Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Een platte band zit inderdaad niet in de garantie, dus ik vrees dat ook het telefoonnummer van Tesla roadside support je niet veel gaat kunnen helpen.

Hebben we trouwens niet een reparatiekit met spuitbus ergens in de auto om naar een garage te kunnen hobbelen? Ik heb er zelf nog niet zo bij stilgestaan en gelukkig in 7 jaar tijd nog geen lekke band meegemaakt (zoekt iets van hout om...)
Tesla heeft een compressor en reparatiekit met spuitbus in hun shop, maar zover ik weet zit er niks in de auto om in geval van nood je te helpen.

Nu, met zo een compressor en een band reparatiekit kan je al erg ver geraken. Zelfs zonder compressor maar met CO2 cartridges kan je ook in nood al de band op een 1 bar krijgen om dan te hinken naar een tankstation met compressor.
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Een platte band zit inderdaad niet in de garantie, dus ik vrees dat ook het telefoonnummer van Tesla roadside support je niet veel gaat kunnen helpen.

De band zelf valt niet onder garantie, die zul je zelf moeten betalen, maar de roadside support krijg je wél van Tesla als de auto nog in garantie zit.

Mijn echtgenote heeft dit zelf mogen ervaren toen zij op vrijdagavond 19 december om 23:00 uur 's avonds twee (!) lekke banden reed in Den Haag met de model 3. Normaal pakt zij de X, maar omdat wij de volgende ochtend vroeg met de X naar Spanje zouden rijden had zij voor een keer de 3 gepakt. Afgeleid door een ten onrechte automatisch gegenereerde noodoproep van mijn iwatch/iphone combi heeft ze een stoep gepakt met als resultaat dat voor- en achterband rechts lek waren, beide hadden een perforatie in de wang.

Tesla heeft toen geregeld dat zij en de auto op een takelwagen naar huis zijn gebracht (ruim 50 km verder). Prima service, inclusief het nabellen de volgende dag of alles goed was gegaan!

(Oei, ben ik nu positiever over Tesla dan Wooter? :D)
 
Het lijkt me inderdaad ook sterk dat banden onder garantie zouden vallen. Die gaan kapot door domme pech (een spijker, put in de weg waarvan we er na een paar dagen vorst ineens een heleboel hebben) of door onvoorzichtig rijden (stoeprand meenemen). Dat kan een fabrikant moeilijk verweten worden. Maar misschien zijn er fabrikanten die het toch als service aanbieden.

Hebben we trouwens niet een reparatiekit met spuitbus ergens in de auto om naar een garage te kunnen hobbelen? Ik heb er zelf nog niet zo bij stilgestaan en gelukkig in 7 jaar tijd nog geen lekke band meegemaakt (zoekt iets van hout om...)
Je doet er goed aan om een 12V compressor en een proppenset aan voort te hebben. Daarmee kan je een gaatje van een schroef of spijker zelf herstellen. Ook niet onverstandig om een picknickkleed of iets dergelijks bij je te hebben. Of je gebruikt de automat van de passagiers om onder je auto te gaan liggen. Een prop in je band duwen kost wel kracht en dan is een goede ondergrond wel prettig.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
De band zelf valt niet onder garantie, die zul je zelf moeten betalen, maar de roadside support krijg je wél van Tesla als de auto nog in garantie zit.

Mijn echtgenote heeft dit zelf mogen ervaren toen zij op vrijdagavond 19 december om 23:00 uur 's avonds twee (!) lekke banden reed in Den Haag met de model 3. Normaal pakt zij de X, maar omdat wij de volgende ochtend vroeg met de X naar Spanje zouden rijden had zij voor een keer de 3 gepakt. Afgeleid door een ten onrechte automatisch gegenereerde noodoproep van mijn iwatch/iphone combi heeft ze een stoep gepakt met als resultaat dat voor- en achterband rechts lek waren, beide hadden een perforatie in de wang.

Tesla heeft toen geregeld dat zij en de auto op een takelwagen naar huis zijn gebracht (ruim 50 km verder). Prima service, inclusief het nabellen de volgende dag of alles goed was gegaan!

