Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vraag!

Als ik de Model S binnen kom gaat bij mij automatisch de itunes spelen van mijn iPhone 6 nadat de telefoon zich verbonden heeft met de Tesla. Er staat dus iets ingesteld als automatische start.

Ik heb alle afstellingen in de auto en in de iPhone nagelopen en kan werkelijk niets vinden om dit uit te zetten.
Laatst nam ik iets op met de dictafoon op de Iphone en nu gaat die opname gelijk starten als ik in de auto kom, zeer irritant.

Het gekke is dat mijn vrouw dezelfde telefoon heeft maar dit probleem niet heeft.

Is er een instelling die ik over het hoofd zie? Kan iemand mij helpen?

Kan je weinig tegen beginnen.
Bij mij is telkens ik instap zo dat ook m'n Apple Tunes lijst start met het afspelen op m'n iPhone ( XS Max ) maar de audio zelf blijft op wat het stond toen ik uitstapte ( hetzij TuneIn, hetzij Spotify ). Mijn S is van eind 2015 maar tijdgenoten doen het soms anders. Kortom, dezelfde auto, dezelfde software en toch andere resultaten, je kan er geen touw aan vastknopen... . :rolleyes:
 
Was het dan niet zo dat ze in Tilburg worden voorzien van accu en motor om die invoerheffing te voorkomen?

Klopt, Model S en X worden in Tilburg herenigd met accu, aandrijfsysteem, velgen en software, zodat op die dure onderdelen minder invoerheffing hoeft te worden betaald (ik meen 5% in plaats van 10%).

Bij Model 3 gaan ze niet zo ingewikkeld doen - vanwege de lagere prijs van de auto loont het waarschijnlijk niet - en importeert Tesla gewoon de hele auto en wordt er dus 10% invoerheffing afgerekend.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Michel3 and job-lek
Was het dan niet zo dat ze in Tilburg worden voorzien van accu en motor om die invoerheffing te voorkomen?
De hogere invoerheffing zal wel deels gecompenseerd worden door de manier van verschepen. de RoRo lijkt me een stuk goedkoper. Het extra demonteren en monteren valt weg, en het over en weer sturen van de frames waarmee de model X en S in de containers zitten valt ook weg.
 
Kan je weinig tegen beginnen.
Bij mij is telkens ik instap zo dat ook m'n Apple Tunes lijst start met het afspelen op m'n iPhone ( XS Max ) maar de audio zelf blijft op wat het stond toen ik uitstapte ( hetzij TuneIn, hetzij Spotify ). Mijn S is van eind 2015 maar tijdgenoten doen het soms anders. Kortom, dezelfde auto, dezelfde software en toch andere resultaten, je kan er geen touw aan vastknopen... . :rolleyes:


Thx,

Het is inderdaad apart. Helemaal dat bij mijn vrouw (ook iPhone 6) dit niet gebeurd....
Ik zal ermee (proberen) te leven maar ben toch benieuwd of er meer zijn die hetzelfde ervaren
 
Was het dan niet zo dat ze in Tilburg worden voorzien van accu en motor om die invoerheffing te voorkomen?
Klopt, maar dat was dacht ik niet je vraag. De M3 die nu in zijn geheel binnenkomt is a 10 %. Of er nog een heffing op de onderdelen (of een deel ervan) zit weet ik niet.

Edit: What Fred said... (Maarten aka @Right_Said_Fred )
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Klopt, Model S en X worden in Tilburg herenigd met accu, aandrijfsysteem, velgen en software, zodat op die dure onderdelen minder invoerheffing hoeft te worden betaald (ik meen 5% in plaats van 10%)..

Dat herenigen is al een tijdje niet meer zo. Tegenwoordig worden de auto's in Tilburg pas voor het eerst voorzien van een batterij en aandrijflijn en daarna getest. Dit ook om de fabriek in de VS te ontzien.Althans dat vertelden ze mij afgelopen augustus nog in Tilburg bij het ophalen.
 
heel bijzonder, zo'n draadje waarin tenminste twee compleet verschillende gesprekken door elkaar heen lopen, net een café waarin je tussen twee groepen mensen staat die een verschillend gesprek hebben en je probeert ze alletwee te volgen. Ik ben er niet zo goed in :D
ik veronderstel: je bent dan waarschijnlijk geen vrouw (en quoten helpt)!
 
Dat herenigen is al een tijdje niet meer zo. Tegenwoordig worden de auto's in Tilburg pas voor het eerst voorzien van een batterij en aandrijflijn en daarna getest. Dit ook om de fabriek in de VS te ontzien.Althans dat vertelden ze mij afgelopen augustus nog in Tilburg bij het ophalen.
Sinds Tesla 2 te Tilburg komen de Tesla's al niet meer binnen in onderdelen om de invoerheffing te ontlopen.....
 
Sinds Tesla 2 te Tilburg komen de Tesla's al niet meer binnen in onderdelen om de invoerheffing te ontlopen.....
betwijfel ik. Voorheen werden de accu en wielen met de auto's meegestuurd. Nu liggen die op voorraad in Tilburg. Auto's komen nog steeds met tijdelijke wielen en zonder accu aan in Tilburg, en daar gaan de defintieve wielen en de accu er onder en vindt kwaliteitscontrole plaats.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
betwijfel ik. Voorheen werden de accu en wielen met de auto's meegestuurd. Nu liggen die op voorraad in Tilburg. Auto's komen nog steeds met tijdelijke wielen en zonder accu aan in Tilburg, en daar gaan de defintieve wielen en de accu er onder en vindt kwaliteitscontrole plaats.
M3 toch niet o_O want hoe zou je dat dan met de rol-on/roll-off schepen moeten doen?
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Nu de hamvraag: wie of wat is Tesla 2 :)
De eerste Tesla's die in Nederland geleverd werden kwamen ivm het mijden van import heffingen in onderdelen binnen. Deze werden geassembleerd in de eerste Tesla fabriek aan de Atlasstraat waar toentertijd ook tegelijkertijd de auto's werden afgeleverd. De finish van de eerste 2 E-Rally's hebben aldaar plaats gevonden.
De huidige fabriek, ook wel Tesla 2 genoemd, is het nieuwbouwpand aan de Asteriastraat. Tesla 1 aan de Atlasstraat is nu Store en SeC.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
De eerste Tesla's die in Nederland geleverd werden kwamen ivm het mijden van import heffingen in onderdelen binnen. Deze werden geassembleerd in de eerste Tesla fabriek aan de Atlasstraat waar toentertijd ook tegelijkertijd de auto's werden afgeleverd. De finish van de eerste 2 E-Rally's hebben aldaar plaats gevonden.
De huidige fabriek, ook wel Tesla 2 genoemd, is het nieuwbouwpand aan de Asteriastraat. Tesla 1 aan de Atlasstraat is nu Store en SeC.
Duidelijk. Maar jij beweert dus dat de model S en X tegenwoordig kant en klaar in Tilburg aankomen?