Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Neen, je draait de zaken om. De updates moet je laten downloaden NA de nachtelijke laadbeurten. Kan je instellen, bvb om 4:30 AM, dit wordt je iedere keer gevraagd.

Ik zou trouwens ook niet willen laden (als het kan) aan duur dagtarief en/of als er nog andere grote verbruikers actief zijn op mijn netaansluiting.

Dus : een werkbaar schema kan zijn :
-start laadsessie : 23:00 —> gedurende veelal een uur of 5 maximaal
-start updatesessie : 4:30 —> mag dan gerust twee-drie uur duren maar is in de realiteit veel sneller.
 
Neen, je draait de zaken om. De updates moet je laten downloaden NA de nachtelijke laadbeurten. Kan je instellen, bvb om 4:30 AM, dit wordt je iedere keer gevraagd.

Ik zou trouwens ook niet willen laden (als het kan) aan duur dagtarief en/of als er nog andere grote verbruikers actief zijn op mijn netaansluiting.

Dus : een werkbaar schema kan zijn :
-start laadsessie : 23:00 —> gedurende veelal een uur of 5 maximaal
-start updatesessie : 4:30 —> mag dan gerust twee-drie uur duren maar is in de realiteit veel sneller.
Bij mij start de laadsessie altijd automatisch om middernacht. Een eventuele update laat ik om 02.00 uur starten.
Als het laden om 02.00 uur nog niet afgelopen is, onderbreekt de update het laden, voert de update uit en herstart het laden.
Hoef je verder niks aan te doen.
 
Neen, je draait de zaken om. De updates moet je laten downloaden NA de nachtelijke laadbeurten. Kan je instellen, bvb om 4:30 AM, dit wordt je iedere keer gevraagd.

Ik zou trouwens ook niet willen laden (als het kan) aan duur dagtarief en/of als er nog andere grote verbruikers actief zijn op mijn netaansluiting.

Dus : een werkbaar schema kan zijn :
-start laadsessie : 23:00 —> gedurende veelal een uur of 5 maximaal
-start updatesessie : 4:30 —> mag dan gerust twee-drie uur duren maar is in de realiteit veel sneller.

Daar ben ik me van bewust, leek me een handige work around totdat de software wel goed werkt ipv 's nachts kijken of hij wel aan het laden is. Ik start de update meestal als het mij goed uitkomt, is maar 1 keer per maand oid dat er een binnenkomt, als ik de auto echt vol nodig heb 's ochtends zou ik het er niet vanaf laten hangen of de timer goed werkt (ook een paar keer slechte ervaring mee gehad, mijn eigen schuld overigens) of dat hij na het updaten het laden weer start, dan maar een dagje wachten met de update en een paar Kwh dure stroom erin. Dit zal voor iedereen zijn eigen afweging zijn.

Ik ben ook veel overdag thuis, ik zet de auto als het zonnig weer is op max 5 ampere en laat hem dan voldruppelen door de zonnepanelen (65 panelen over 3 fasen verdeeld). Als dit nou geautomatiseerd zou kunnen worden zou helemaal mooi zijn. Dit is financieel inderdaad niet het handigst, beter is overdag alles in het net injecteren tegen het hoge dagtarief en 's nachts tegen goedkope stroom de auto laden. Dit is echter niet onze gedachte geweest om elektrisch te gaan rijden, ik vind het mooi om met eigen opgewekte stroom de auto te laden.
 
Ik ben ook veel overdag thuis, ik zet de auto als het zonnig weer is op max 5 ampere en laat hem dan voldruppelen door de zonnepanelen (65 panelen over 3 fasen verdeeld). Als dit nou geautomatiseerd zou kunnen worden zou helemaal mooi zijn. Dit is financieel inderdaad niet het handigst, beter is overdag alles in het net injecteren tegen het hoge dagtarief en 's nachts tegen goedkope stroom de auto laden. Dit is echter niet onze gedachte geweest om elektrisch te gaan rijden, ik vind het mooi om met eigen opgewekte stroom de auto te laden.

Wellicht is dit een oplossing voor je.

