Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
AP1 versie 21.9 rijdt fantastisch. Geen onverwacht remmen, prachtig vloeiend sturen. Ik weet werkelijk niet waar je het over hebt. Dit is overigens de belangrijkste reden waarom ik geen nieuwe Tesla aanschaf.
Hier ook, ik zit op AP1 versie 2018.26 en dat gaat uitstekend.
Linkerarm ligt half op mijn deur, en oefent daarmee wat druk uit op het stuur dus weinig last van meldingen om druk uit te oefenen.

Autosteer staat heel vaak aan op snelwegen, TACC op alle wegen waar het wegbeeld dit toelaat.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Hier ook, ik zit op AP1 versie 2018.26 en dat gaat uitstekend.
Linkerarm ligt half op mijn deur, en oefent daarmee wat druk uit op het stuur dus weinig last van meldingen om druk uit te oefenen.

Autosteer staat heel vaak aan op snelwegen, TACC op alle wegen waar het wegbeeld dit toelaat.
Nieuwe versie Tesla Autopilot is bijna klaar
Waarschijnlijk oud nieuws maar hulp is onderweg ;)
Voor 2.0 dan dus.
 
Ben bang dat ik de 10000kWh niet haal: Gebruikte zonder EV ruim 5000kWh, nu uiteraard minimaal 7000kWh meer, maar ik heb vrijwel gelijk met de levering van de MS 24 zonnepanelen laten installeren dus blijf ik onder de 10000kWh
Dat is de reden dat ik geen zonnepanelen heb genomen: je levert eerst terug tegen het lagere >10000 kwh tarief. Daardoor verdubbelt je teurgverdientijd bijna tov anderen die minder stroom verbruiken....
 
Dat is de reden dat ik geen zonnepanelen heb genomen: je levert eerst terug tegen het lagere >10000 kwh tarief. Daardoor verdubbelt je teurgverdientijd bijna tov anderen die minder stroom verbruiken....
Ik denk dat dat onverstandig is. Of je nu wel of geen verbruik boven 10.000 kWh hebt, in alle omstandigheden behaal je een uitstekend rendement. En ... zou dat niet zo zijn, dan zou je het toch moeten doen . Een Tesla rijdt op zonnestroom veel beter ;)
 
Ik denk dat dat onverstandig is. Of je nu wel of geen verbruik boven 10.000 kWh hebt, in alle omstandigheden behaal je een uitstekend rendement. En ... zou dat niet zo zijn, dan zou je het toch moeten doen . Een Tesla rijdt op zonnestroom veel beter ;)
Maar ik heb uiteraard wel een energiecontract dat me voorziet van 100% groene (wind)energie. En dan hou ik het geld liever beschikbaar voor andere zaken.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Dat is de reden dat ik geen zonnepanelen heb genomen: je levert eerst terug tegen het lagere >10000 kwh tarief. Daardoor verdubbelt je teurgverdientijd bijna tov anderen die minder stroom verbruiken....
Daarom heb ik ook een Athom Homey gekoppeld met mijn Tesla en zonnepanelen (SolarEdge). Zodra mijn Tesla thuis is koppel ik hem aan en start hij met laden om 0u00. Maar als de zonnepanelen meer dan 300 watt opleveren (idle verbruik huis) dan start Homey automatisch het laden van de Tesla.

Dat is wel met een verlies van ongeveer 20% (DC->AC->DC), maar daar heeft SolarEdge tegenwoordig zelf ook een (betere) oplossing voor:
EV Charging Single Phase Inverter | SolarEdge. Hiermee loopt de stroom van het dak direct de accu in.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Er is hier al wel eens eerder gewezen op een interessant uithoekje van het TMC forum, namelijk het overzicht van BEST POSTS in de menubalk bovenaan.
Daar worden berichten getoond die het meest een bepaalde reactie krijgen in een bepaalde periode:

https://teslamotorsclub.com/tmc/post-ratings/funny.4/posts

Nu plaatste ik een -mijns inziens- inkoppertje in het Market Action draadje in het Investeerders hoekje.
TSLA Market Action: 2018 Investor Roundtable

Dit bericht heeft echter inmiddels al zoveel Funny's verzameld dat het mee begint te doen in de Most Funny top-60 lijst over de laatste 30 dagen. U begrijpt het al; uw bijdrage wordt gewaardeerd...
OK, dan. Nummer 16 op de 'All time' Funny lijst van dit forum.
Most Funny Posts | Tesla Motors Club
Iedereen bedankt voor hun bijdrage aan dit weergaloze succes.
Jullie krijgen een drankje van me.
 
OK, dan. Nummer 16 op de 'All time' Funny lijst van dit forum.
Most Funny Posts | Tesla Motors Club
Iedereen bedankt voor hun bijdrage aan dit weergaloze succes.
Jullie krijgen een drankje van me.

het lijkt me beter om regelmatig een funny post te hebben dan dat ene lucky shot.;)
nummer 1 op de lijst heeft met de betreffende post 117 funnys verzameld terwijl hij in totaal slechts 345 Funny's scoorde
Op de eerste pagina niemand tegen gekomen met 2050 funny's:)

grappig was de vierde in de lijst. 188 funny's en 524 disagree's
 
  • Informative
Reactions: S-19910