Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Een vlaggetje helpt niet tegen idioten die me bewust aanrijden of in gevaar brengen. Zij hebben me heel goed gezien. Het is gemiddeld ook geen groot probleem. Twee keer in 150.000 km is niet vaak.
En als je een knalgeel ding van één meter hoog en bijna drie meter lang niet ziet, dan ... moet je naar de ogendokter.
En zelfs dat helpt niet altijd. Ik werd een keer door een politieagente in haar auto op een volledig vrij en te overzien kruispunt van de weg gereden. Mevrouw reed met 50 km/u een centimeter voor me langs. Gelukkig kan ik bij een snelheid van 40 km/u binnen vier meter stilstaan.

maar... ik zie je dan wel sneller en kan je dan ontwijken! Er rijdt een gele op mijn (fiets)route, en ben al een keer mij een hoedje geschrokken o_O ging net goed.
 
maar... ik zie je dan wel sneller en kan je dan ontwijken! Er rijdt een gele op mijn (fiets)route, en ben al een keer mij een hoedje geschrokken o_O ging net goed.
Een vlaggetje wordt geïdentificeerd met een kinderfietsje...
Daarnaast weten automobilisten niet, geldt helaas ook voor politiemensen, dat velomobielen op de rijbaan mogen rijden. Automobilisten snijden mij soms en geven met handgebaren aan dat ik van de rijbaan moet oprotten.
 
vandaag is mij idd overkomen.
Hier in Grobbendonk-centrum liggen het fietspad en het voetpad naast mekaar.
Ik kom aangefietst, ruim 20km/u (electrisch), rechts loopt een voetganger op het voetpad... tot ik op zijn hoogte ben en dan steekt hij zonder aanleiding of kijken over. Er tegen ! Gelukkig zonder schade aan mijn fiets. Ah ja, ook de voetganger kwam er van af met (straks) een blauwe plek.
Nog even protesteerde hij, maar snel gaf hij toe.

Moet ik nu voortaan kaartjes aan mijn spaken bevestigen ?

Neen, het moet het geluid van een fossiele motor zijn, voor de veiligheid een Diesel kiezen.
Of misschien mag het geluid van een tweetakt Barkas ook nog net... . ;)
 
Ja ben altijd verbaasd hoeveel mensen in het verkeer menen dat zij er zijn om de arm der wet te handhaven. Meestal via niet legale wegen
Heb je liever dat ze proberen het op legale wijze te doen?? Dat levert pas echt wild west taferelen op ;):D

Bron: Wikipedia
RechtenBewerken
Burgers die een persoon die een strafbaar feit (dus zowel een misdrijf als overtreding) begaat en deze op heterdaad betrappen, mogen deze persoon aanhouden zonder daarbij onnodig geweld of wapens te gebruiken. Als niet aan die voorwaarde wordt voldaan, dan maken zij zich schuldig aan eigenrichting, wat wel strafbaar is. Het zogeheten burgerarrest volgt uit artikel 53 van het Wetboek van Strafvordering.


Artikel 53 [Sv]

  1. In geval van ontdekking op heterdaad is ieder bevoegd den verdachte aan te houden.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Bij een aanhouding mag je gepast geweld toepassen om de aanhouding te realiseren.

Wettelijk heb je helemaal gelijk, maar als het misgaat zit je wel in de puree. ik heb wel wat anders te doen dan een half jaar lang processen te voeren en eventueel zelf in het ziekenhuis te belanden.

Ik weet het, komt niet sterk over, politie zijn wij allemaal.... Maar toch...
 
Elon had bij het Q2 gesprek al aangegeven dat men verwacht dat binnen 3 jaar een energiedichtheid toename van 20-30% haalbaar moest zijn en over 8 jaar zou de boel verdubbelen.

Waar in het artikel ook over gesproken wordt, is pack design. Vooral erg belangrijk om de Base Model 3 met positieve marge te kunnen maken. Geen idee of, hoe en wanneer het lichtere pack zijn weg vindt door alle Modellen heen.

Tesla doet nu eenmaal updates pushen zodra deze "klaar" zijn. Het is daardoor lastig te timen wanneer je de auto het best kunt bestellen....namelijk in een periode waarin "zo min mogelijk" veranderingen plaatsvinden.
 
Björns nieuwe filmpje geeft een interessante beschouwing van veel laad-onderwerpen n.a.v. het CCS nieuws. Zijn visie op het openstellen van het Tesla netwerk is interessant en beschreef ik ook al in een van mijn eerste posts. Tesla blijft vooraan lopen als gids en openstellen van Suc’s draagt daaraan bij als er aan niet-Tesla’s een normale commerciële (Ionity Fastned) prijs wordt berekend, waarmee Tesla dus extra gefinancierd wordt door de eigenaren van andere merken met CCS. Tesla wordt meer een energieleverancier die je op steeds meer plekken gaat zien en uiteindelijk hoofdrolspeler wordt in TAAS, zo milieuvriendelijk als maatwerk transport zou moeten zijn.

Video Björn: