Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ziet er spectaculair uit maar ... na één rondje boenderen op het circuit is de Model S oververhit en wordt je door iedere Golf GTI voorbij gereden. Dat gaat met de Model 3 een heel stuk beter.

Ben een keer op de Nordschleife geweest met de P85+. Vond ie niet zo fijn inderdaad. En alleen lijntjes rijden in een Model 3 lijkt me toch een stuk minder leuk. Da's nou juist het leuke van een Tesla: benzineverbranden is per definitie hobby geworden voor (meestal) zondag. Uiteraard helemaal analoog dus zonder ABS, TC, SC, en dus ook geen rembekrachtiging of stuurbekrachtiging, helemaal niks. Ieder foutje wordt genadeloos afgestraft. Lekker trappen en zweten in een ouderwets herriehok. Beetje off-topic, maarja, als we over circuits beginnen, haha!

 
Gefeliciteerd Peter, toch voor de bijl gegaan:cool:. Het + onderstel vond ik veel te duur, enige optie die ik niet nam destijds. Totdat ik er een keer mee gereden had. Stuurde echt stukken beter. Extra motor voorin ook niet fijn voor het weggedrag. Die P85 was echt veel leuker rijden. Die P100D is in rechte lijn onverslaanbaar, acceleratie in het begin woooooow. Helaas went dat. Dus voorlopig ff genieten. Die AP gaat ook wennen, wordt nog steeds beter.

Yep, ik heb goed geluisterd naar (oa.) jouw adviezen ;)
 
  • Like
Reactions: HWS
Zijn er meer mensen die het laden helemaal niet zo goedkoop vinden als voorgespiegeld? Ik heb niet de gelegenheid voor een eigen lader of supercharger in de buurt (wat anders ook niet mijn vaste laadklep zou zijn). Mijn laden gebeurd dus aan een laadpaal op straat voor 0.25 cent per kw. Nu met de kou rijdt ik ~250 km met mijn MX100 met 90% tot ~10%. (Kosten 25 euro) Dit maakt zelfs dat mijn 'brandstofkosten' hoger zijn dan met mijn vorige auto (Mercedes C estate). Daar pakte ik 500km mee voor 80 euro.
Meer met deze ervaring?
 
Zojuist (5 min geleden) de rode Tesla Model 3 gespot die aan kwam rijden bij de Tesla dealer in Duiven. Heb helaas geen betere foto
 

Attachments

  • IMG-20181212-WA0016.jpeg
    IMG-20181212-WA0016.jpeg
    156.1 KB · Views: 43
Zijn er meer mensen die het laden helemaal niet zo goedkoop vinden als voorgespiegeld? Ik heb niet de gelegenheid voor een eigen lader of supercharger in de buurt (wat anders ook niet mijn vaste laadklep zou zijn). Mijn laden gebeurd dus aan een laadpaal op straat voor 0.25 cent per kw. Nu met de kou rijdt ik ~250 km met mijn MX100 met 90% tot ~10%. (Kosten 25 euro) Dit maakt zelfs dat mijn 'brandstofkosten' hoger zijn dan met mijn vorige auto (Mercedes C estate). Daar pakte ik 500km mee voor 80 euro.
Meer met deze ervaring?

Dezelfde ervaring ka ik niet delen, ik laad voornamelijk thuis en aan SuC. Maar de brandstofkosten (in de winter) zijn nog wel goedkoper dan voor 80 euro 500km. In de zomer is het resultaat gelukkig veel beter. Is het niet mogelijk om tijdens de rit een stopje van 15 a 20 minuten aan een SuC te maken?
 
Zijn er meer mensen die het laden helemaal niet zo goedkoop vinden als voorgespiegeld? Ik heb niet de gelegenheid voor een eigen lader of supercharger in de buurt (wat anders ook niet mijn vaste laadklep zou zijn). Mijn laden gebeurd dus aan een laadpaal op straat voor 0.25 cent per kw. Nu met de kou rijdt ik ~250 km met mijn MX100 met 90% tot ~10%. (Kosten 25 euro) Dit maakt zelfs dat mijn 'brandstofkosten' hoger zijn dan met mijn vorige auto (Mercedes C estate). Daar pakte ik 500km mee voor 80 euro.
Meer met deze ervaring?
Dit betekent dat je in de auto een verbruik moet aflezen van meer dan 300 Wh/km en dat is ook bij de huidige temperaturen erg hoog. Bij mijn MX75 geldt dat alleen voor de eerste paar km. Zelfs op een paar voor mijn doen erg korte ritjes (18-20 km e.r.) zakt het verbruik al snel tot onder 240 Wh/km.
Rij je misschien veel korte afstanden?
 
Grappig verhaal: ik zat pas geleden tv te kijken en toen kwam er een reclame voor de Hyundai Kona voorbij. 'De eerste volledig elektrische SUV', hield een vrouwenstem me voor. Yeah, right. Ik had nog even tijd, dus ben naar de site van de Reclame Code Commissie gesurft om een klacht in te dienen. Want de eerste volledig elektrische SUV, dat is toch echt de Model X als je het mij vraagt.

