TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Belgium and the Netherlands (Dutch)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by widodh, Oct 19, 2012.

1. kbekaert

kbekaert EU P360 vin 17969

dan zijn ze de specs pagina vergeten Model S Specs and Standard Features | Tesla Motors daar staat nog steeds: "40 kWh microprocessor controlled, lithium-ion battery"
    op de Model S Features | Tesla Motors pagina is idd de 40KWh weg...

2. widodh

widodh Model S R231 EU

Ik wil nog even terug komen op het data abbonement voor de Model S.

Na wat uitzoek werk kwam ik er achter dat het 3G/4G modem in de Model S een "ingebakken" SIM-kaart heeft, ofwel, deze is niet te veranderen.

Tesla regelt met een provider een algeheel abbonement voor de Model S waarna je er gebruik van kan maken. Je betaald dus aan Tesla op termijn elke maand en zij regelen ondergronds de afspraken met de Telco's.

In de VS is het AT&T en in de Canada zijn ze er nog niet zeker van.

In de EU kunnen ze dus een contract aan gaan met T-Mobile of Vodafone, dat zijn volgens mij de enige partijen die door de EU heen dekking hebben. Of ze moeten roaming afspraken maken, maar dat lijkt me dan weer niet zo makkelijk.

Overigens las ik net deze pagina: Model S Specs and Standard Features | Tesla Motors

Op de USA pagina staan daar ook specificaties over het opladen, die zijn bij de NL website volledig weg gelaten. Stiekem had ik wat 3-fase informatie willen vinden....

Volgens mij heeft Geert Jan mee geholpen aan de NL pagina's:

Zetels!? Dat gebruiken alleen belgen ;)

3. Zorba

Zorba Member

Jammer dat je niet zelf kan kiezen wat je provider is! Hopelijk komt de WiFi functie er snel, hotspot aan en klaar :)

4. widodh

widodh Model S R231 EU

Uit goede bronnen heb ik vernomen dat deze functie er in zit alvorens de levering in de EU begint.

De US eigenaren willen het ook al heel graag, het komt er snel aan!

5. wassenberg

wassenberg Member

Moet je voor de navigatie geen data verbinding hebben dan ? Of zou dit via je telefoon met bleutouth kunnen. ?

6. widodh

widodh Model S R231 EU

Je hebt inderdaad data nodig voor de Nav. Tesla schijnt dus met telco's afspraken te maken en dit vóór je te regelen. Je hoeft dus niet zelf achter een SIM-kaart aan te gaan.

Zo werkt het in ieder geval in de USA en Canada, ik denk echter dat het in de EU ook zo zal zijn, omdat de hardware niet zal verschillen daar in.

Waar Zorba op doelt is dat je de 3G verbinding van je telefoon deelt met WiFi door de "hotspot" functie van je telefoon te gebruiken. De Model S kan dan via WiFi verbinding maken met het internet. Dat is echter niet nodig lijkt me.

Thuis kan je de Model S ook met je WiFi laten verbinden zodat hij sneller internet heeft voor updates binnen halen maar ook om muziek op de hardeschijf van de auto te zetten. (Dat schijnt te kunnen)

7. Zorba

Zorba Member

Dat bedoelde ik inderdaad. Als het mogelijk is ga ik het toch zo doen, dan kan ik zelf kiezen bij welke provider ik ga.

8. Robster

Robster Member

9. The Froq

The Froq Member

Stanford Seminar - Dave Duff, Tesla Motors

In de laatste 10 minuten van deze film geeft de designer aan dat hij de 3fase connector nog niet klaar heeft voor Europa. De film is niet meer dan een paar weken oud. OEPS!

10. jcstp

jcstp Active Member

#450 jcstp, Dec 7, 2012
    Last edited by a moderator: Mar 13, 2016

11. wassenberg

wassenberg Member

Ik kan nergens via google vinden dat de model s volgende week wielen aan onze brabandse bodem zet. Zouden ze dit alleen aan de res. Houders gemeld hebben ?

12. jetje

jetje rkc waalwijk

In belgie, heb ik hem wel gezien op een website

- - - Updated - - -

In belgie, heb ik hem wel gezien op een website

13. jackie

jackie Member

Tot en met nu een dag voor of na de datum heeft Tesla de informatie op zijn website onder "Evenementen" geplaats.

14. jcstp

jcstp Active Member

ik ben geen reservatiehouder, maar kreeg wel een mail van tesla
    ik sta op de tesla-mailinglijst

15. jetje

jetje rkc waalwijk

volgens mij heerst er op het moment een kleine

"stilte voor de storm"

hier op het forum, we zitten allemaal te wachten op de prijs :biggrin: en de specs zoals we hem hier krijgen.
    heeft er verder nog iemand iets leuks te vertellen? of mooie dochter die we kunnen bekijken die ouder zijn als 18 :biggrin:

wie heeft de 4 kleuren voor de signature gezien en voor welke kleur ga je?

16. Xfrank

Xfrank Active Member

hier ook niets te melden, dat niemand nog niet weet.

dit weekend nog een zware nachtmerrie gehad .... de prijs voor Belgie was vastgesteld op 200000€:crying: game over dus.
    gelukkig wakker geworden en er was er nog een sprankeltje hoop.
    Ik denk dat we op Sante Claus moeten wachten, want de Sint is alweer vertrokken.

mijn trip voor donderdag naar Eindhoven heb ik kunnen combineren met een bedrijfsbezoek in de buurt, dus wordt het misschien nog een rendabel uitje.:cool:

17. Wiebe

Wiebe Member

@Jetje: van mijn dochters blijf je af, ok? Ik moet er niet aan denken dat ze thuiskomen met zo'n groene milieufreak die elektrisch rijdt vanwege de bloemetjes en de bijtjes. En dat laatste mag ik dan weer gaan uitleggen zeker?

Je hebt gelijk, het is akelig stil in afwachting van. Ook wij zitten teslamotors.com te F5'en in de hoop meer te zien van de prijzen. Eerlijk gezegd past het uitblijven ervan en de geruchten wel weer in de niet op gang zijnde PR-machine. Ze zullen wel druk zijn met het in elkaar schroeven van Widodh's stekker.

Overigens had ik een gewone - want pauper - S gereserveerd. Wel met de bedoeling er een Performance van de maken want die 0,6 seconden mnder naar de 100 doet de broek natuurlijk wel bollen! Inmiddels, nu we denken te gaan leasen met een koopoptie, denk ik er toch een Singature van te maken vanwege de hopelijke extra restwaarde vanwege zeldzaam. Of dit zo is weet ik niet maar als ik een "gewone" Performance die ik in gedachten had vergelijk met een Signature Performance dan zit daar maar 5.000 dollar tussen. In een leasecontructie mag dat de maandprijs nauwelijks beïnvloeden dunkt me. |

Ik hoop oprecht dat Tesla snel met info komt, ook over de wijze van laden. Er staan inmiddels in de Randstad best al wat snelladers maar deze schijnen beperkt in gebruik te zijn. Net even een verkeerd stekkertje en je bent aangewezen op je lader thuis en dat kan vervelend zijn. Tenzij je de S alleen maar gebruikt op korte ritjes maar ik kan me niet voorstellen dat je deze bak daarvoor koopt.

We zullen zien, ik ben bang dat het nog wel even duurt. Ditzelfde geldt voor uiteindelijke levering. Iemand die nog hoopt op het voorjaar?

18. jcstp

jcstp Active Member

Ik denk dat we pas meer gaan weten als de nieuwe 3-phase connector ontwikkeld is, en de implementatie in de auto klaar is!
    Tot dan gaan we niets te weten komen!

Kan nog even duren dus!

19. PeterSZ

PeterSZ Petrolhead Electrified

@Wiebe

Ik hoop op 2013, hahaha! Als Tesla nu zegt maart productie voor de EU dan zal dat nog wel een paar maandjes uitlopen en dus na de zomervakantie worden. Alles hangt er vanaf hoe en hoe snel ze hun supply chain op gang krijgen en op gang houden. Iedere auto en dus ook de Model S is een bouwpakket waarvan het merendeel van de onderdelen niet zelf wordt gemaakt maar ingekocht bij derden.

En over die hogere restwaarde zou ik me niet teveel illusies maken. Die zou dan gebaseerd zijn op de extra zeldzaamheid van het stickertje ' Signature'. Hoezo zeldzaam? Iedere Model S is zeldzaam, en de eerste handvol dan extra zeldzaam? Wie gaat dan dat ding van jou kopen tzt.? Tegen een hogere prijs dan iedere willekeurige andere gebruikte Model S? Wie wil er tegen die tijd een ' klassieke' elektrische auto? Moet je 'm wel bewaren voor je achterkleinkinderen want zolang moet je dan wachten denk ik. De enige echte klassieker op dit vlak is volgens mij de EV1 van die stakkers van GM.

20. jetje

jetje rkc waalwijk

ten eerste wie zegt dat ik groen ben :biggrin: koop de tesla voor de fun en de financiele voordelen! bloemetjes en bijtjes ? met 4,4 seconde 100 dan gaan er een hoop bijtjes aan:biggrin:
    verder ben ik op zoek naar een goede oppas voor mijn 2 en over 6 maanden 3 kinderen (tot nu toe alleen jongens) ik moet zeggen dat ik in de tijd van pre order tot levertijd van de tesla 2 kinderen heb gemaakt:biggrin: of ik ben snel of tesla langzaam
    dit mits ze niet voor juni leveren:wink:
    ik koop hem zo i zo, en ook een signaturen performance bij mij staat fun bovenaan zal alleen aan sommige klanten moeten gaan uitleggen dat ik alweer een grotere auto heb gekocht! maar ja dan vraag ik of ik mijn haspel mag uitrollen want anders kan ik niet terug naar huis!
    ben nu bezig om bij de efteling parkeerplaatsen met laadplaatsen te regelen/vragen het liefst naast die voor mindervalide want dan hoef ik niet meer o ver te lopen met de kids! zit er bijna iedere week ivm 5 minuten rijden

Share This Page