TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Belgium and the Netherlands (Dutch)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by widodh, Oct 19, 2012.

1. Xfrank

Xfrank Active Member

2. Zorba

Zorba Member

Wat mensen daar leuk aan vinden zal mij altijd een raadsel blijven ...

3. jetje

jetje rkc waalwijk

lijkt wel een beetje op Wiebe(le) :biggrin: ik denk dat ik al genoeg rubber oprook als ik gewoon mijn huidige rijstijl hanteer, 21 inch bandjes zijn niet goedkoop

4. widodh

widodh Model S R231 EU

Dan heb je het blijkbaar nog nooit gedaan ;)

Ik MOET dit gewoon ook een keer doen, omdat het kan.

Verder is 21" gewoon duur..

Sent from my phone, so my apologies for typos.

5. The Froq

The Froq Member

Zo te zien hebben ze vandaag de Nederlandse site van Tesla aangepast. De designstudio is klaar voor het plaatsen van de orders.
    Nog ff prijzen erin plakken en produceren maar....

6. Xfrank

Xfrank Active Member

#466 Xfrank, Dec 11, 2012
    Last edited: Dec 11, 2012
    Ik kan niet echt iets nieuws opmerken tegenover vorige dagen. ook op de Belgisch niet!

Het zijn niet allemaal voorbeeldige bestuurders die met een MS rijden:
    sighting 3 tesla model s - YouTube

7. Ray

Ray Model S res# 1524

Volgens mij inderdaad stilte voor de storm. Ik denk donderdag de eerste waanzinnig enthousiaste reacties om 9.10 uur?? :rolleyes:

Iedereen, ik ga pas zaterdagmiddag naar Eindhoven (beetje druk ivm einde van het jaar), maar denk dat ik alles al weet als ik daar aan kom, als ik effe tussendoor dit forum lees. Stiekem hoop ik toch op een ritje rond het gebouw. Maakt me niets uit, als ie maar rijd.

Wat ik nog steeds niet snap is: hoe laden ze in Europa nu de hele tijd de Tesla's op voor de proefritten. Toch niet met 220 Volt stopcontactje. Hoor net dat je ongeveer 10 kilometer kan rijden met een uurtje laden aan simpel stopcontact. Als je een lege Tesla zo wil opladen, mag je wel dicht bij je meterkast zitten en goede bedrading en stopcontact hebben, anders smelt het stopcontact volgens mij weg + een lege accu is zo'n 40 uur laden.... (of ik snap het niet helemaal, dat kan natuurlijk ook).

Nog een dingetje, sommige van jullie zijn omhooggeplaatst met je volgnummer, krijg je dit door via de mail of staat dit dan op de website van Tesla?

Nou mensen nog 2 nachtjes slapen, en dan..... Gaan er nog meer mensen zaterdagmiddag. Altijd leuk om mensen te ontmoeten die ook op dit forum meedoen. Ik verwacht rond 13 uur er te zijn en te herkennen aan mijn haardracht (geen).

- - - Updated - - -

Om alles een beetje concreet te maken, ik ben erg benieuwd hoe iedereen zijn Tesla wil hebben. Ik ga ervanuit dat als je gereserveerd heb bij Tesla je ook in de Designstudio bezig bent geweest.

Mijn voorkeur:
    exterieur: metallic grey
    roof: full roof window
    interieur: nappa leather black
    dashboard: piano black
    wheels: 21"

8. wassenberg

wassenberg Member

Ik ga ook zaterdag middag met mijn vrouw en een goede vriend van me. Je kunt mij herkennen door op mijn profiel te klikken, daar staat een foto bij, anders even op facebook gertjan wassenberg opzoeken.

Over het opladen, wanneer je maar hoog genoeg afgezekerd bent, is opladen geen probleem.

Mij spec's : metalic blauw, tech pakket , nog twijfelend 60 Kw of 85 Kw, ik lees op het forum dat de 60 KW accu ook hele goede prestaties neer kan zetten.

9. PeterSZ

PeterSZ Petrolhead Electrified

@Ray

Performance version
    Zwart of grey, maar ik denk toch zwart.
    Tan leather
    All glass panoramic roof
    21" silver wheels, maar grey staat wel vet bij zwart
    Obeche matte decor
    Tech package
    Sound studio package
    Parcel shelf
    Paint armor
    Twin chargers

10. jetje

jetje rkc waalwijk

Ik ben ook zeer benieuwd naar bovenstaand! Hoor graag hoe dat werkt?

