Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Beste forumleden,

Ten behoeve van onze studie omtrent de perceptie van consumenten en bedrijven op de aankoop van elektrische voertuigen, hebben wij een enquete opgesteld. We zouden het erg op prijs stellen als jullie de enquete willen invullen, het kost maar ongeveer 5 minuten!

Perception of private consumers versus companies towards purchasing electric vehicles.

Bij voorbaat dank!
Was er aan begonnen, maar wat vul ik in op vraag 2?

2. In what period of time would you consider buying an electric vehicle? *
Within now and 1 year
In the near future (1-5 years)
In the far future (5 or more years)
Never

Dit is al de zoveelste keer dat de keuze "ik rij al elektrisch" er niet bij staat. Begin dit nu wel een beetje beu te worden.
Tot zover mijn goede moed om er enkele minuutjes voor op te offeren...
 
En ge moet niet denken dat hij een antwoord formuleert of zo hoor.

ElectricalVHC was last seen:
Viewing thread Belgium and the Netherlands (Dutch), 5m ago

Heeft zijn vraag waarschijnlijk in alle beschikbare EV-fora gedropt in de hoop om op een week tijd snel enkele honderden antwoorden binnen te krijgen. Die ene dissident negeren we dan lekker! Wat denkt die wel met z'n kritische bemerking en ster als avatar...
 
Was er aan begonnen, maar wat vul ik in op vraag 2?

2. In what period of time would you consider buying an electric vehicle? *
Within now and 1 year
In the near future (1-5 years)
In the far future (5 or more years)
Never

Dit is al de zoveelste keer dat de keuze "ik rij al elektrisch" er niet bij staat. Begin dit nu wel een beetje beu te worden.
Tot zover mijn goede moed om er enkele minuutjes voor op te offeren...

Bedankt voor de feedback! Inmiddels hebben wij het aangepast en de keuze toegevoegd om aan te geven dat je al elektrisch rijdt. Daarnaast hebben we aangegeven dat bij de vragen die over een toekomstige aanschaf gaan, u zich moet terugplaatsen op het moment dat u nog de keuze moest maken voor de aanschaf van een elektrische auto.
 
Dit is ook soort van onzin. De omstandigheden en mogelijkheden zijn heel anders dan toen ik Leaf en later Model S erbij kocht (2013 resp.2014). De gemiddelde automobilist heeft een heel andere perceptie en de taak is nu om hem bij te praten met eigentijdse voorbeelden en daar zijn er vele van. Daarbij heeft de EV een slechte start gehad doordat er eerst de beperkingen waren van de beperkte range en dus een daarop afgestemde visie op laadinfra terwijl dat 180 graden aan het draaien is.
 
@ElectricalVHC : ik denk dat je enquête te goeder trouw is (waarmee ik bedoel dat je niet gewoon hengelt naar e-mail adressen van EV-rijders, zoals anderen die hier met enquêtes passeren dat wel schijnen te doen). Dus hierbij wat constructieve kritiek:

Vraag 1: de meesten op dit forum rijden zowel privé als voor het werk met hun Tesla, dagelijks woon-werkverkeer, verplaatsingen op het werk, en vakanties. Dus er ontbreekt een optie ("both private and company purposes").

Dat maakt ook dat, als je onderzoeksvraag is hoe een private rijder anders aankijkt tegen een EV dan een vennootschap die een vloot wil kopen (Perception of private consumers versus companies towards purchasing electric vehicles), je (althans van de mensen op dit forum) wellicht weinig bruikbare antwoorden gaat krijgen. Mss moet je je vragen wat verfijnen (genre: heeft u in uw vennootschap of is er bij uw werkgever een wagenbeleid dat EV's promoot? Zijn er laadpalen op uw werkplek? Zijn die gratis? Welk % werknemers heeft een EV? Etc.)

Vraag 3.2: "The maintenance costs of owning an electric vehicle prevent my decision to buy an electric vehicle". Is denk ik slecht geformuleerd (en trouwens je vergeet energiekost); mss beter "the costs of maintenance and the cost of energy consumption per km influence my decision", of zo. Tenzij je vraag natuurlijk opzettelijk misleidend is, om qua antwoorden het kaf van het koren te scheiden :)

Vragen 3.3 en 3.5: vraag is wellicht duidelijker als je het woord "positively" gewoon laat vallen.

Typo in 3.9.

Mvg
 
De omstandigheden waren inderdaad toen heel anders. Mijn eerste opzoekwerk omtrent EV 's dateert van 2007 en eerste testrit was in een roadster met Rogier Kroymans in 2010.
Denk dat hij zijn vragen beter op een petrolheadforum stelt, ... oh wacht dat zou (ook) een gekleurd beeld geven...