(Oei, ben ik nu positiever over Tesla dan Wooter? :D)
Volgens mij bood Tesla dat destijds ook aan inderdaad toen ik belde. Ze sturen dan een berger om de auto te vervoeren. Maar dan had ik bij de Euromaster gestaan zonder auto en geen tijdsindicatie, dus ik heb toen maar zelf gebeld (met Euromaster) zodat ik er op kon wachten. Maar in jouw (vrouw haar) situatie was dat niet echt een optie natuurlijk, die pomp je niet zelf meer op.
 
Een platte band zit inderdaad niet in de garantie, dus ik vrees dat ook het telefoonnummer van Tesla roadside support je niet veel gaat kunnen helpen.


Tesla heeft een compressor en reparatiekit met spuitbus in hun shop, maar zover ik weet zit er niks in de auto om in geval van nood je te helpen.

Nu, met zo een compressor en een band reparatiekit kan je al erg ver geraken. Zelfs zonder compressor maar met CO2 cartridges kan je ook in nood al de band op een 1 bar krijgen om dan te hinken naar een tankstation met compressor.

Je doet er goed aan om een 12V compressor en een proppenset aan voort te hebben. Daarmee kan je een gaatje van een schroef of spijker zelf herstellen. Ook niet onverstandig om een picknickkleed of iets dergelijks bij je te hebben. Of je gebruikt de automat van de passagiers om onder je auto te gaan liggen. Een prop in je band duwen kost wel kracht en dan is een goede ondergrond wel prettig.

Bedankt voor de tips. Ik heb de set besteld in de Tesla-shop.
 
Ik bedoel als alternatief deze.
HBM 57 Delige Bandenreparatieset
Dat snot in je band is heel vervelend om schoon te maken bij noodzakelijke reparatie of vervanging. Deze set adviseer ik je dus voor het geval je een schroef of spijker in je band hebt. Bij grotere schade zal je jezelf met beide middelen niet kunnen helpen. De compressor is wel heel verstandig om bij je te hebben en ook heel makkelijk om je banden op druk te houden.
 
  • Informative
Reactions: Right_Said_Fred
Ik bedoel als alternatief deze.
HBM 57 Delige Bandenreparatieset
Dat snot in je band is heel vervelend om schoon te maken bij noodzakelijke reparatie of vervanging. Deze set adviseer ik je dus voor het geval je een schroef of spijker in je band hebt. Bij grotere schade zal je jezelf met beide middelen niet kunnen helpen. De compressor is wel heel verstandig om bij je te hebben en ook heel makkelijk om je banden op druk te houden.

Moet ik ook maar eens halen. Heb alleen maar 'n compressor en zo'n spuitbus die vast al over de datum is (want van 4 auto's geleden ofzo). Is dit 'n beetje stevig setje? Zo ontzettend weinig geld dat ik gewoon ga twijfelen over de kwaliteit.
 
Is dit 'n beetje stevig setje? Zo ontzettend weinig geld dat ik gewoon ga twijfelen over de kwaliteit.
Ik denk dat zo een dingen heel moeilijk nog voor premium te zijn verkopen. De markt wordt plat gegooid met made in china en er is geen verschil meer tussen wat er op Amazon staat, wat BOL verkoopt, wat je in de Praxis of Gamma kan vinden en wat HBM in dit geval verkoopt.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Ik denk dat zo een dingen heel moeilijk nog voor premium te zijn verkopen. De markt wordt plat gegooid met made in china en er is geen verschil meer tussen wat er op Amazon staat, wat BOL verkoopt, wat je in de Praxis of Gamma kan vinden en wat HBM in dit geval verkoopt.

die begrijp ik.
Ik wil graag n priem die met wat kracht zetten nog steeds de band ingaat en niet verbuigt. Daarom vroeg ik even naar de praktijk-ervaring.
 
die begrijp ik.
Ik wil graag n priem die met wat kracht zetten nog steeds de band ingaat en niet verbuigt. Daarom vroeg ik even naar de praktijk-ervaring.

Ik heb dit setje in 2019 gekocht en 2x gebruikt (1x zelf / 1x buurman)
Over de kwaliteit niets aan te merken. Realiseer je wel dat er veel kracht voor nodig is om de veter in de band te duwen. Onderhands bij een voorband lukt dat al snel maar bij een achterband op een lage auto is dat echt wel even aanpoten. Een deken oid is ook wel fijn als het liggend moet gebeuren.

