Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Stomme vraag ms na 5 jaar Tesla rijden, maar trekt de sigarettenaansteker zijn stroom uit de grote batterij of uit de 12 volt accu? Ik zie een spanningsomvormer staan bij Model Y accessoires. Dat is handig voor kamperen (klein ijskastje aansluiten bv), maar niet als je je 12 volt accu leegtrekt.
 
Stomme vraag ms na 5 jaar Tesla rijden, maar trekt de sigarettenaansteker zijn stroom uit de grote batterij of uit de 12 volt accu? Ik zie een spanningsomvormer staan bij Model Y accessoires. Dat is handig voor kamperen (klein ijskastje aansluiten bv), maar niet als je je 12 volt accu leegtrekt.
Je trekt 12 V van de 12V accu maar die wordt bij geladen door de grote. Totdat de grote onder een bepaald niveau komt (ik denk 20%) en dan wordt de kleine niet meer bijgeladen. Kijk wel even goed naar het vermogen die de omvormer of de koelkast kan trekken.
Ik heb een 12V koelkast maar bij mijn X gaat de spanning van de aansluitpunten af als de auto uit staat.
 
Bijladen is niet continu. Volgens mij is dit in een bepaald interval waardoor je de 12V batterij volgens mij geheel kunt ontladen voor de volgende laadcyclus.
Zou het niet zo zijn dat de 12V accu spanning gecontroleerd wordt en dat de 12V accu geladen wordt als de spanning te laag wordt? Dan kan hij misschien niet gaan slapen anders zou ik het raar vinden.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Zou het niet zo zijn dat de 12V accu spanning gecontroleerd wordt en dat de 12V accu geladen wordt als de spanning te laag wordt? Dan kan hij misschien niet gaan slapen anders zou ik het raar vinden.

Als de voltage monitoring continu is dan zou het meteen gaan laden maar ik meen ergens ooit gelezen te hebben dat dit niet continu is. Vandaar mijn opmerking maar ik kan geen bewijs hiervoor leveren.
 
Als de auto uit staat, geeft de 12V-aansluiting ook geen stroom.

Daarnaast merkte ik vroeger toen mijn dashcams rechtstreeks op een constant 12V-punt waren aangesloten, dat de auto nooit wou slapen. Het kan dus mogelijk zijn dat er een module het stroomverbruik meet, en als er een afnemer is, dat de auto niet gaat slapen en de 12V wanneer nodig wordt bijgeladen.
 
  • Like
Reactions: Robster
Wij sluiten het jaar af met het mooiste cadeau dat wij dit jaar hebben ontvangen.

Beste wensen en een gelukkig Nieuwjaar!
20211231_210451.jpg
 
Nu al de ontmanteling van benzine stations?
Is al een tijdje bezig.
B&B hotel Colmar Expo is een classic auto tank- en service station dat omgebouwd is in een hotel met destination chargers. Er hangt een foto in de ontbijtruimte van hoe het vroeger was. Alleen al daarom een favoriete tussenstop voor mij richting CH en IT en ik ontbijt altijd met zicht op de foto én mijn ladende wagen. Onderstaande foto’s heb ik al in juni 2017 genomen.
20AD37B3-3DE5-4657-87A8-91109349068B.jpeg
C96A1C47-09A8-4EBC-820D-DFDA1B14FD7C.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Maarten