Vrij naar Richard Branson:...Overigens voor vannacht een update klaar staan. Zal mij benieuwen, ik dacht dat ik de laatste versie al had?
Software updates are like buses; there’s always another one.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vrij naar Richard Branson:...Overigens voor vannacht een update klaar staan. Zal mij benieuwen, ik dacht dat ik de laatste versie al had?
Heb je nu een grijze, dan was het toch jij die ik groette?Help! Liever vandaag dan morgen! In mijn loaner P85D kan ik geen 10 min. rijden zonder crash van de MCU
Ja, je herkende me niet met je race helm opHeb je nu een grijze, dan was het toch jij die ik groette?
Vanavond bij het etentje in Breukelen (SuC feestje) sprak ik met Maarten Rol over het in de loop van de tijd geconstateerde lagere verbruik van de Model S. Zowel bij de Classic van Maarten als mijn 90D van 2017 is het verbruik een stuk lager dan we dik vier jaar geleden zagen.
Ik heb nu inmiddels met de S'en dik 200k km gereden en merkte het laatste half jaar ook dat hij een stuk(je) zuiniger is geworden.
Vanavond vanuit Breukelen naar huis gereden, snelweg 104 km en laatste stuk 80 km wegen en hele traject met dak open.
Omstandigheden waren gunstig natuurlijk en de snelheid rustig maar dit verbruik is wel heel laag.
Zou een range hebben van bijna 700 km.
Over laatste 2,5k km 174 en dat was gebruik inclusief flinke stukken snelweg.
Om eerlijk te zijn, de S is eigenlijk zuiniger dan onze Leaf (1).
View attachment 304043 View attachment 304044
104 op de snelweg? Door druk verkeer of vrijwillig?
Klimaatverandering ook invloed?Vanavond bij het etentje in Breukelen (SuC feestje) sprak ik met Maarten Rol over het in de loop van de tijd geconstateerde lagere verbruik van de Model S. Zowel bij de Classic van Maarten als mijn 90D van 2017 is het verbruik een stuk lager dan we dik vier jaar geleden zagen.
Ik heb nu inmiddels met de S'en dik 200k km gereden en merkte het laatste half jaar ook dat hij een stuk(je) zuiniger is geworden.
Vanavond vanuit Breukelen naar huis gereden, snelweg 104 km en laatste stuk 80 km wegen en hele traject met dak open.
Omstandigheden waren gunstig natuurlijk en de snelheid rustig maar dit verbruik is wel heel laag.
Zou een range hebben van bijna 700 km.
Over laatste 2,5k km 174 en dat was gebruik inclusief flinke stukken snelweg.
Om eerlijk te zijn, de S is eigenlijk zuiniger dan onze Leaf (1).
View attachment 304043 View attachment 304044
Klimaatverandering ook invloed?
Die rechter voet héHet is maar net hoe je rijdt (wilt rijden). Op snelweg ritjes zit mijn verbruik eerder op het dubbele. 146 Wh/km is blijkbaar haalbaar (niet in mijn auto volgens mij) maar is geen realistische voorstelling.
Kennelijk toch in de loop der tijd softwarematige optimalisaties geweest. Mijn rechter voet (ik heb nog dezelfde) lukte dit niet vier jaar geleden.Die rechter voet hé
Gisteren van De Woude naar Breukelen gereden voor de opening van de 28-stalls SuperCharger.
Op de heen weg 154 wH/km, terug 161 wH/km. Overal de maximum snelheid +3 gereden. Is overigens niet hoger dan 103 resp 83 km/h.
Toch is mijn auto op 21" schoeisel en 1 motor de minst zuinige.
Die rechter voet hé
Je wordt gewoon ouder...Kennelijk toch in de loop der tijd softwarematige optimalisaties geweest. Mijn rechter voet (ik heb nog dezelfde) lukte dit niet vier jaar geleden.
Kwam vorige week terug van Liechtenstein. Ook ongeveer 154Wh/km. In Frankrijk meestal snelheidsbeperking van 110.
464 km gedaan met S90D en nog 6km over bij aankomst aan SuC Metz (vol bij vertrek en gaf 422km typical aan)
770km met slechts 40 minuten laden (aan amper 93kW max.
Eenmaal in België: 125km/u en verbruik weer naar 195. Slecht E411 wegdek? Ondertussen ook donker. Zou verlichting veel uitmaken? Kent iemand de wattage vd lichten?
Wegdek maakt erg veel verschil. (@Wim S. kom er maar in met rolweerstand )Kwam vorige week terug van Liechtenstein. Ook ongeveer 154Wh/km. In Frankrijk meestal snelheidsbeperking van 110.
464 km gedaan met S90D en nog 6km over bij aankomst aan SuC Metz (vol bij vertrek en gaf 422km typical aan)
770km met slechts 40 minuten laden (aan amper 93kW max.
Eenmaal in België: 125km/u en verbruik weer naar 195. Slecht E411 wegdek? Ondertussen ook donker. Zou verlichting veel uitmaken? Kent iemand de wattage vd lichten?
Nou vooruit danWegdek maakt erg veel verschil. (@Wim S. kom er maar in met rolweerstand )
Ow en je rijdt vanaf Liechtenstein natuurlijk wel naar beneden, in België is het plat.
Nederlanders en hoogtes Vertrekpunt Liechtenstein: 470m. Grens BE/LUX 320m aankomst thuis 32m.Ow en je rijdt vanaf Liechtenstein natuurlijk wel naar beneden, in België is het plat.