Ook een tangetje en schroevendraaier toevoegen. Meestal zit er iets in je band wat er eerst uit moet. (schroef/spijker) Ik heb er ook nog een breekmesje aan toegevoegd om de veter aan buitenzijde glas af te snijden (is niet noodzakelijk, slijt uiteindelijk vanzelf weg)
 
Ik heb dit setje in 2019 gekocht en 2x gebruikt (1x zelf / 1x buurman)
Over de kwaliteit niets aan te merken. Realiseer je wel dat er veel kracht voor nodig is om de veter in de band te duwen. Onderhands bij een voorband lukt dat al snel maar bij een achterband op een lage auto is dat echt wel even aanpoten. Een deken oid is ook wel fijn als het liggend moet gebeuren.

Ook een tangetje en schroevendraaier toevoegen. Meestal zit er iets in je band wat er eerst uit moet. (schroef/spijker) Ik heb er ook nog een breekmesje aan toegevoegd om de veter aan buitenzijde glas af te snijden (is niet noodzakelijk, slijt uiteindelijk vanzelf weg)

Top, Dankje.
 
Ik heb ook zo’n veter setje uit China, heb er laatst nog een besteld want twee keer op de zelfde plek een zelftappende parkerschroef in de band, de eerste in de auto van mijn vrouw waar met de nodige kracht de veter er nu nog steeds inzit, en weken later in de nieuwe band van de Tesla, in de overgang van de wang en het loopvlak. Hier ging de veter er wel heel makkelijk in wat uiteindelijk in een nieuw band eindigde. Maar ik kon in beide gevallen in een kwartiertje toch rijden. Absolute aanrader!
 
Ik heb dit setje in 2019 gekocht en 2x gebruikt (1x zelf / 1x buurman)
Over de kwaliteit niets aan te merken. Realiseer je wel dat er veel kracht voor nodig is om de veter in de band te duwen. Onderhands bij een voorband lukt dat al snel maar bij een achterband op een lage auto is dat echt wel even aanpoten. Een deken oid is ook wel fijn als het liggend moet gebeuren.

Ook een tangetje en schroevendraaier toevoegen. Meestal zit er iets in je band wat er eerst uit moet. (schroef/spijker) Ik heb er ook nog een breekmesje aan toegevoegd om de veter aan buitenzijde glas af te snijden (is niet noodzakelijk, slijt uiteindelijk vanzelf weg)
Voor degenen die zich een uitgebreider set kunnen veroorloven. Hierin ontbreekt het tangetje en het mesje niet.
HBM 64 Delige Bandenreparatieset Compleet
 
Ik heb ook zo’n veter setje uit China, heb er laatst nog een besteld want twee keer op de zelfde plek een zelftappende parkerschroef in de band, de eerste in de auto van mijn vrouw waar met de nodige kracht de veter er nu nog steeds inzit, en weken later in de nieuwe band van de Tesla, in de overgang van de wang en het loopvlak. Hier ging de veter er wel heel makkelijk in wat uiteindelijk in een nieuw band eindigde. Maar ik kon in beide gevallen in een kwartiertje toch rijden. Absolute aanrader!
De veters zijn echt bedoeld voor schade in het loopvlak waar de koordlagen zitten. De wang van de band bestaat uit grotendeels rubber en daar heb je minder succes. Maar dan nog steeds een goed hulpmiddel om thuis te komen met uitzondering van winkelhaken.
 
Tesla Björn heeft zijn originele Modle S uit 2013 teruggekocht . op de "Millennium Falcon" staan nu 1,3 miljoen km.
Geen 1,3 miljoen kilometer, hoor. Maar 347.000km. Waarvan ongeveer 200.000km op de 2e batterij.

Nadat Björn hem verkocht is er ongeveer 20.000km per jaar mee gereden (totaal 100.000km).

Wat ik ook wel interessant vind aan het filmpje is dat het Nederlandse Mister Green alle kosten van deze auto betaalt, als sponsor van Björn. Mister Green wil flink uitbreiden in Europa. Goede zet om Björn te sponsoren!
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk