Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@Hans Noordsij: dat verhaal van iedereen de wet hoort te kennen is al geschrapt in het Nieuw Burgerlijk Wetboek hoor (1992). ;) Ik dacht dat juristen dat toch wel moesten weten. ;) :p

Dat moet je niet tegen mij zeggen :) Het wordt mij voor de voeten geworpen en nog steeds is het in de praktijk uitgangspunt dat je je ergens niet op kunt beroepen louter omdat je iets niet weet. Iets met onderzoeksplicht en zo.
 
Klopt maar mijn 5 jaar oude Volvo V60 heeft een veel soepeler TACC cq adaptieve cruise control. Dat had ik echt niet verwacht.

Mijn vermoeden, na vanavond, is dat er veel meer data gebruikt wordt om te kijken wat er gaat gebeuren. Bij Volvo gebruikt hij alleen de radar. Bij Tesla gebruikt hij ook nog de 3 voorwaardsgerichte camera's. En ja die zorgen soms nog voor verkeerde instructies.
 
Klopt maar mijn 5 jaar oude Volvo V60 heeft een veel soepeler TACC cq adaptieve cruise control. Dat had ik echt niet verwacht.
Vorig jaar een proefrit met een V90 gedaan en op de A2 bijna achterop een invoegende auto gereden. Ik was ACC gewend maar hier heb ik keihard moeten ingrijpen. Met een Audi Etron heb ik ook moeten ingrijpen maar met mijn MS nog nooit. Die is eerder te voorzichtig en dan geef ik een beetje power bij om vloeiend door het verkeer te gaan.
 
Vorig jaar een proefrit met een V90 gedaan en op de A2 bijna achterop een invoegende auto gereden. Ik was ACC gewend maar hier heb ik keihard moeten ingrijpen. Met een Audi Etron heb ik ook moeten ingrijpen maar met mijn MS nog nooit. Die is eerder te voorzichtig en dan geef ik een beetje power bij om vloeiend door het verkeer te gaan.
Mijn passagiers worden nu een beetje misselijk bij gebruik van de TACC. Zeker bij inhalen. Schokkerig.
 
Klopt maar mijn 5 jaar oude Volvo V60 heeft een veel soepeler TACC cq adaptieve cruise control. Dat had ik echt niet verwacht.
Vorig jaar een proefrit met een V90 gedaan en op de A2 bijna achterop een invoegende auto gereden. Ik was ACC gewend maar hier heb ik keihard moeten ingrijpen. Met een Audi Etron heb ik ook moeten ingrijpen maar met mijn MS nog nooit. Die is eerder te voorzichtig en dan geef ik een beetje power bij om vloeiend door het verkeer te gaan.
Mijn passagiers worden nu een beetje misselijk bij gebruik van de TACC. Zeker bij inhalen. Schokkerig.
Mee eens. Misschien probeert het systeem TE veilig te zijn. Ik heb een Jaguar I Pace en een Audi ETron gereden die gewoon zonder aankondiging de macht over het stuur kwijt raakten. Dan heb je geluk dat je zelf alert bent en het stuur overnemer anders was toch je auto plat. Dat heb ik met Tesla nog niet meegemaakt. Zolang er fatsoenlijke belijning is geen problemen. Maar ik vindt dat mijn Tesla ooit ook vloeiender door het verkeer ging dan heden het geval is met versie 2019.12.
 
We hebben maar een fractie van waar ze inmiddels zijn.
Klopt. Punt is alleen wanneer geven ze software-updates vrij? Ze zijn er erg voorzichtig mee. Deels terecht lijkt me.

De lane-change gebeurt nu heeeeeeel voorzichtig. Dit wordt op termijn mogelijk 'beter' door een extra optie werd gezegd, waarbij er dan wel meer risico's zijn dat er iets mis kan gaan. Dat zijn wel moeilijke afwegingen voor Tesla om dit dan daadwerkelijk uit te leveren.
 
Kansloze exercitie met die zogenaamde journalist van GeenStijl. Lekker trollen, beetje stemming maken, de geinterviewde in de hoek drukken. Heb het na 2 min al wel gezien. Maar dapper geprobeerd Hans!
Ik heb wel de hele aflevering bekeken. Rutger deed het helemaal niet slecht. Natuurlijk was het een beetje populistisch om de paardenverzorgster en haar vriendin aan het woord te laten, maar dat geeft weer wat perspectief. Die kerel die achter de twee dames zat kwam me ergens wel bekend voor...
Wouter kon prima zijn standpunten verwoorden en mevrouw Lodder van de VVD deed wat je van een politicus kan verwachten.
Dat Ton - alle Tesla's vallen uit elkaar - Aarts na zijn domme vergelijking met Lada's volledig genegeerd werd maakte voor mij de hele uitzending goed.
 
Ik heb wel de hele aflevering bekeken. Rutger deed het helemaal niet slecht. Natuurlijk was het een beetje populistisch om de paardenverzorgster en haar vriendin aan het woord te laten, maar dat geeft weer wat perspectief. Die kerel die achter de twee dames zat kwam me ergens wel bekend voor...
Wouter kon prima zijn standpunten verwoorden en mevrouw Lodder van de VVD deed wat je van een politicus kan verwachten.
Dat Ton - alle Tesla's vallen uit elkaar - Aarts na zijn domme vergelijking met Lada's volledig genegeerd werd maakte voor mij de hele uitzending goed.
Helemaal eens