 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Vandaag kwam er een 'mobiele' monteur bij mij thuis langs om het mechaniek achter een vastzittende deur handle te vervangen.
Overigens een van de weinige issues (naast de drivetrain en de tocht bij het driehoekige raampje in het begin) die ik met de auto heb gehad.
Probleem leek na een update opgelost (wellicht elektrisch probleempje van de microprocessor in de handle), maar keerde na enkele weken weer terug.
Monteur was een zeer sympathieke jongeman, die mij de verschillen tussen het oude en nieuwe mechaniek heeft laten zien.
En dan zie je toch wel de voortschrijding van de techniek bij Tesla.
Het mechaniek van de nieuwe handle lijkt bij bestudering toch naar verwachting een stuk robuuster dan de oude.
En dan zie je weer dat Tesla sprongen maakt in de kwaliteit.
Er blijft nog genoeg te verbeteren als je de opmerkingen bij de afleveringen leest, maar deze continue verbeteringen in de auto zelf zetten ze ondanks de enorme groei die ze doormaken toch stug door. Chapeau! :cool:
 
Gewonden bij ernstig ongeluk in Wormerveer

Bijzonder verhaal. De politie meldt dat een auto door een technisch mankement niet meer onder controle kon worden gehouden. Dat het om een Tesla gaat zal wel weer de nodige extra publiciteit gaan opleveren.

Oh jee, hier begint het al Ravage in Wormerveer door op hol geslagen Tesla

Niet bekendgemaakt is of de Tesla op de automatische piloot reed.

Serieus? Op die weg kan ik je vertellen dat autopilot aanzetten niet mogelijk is. Wat een onzin.

En TACC? Ja dat kan, maar 1 tikje op het rempedaal en het staat uit. Ik mag niet speculeren, maar ik denk toch pilot error.
 
Het "leuke" hieraan is dat (denk ik toch) vanuit het moederschip in de VS alle data kan herbekeken worden én dat Tesla dus waarschijnlijk met een grondige, juiste en aantoonbare reden zal komen. Hoop / denk ik. Dacht al eens een artikeltje in die aard gelezen te hebben links en rechts...
 
Jullie kunnen toch wel lezen: ' er zat geen bestuurder in de auto' !!

dat staat bij de NOS niet.
Bij de telegraaf wel:


Bij het ongeluk waren een andere auto, een fietser en een scooterrijder betrokken, meldt NH Nieuws. Eén persoon is voor de zekerheid naar het ziekenhuis gebracht om te worden nagekeken, aldus de politie.

De auto sloeg op hol aan de Johan Vermeerkade bij een schoolplein van een basisschool. Er zat geen bestuurder in de wagen.
 
Vandaag kwam er een 'mobiele' monteur bij mij thuis langs om het mechaniek achter een vastzittende deur handle te vervangen.
Monteur was een zeer sympathieke jongeman, die mij de verschillen tussen het oude en nieuwe mechaniek heeft laten zien.
En dan zie je toch wel de voortschrijding van de techniek bij Tesla.
Het mechaniek van de nieuwe handle lijkt bij bestudering toch naar verwachting een stuk robuuster dan de oude.
En dan zie je weer dat Tesla sprongen maakt in de kwaliteit.

Maarten, vanaf welke bouwweek spreken we van "nieuwe" mechaniek?
 
En dit is nu precies de reden waarom het nuttig is een tijdje (langer dan een dag of wat) te wachten op de feiten alvorens te oordelen... doe ik ook altijd. :D
Oh wacht....
want: Er zat volgens hen geen bestuurder in de auto. Het bedrijf Tesla meldt echter dat er wel iemand in de auto reed. (En ga er maar van uit dat dat hard is aan te tonen. De regels over melden van ongevallen en oorzaken in US zijn enorm streng)

Oh, en ook al gemeld dat die auto helemaal geen Autopilot hardware heeft.
 
De NOS schrijft nu dat de vrouwelijke bestuurder verteld dat de auto ineens op het "gas" gaf toen ze rustig een bocht maakte. Klinkt een beetje alsof ze TACC aan had en een voorganger volgde. Tijdens de bocht verdwijnt de voorganger en kan de auto ineens flink accelereren als ze nog een hoger snelheidslimiet ingesteld had.

Volgens de politie wilde de vrouw achter het stuur rustig een bocht maken, maar gaf haar wagen opeens meer gas.
 
De NOS schrijft nu dat de vrouwelijke bestuurder verteld dat de auto ineens op het "gas" gaf toen ze rustig een bocht maakte. Klinkt een beetje alsof ze TACC aan had en een voorganger volgde. Tijdens de bocht verdwijnt de voorganger en kan de auto ineens flink accelereren als ze nog een hoger snelheidslimiet ingesteld had.
Zit er TACC in een auto zonder de autopilot optie? Ik dacht dat die alleen gewone cruise control hadden...

Ik zet in op verwarring tussen rem- en gaspedaal...