Ik wist dat die zou komen - helaas geen beschikking over deze 4 elementen, en geen oprit.
Wellicht hier iets te vinden: Tesla Model S wassen
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik wist dat die zou komen - helaas geen beschikking over deze 4 elementen, en geen oprit.
Ik lees hier nog niets over het aangekondigde einde van ‘gratis’ internettoepassingen in de Tesla's gekocht na 1 juli a.s. (in de USA tenminste).
Voor mij valt het dus mee dat het pas vanaf juli dit jaar betaald gaat worden.
onder het mom van "durf te vragen". Heeft er iemand toevallig nog een CHAdeMO beschikbaar te leen voor periode van 5 juli t/m 22 juli? (dus ergens voor de 5e ophalen en na de 22ste weer retour). Gaan 2 weekjes naar Spanje en wil toch iets voorbereid zijn....
Probleem is dat het voor de S vaak wel weer lukt qua breedteWellicht hier iets te vinden: Tesla Model S wassen
De dingen die je opsomt blijven werken, daarvoor moet je niet bijbetalen.Hoewel ik het ergens begrijp om wille van de kosten.. 100 euro per jaar bij 500.000 auto's gaat wel een keer pijn doen.
Aan de andere kant:
- Tesla maakt een auto die voor de werking toch wel behoorlijk afhankelijk is van Internet.
- Bijvoorbeeld traffic informatie kun je ook uit te ether halen met TMC. Het is de keuze van Tesla om dat via Internet te doen.
- Het is de keuze van Tesla om Google Maps te gebruiken. Er zijn ook offline alternatieven.
Om dan juist die koppeling betaald te maken vind ik wel wat vreemd.
En verder is het natuurlijk eigenlijk gewoon een verkapte prijsverhoging. Ze hadden ook de auto 3000 euro duurder kunnen maken, heb je elke auto voor 30 jaar betaald. Of het bij het jaarlijkse onderhoud in kunnen gooien, zoals veel andere merken bijvoorpech pechhulp aanbieden als je bij de dealer komt voor onderhoud.
Nee, ook de browser werkt niet, google maps sateliet foto's en over the air updates werken niet meer (tenzij via wifi). En misschien ook niet meer de lookup functie tbv navigatie?De dingen die je opsomt blijven werken, daarvoor moet je niet bijbetalen.
Wat wijzigt als je nu een nieuwe auto koopt en er niet voor betaalt, is dat je de verkeersinfo niet meer op de kaart ziet, en dat je geen Spotify en TuneIn meer krijgt. Alle andere dingen blijven werken.
En vergeet de rente op financial lease niet. die is bij Jaguar een stuk hoger.Idd, ik heb ook vlug gekeken naar de I-Pace.
Deze leek een stuk goedkoper dan mijn Model S.
Als je echter dezelfde optie wilde hebben, dan ging deze ver over de 100K€ heen.
Zeker met het gebrek aan infrastructuur ben ik blij dat we voor een Tesla gegaan zijn.
Ik weet het niet. Ik merk toch ook veel mensen die verward zijn door Tesla's prijzenstructuur. Heel wat dingen die met veel tamtam aangekondigd worden in de gespecialiseerde media en waar merken filmpjes van maken, komen niet aan bod bij Tesla terwijl ze er wel op zitten.
Porsche, Mercedes, BMW, Audi, ... maken hele websites over technologische details in het wagens, tot de ruitenwissers toe. Bij Tesla geen woord erover, tot je met je Model X je ruiten wil schoon maken en merkt dat er ook zo een technologie op zit. Het hele lijstje van opties bij BMW zit ook op een Tesla, maar wordt nergens vermeld...
In zekere zin is dat dan ook een PR misser. Je moet als autojournalist al echt een auto voor een paar dagen mee krijgen en het ding van voor naar achter boven tot onder afspeuren om te kijken wat er eigenlijk op zit van opties.
In zekere zin is het dus niet slecht dat je bij de andere merken alle opties, van LED koplampen, panoramadak, verwarmde voor- en achterzetels, rijstrookassistent, noodstopassistent, ... apart moet kiezen want dan weet je wat er op zit.
Nu, ik kan Tesla ook begrijpen. Het heeft geen zin om extra te investeren om ook nog halogeen peertjes in de koplampen te kunnen steken als iemand niet LED koplampen wil, en de rest is allemaal software.
Nou, zojuist een reservatie gedaan op model 3. Kan wel wachtenIk lees hier nog niets over het aangekondigde einde van ‘gratis’ internettoepassingen in de Tesla's gekocht na 1 juli a.s. (in de USA tenminste).
Tesla is introducing new paid ‘premium connectivity’ package to support in-car internet features of growing fleet
TL;DR: voor bestaande eigenaren verandert er niets. Voor toekomstige eigenaren komt er een ‘Premium Connectivity Package’ van US$ 100 per jaar. Nodig om Google Maps, Spotify, Tune-In, web browser, OTA-updates over 3G/4G, etc te kunnen gebruiken.
Interessante nuance is dat de navigatie wel rekening blijft houden met actuele verkeerssituaties, maar die niet meer toont in Google Maps, zonder het uitbreidingspakket.
Yeah rightJe kunt toch ook van tevoren even op de website de lijst met wat er op zit bekijken.
Een beetje journalist (niet sarcastisch bedoeld) doet vooraf wat huiswerk.
Zover ik heb gelezen werkt navigatie net zoals tevoren, maar mis je enkel de zichtbare file-info op de kaart. Alle andere internet-toegang is inderdaad niet mogelijk, dus geen browser, geen Spotify en geen TuneIn, en enkel wifi updates.Nee, ook de browser werkt niet, google maps sateliet foto's en over the air updates werken niet meer (tenzij via wifi). En misschien ook niet meer de lookup functie tbv navigatie?
Ik kon het niet vinden toen ik mijn MX kocht - zaten nog aardig wat verrassingen in, zowel wat ik wel kreeg als wat ik niet kreegJe kunt toch ook van tevoren even op de website de lijst met wat er op zit bekijken.
Een beetje journalist (niet sarcastisch bedoeld) doet vooraf wat huiswerk.