Ik verwachtte er verder niets meer van te horen, het was meer een soort baldadigheid. Maar tot mijn verbazing werd het serieus opgepakt. Ik kreeg een mail en een brief met de mededeling dat de klacht in behandeling was genomen. En een paar weken later een mail met daarin de reactie van Hyundai. Die sloeg helemaal nergens op. Het kwam erop dat ze bedoelden 'de eerste volledig elektrische SUV van Hyundai', dat de Model X geen SUV is (haha, nee de Kona zeker) en dat de Model X niet in massaproductie is (een nog hardere hahaha: 50.000 per jaar versus zo'n 20.000 voor de Kona).

De Reclame Code Commissie hield vervolgens een heuse zitting - waarvoor ik werd uitgenodigd, maar die ik toch maar heb overgeslagen - en veegde alle tegenargumenten van tafel en sommeerde Hyundai niet meer zulke onwaarheden te verkopen (aldus de mail en brief die ik kreeg over de uitspraak). De gewraakte zin in de spot had Hyundai intussen al aangepast, zag ik. Dus ze hadden donders goed door dat ze mis zaten.

Het is allemaal niet belangrijk natuurlijk, maar leuk is het wel.

P.S. Ik heb geen hekel aan de Kona. Integendeel, één van mijn werknemers gaat komende zaterdag de Kona halen die we voor hem gaan leasen. :rolleyes:
 
Last edited:
Grappig verhaal: ik zat pas geleden tv te kijken en toen kwam er een reclame voor de Hyundai Kona voorbij. 'De eerste volledig elektrische SUV', hield een vrouwenstem me voor. Yeah, right. Ik had nog even tijd, dus ben naar de site van de Reclame Code Commissie gesurft om een klacht in te dienen. Want de eerste volledig elektrische SUV, dat is toch echt de Model X als je het mij vraagt.

Ik verwachtte er verder niets meer van te horen, het was meer een soort baldadigheid. Maar tot mijn verbazing werd het serieus opgepakt. Ik kreeg een mail en een brief met de mededeling dat de klacht in behandeling was genomen. En een paar weken later een mail met daarin de reactie van Hyundai. Die sloeg helemaal nergens op. Het kwam erop dat ze bedoelden 'de eerste volledig elektrische SUV van Hyundai', dat de Model X geen SUV is (haha, nee de Kona zeker) en dat de Model X niet in massaproductie is (een nog hardere hahaha: 50.000 per jaar versus zo'n 20.000 voor de Kona).

De Reclame Code Commissie hield vervolgens een heuse zitting - waarvoor ik werd uitgenodigd, maar die ik toch maar heb overgeslagen - en veegde alle tegenargumenten van tafel en sommeerde Hyundai niet meer zulke onwaarheden te verkopen (aldus de mail en brief die ik kreeg over de uitspraak). De gewraakte zin in de spot had Hyundai intussen al aangepast, zag ik. Dus ze hadden donders goed door dat ze mis zaten.

Het is allemaal niet belangrijk natuurlijk, maar leuk is het wel.

P.S. Ik heb geen hekel aan de Kona. Integendeel, één van mijn werknemers gaat komende zaterdag de Kona halen die we voor hem gaan leasen. :rolleyes:
Scherp en goed gedaan, het gaat inderdaad niet om het merk, maar om de misleiding in reclame in het algemeen.
 
  • Like
Reactions: HWS
Dit betekent dat je in de auto een verbruik moet aflezen van meer dan 300 Wh/km en dat is ook bij de huidige temperaturen erg hoog. Bij mijn MX75 geldt dat alleen voor de eerste paar km. Zelfs op een paar voor mijn doen erg korte ritjes (18-20 km e.r.) zakt het verbruik al snel tot onder 240 Wh/km.
Rij je misschien veel korte afstanden?
Ja toevallig sinds de kou niet meer dan 60km per dag. Op range mode. Dan dan wel.
 
Dezelfde ervaring ka ik niet delen, ik laad voornamelijk thuis en aan SuC. Maar de brandstofkosten (in de winter) zijn nog wel goedkoper dan voor 80 euro 500km. In de zomer is het resultaat gelukkig veel beter. Is het niet mogelijk om tijdens de rit een stopje van 15 a 20 minuten aan een SuC te maken?
Ik bedoelde dat ik meer verschil had gehoopt tussen ICE en EV. Helaas zijn er geen SuC's in de regio Den Haag/Rotterdam waar ik langs kom.
 
Als ik een keer een week niet van huis hoef (en ik plan dat natuurlijk zo dat ik met koude en nattigheid niet hoef te rijden) dan rijdt mijn vrouw de MX 75 in een dag of 4 leeg met alleen maar kinderen haal/breng ritjes rond de kerk. Het verbruik komt dan gewoon niet onder de 400W/km...:eek:
(wel de verwarming op 25, zetels op standje 3, stuurverwarming aan, half uur voorverwarmen vooraf... stel je voor dat ze het koud krijgt onderweg...;) En ik heb ook nog de fout gemaakt om uit te leggen dat de batterij sneller op temperatuur is als ze als eerste weg is bij het stoplicht...:D)