsmeister beter werkt dan men denkt, staat altijd aan bij elke rit.