Verder is onderstaand mijn spec

Signature
    Performance
    Signature rood
    Carbon interieur of mat hout
    Witte bekleding
    Pano dak
    Kinderzitjes als dit kan in eu
    Donkere 21 inch voor zomer en de 19 inch bestel ik voor winterbanden

Simpel,full option zonder de lakbescherming, de Tesla gaat meteen naar protech voor een goede lak en velg behandeling! Dit kost wat maar de auto blijft veel langer schoon met minder moeite

- - - Updated - - -

[

11. fmda

fmda Member

Net een reservering gedaan RN320608. Iemand die me iets kan vertellen hoe dit nummer is opgebouwd? Ik moet de betaling nog doen, maar vermoed dat dit het definitieve reserveringsnummer is? Of krijg je een nieuw nummer als de betaling bij tesla binnen is?

12. Xfrank

Xfrank Active Member

Join the club!:wink:
    Enkele dagen na de betaling ontvang je een tweede nummer deze volgnummer voor europa zal waarschijnlijk rond de 1900 draaien (het hoogst gekende nummer voor Europa is van vandaag EU P1876 uit Noorwegen)

Afhangelijk van de prijzen zou ikzelf willen gaan voor:
    Red Multi-Coat Paint
    Black Roof
    19" Wheels
    Black Leather Interior
    Obeche Wood Matte Décor
    60 kWh Battery
    Tech Package
    Active Air Suspension
    Parcel Shelf

13. jcstp

jcstp Active Member

#473 jcstp, Dec 11, 2012
    Last edited: Dec 11, 2012
    Ze worden hoogstwaarschijnlijk opgeladen met via een roadsterlaadstation en een adaptor

In ieder geval vele industriele gebouwen hebben 63A in 3 phasen (3x 63A)
    Net iets minder snel dan de roadster maximum kan laden! (op 1 van die fasen)
    Dus in iets meer dan 4 uur opgeladen van nul tot helemaal vol voor de S (op 1 fase 63A)
    Maar aangezien de eerste 50-60% heel snel laden, en het daarna vertraagt, zou het me niet verwonderen dat ze de auto's maar 2 uurtjes aan de stekker laten, en dan weer rijden

14. Frank C

Frank C Member

Veel van mijn samenstelling zal afhangen van de prijs, nog even geduld...
    maar ik denk aan: Metallic blue, tan leather, piano black, tech pack, 19" en als het kan de 85 KWh.
    ik ga zaterdag voormiddag en heb hooooooge verwachtingen na bijna 3 jaar wachten:rolleyes:

Frank
    P308
    "Passion and Patience"

15. jetje

jetje rkc waalwijk

Hè was da de prijzen zijn weer van de website gevallen! Hebben er meer problemen met een Ipad om te configureren!
    Niet de Ipad maar op de website van Tesla?

16. kbekaert

kbekaert EU P360 vin 17969

En ze kunnen 3 Model S'en tegelijk aan 1 3x63A stekker hangen (elk hun eigen fase) zonder dat dit een probleem oplevert voor het net (vandaar dat er maar 3 Model S'en zijn in Europa :wink: )

17. wassenberg

wassenberg Member

Tesla gaat vanuit tilburg de model s distribueren. Zie omroep brabant

18. Xfrank

Xfrank Active Member

Als je pas zaterdag kan gaan, hou er dan wel rekening mee dat de auto al vol kwijl zal hangen!:wink::smile:
    Ik probeer in ieder geval morgen om 9 uur aan de deur te staan. (6 uur opstaan en 7 uur vertrekken:cool:)

- - - Updated - - -

Europees distributiecentrum elektrische auto's Tesla Motors vestigt in Tilburg

TILBURG - Het Amerikaanse bedrijf Tesla Motors gaat zijn elektrische auto's vanaf volgend jaar vanuit Tilburg in Europa distribueren. De Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) heeft dat woensdag bekendgemaakt.

Deze maand opent het bedrijf op industrieterrein Vossenberg en biedt werk aan vijftig mensen. Naar verwachting komen er de komende jaren extra banen bij.

Tesla uit Californië bracht als eerste een volledig elektrische sedan op de markt bracht. Dit 'Model S' is sinds juni in productie. Naar verwachting worden in 2013 na een laatste montage in Tilburg de eerste exemplaren aan Europese consumenten geleverd.

19. kbekaert

kbekaert EU P360 vin 17969

20. The Froq

The Froq Member

Hierbij een deel van het formele bericht.....now we're talking.

PALO ALTO, CA and TILBURG, NETHERLANDS -- (Marketwire) -- 12/12/12 -- As a key step towards beginning worldwide distribution of Model S, Tesla Motors (NASDAQ: TSLA) announced today that it will begin operations this month at its new European Distribution Center in Tilburg, Netherlands. This new facility will serve as Tesla's European service and parts headquarters, as well as the final assembly and distribution point for Model S vehicles sold in Europe. General production of European left-hand drive Model S is planned to begin in March 2013.
    Tesla's new 62,000 square foot facility is centrally located to enable efficient, timely and cost effective operations throughout Europe. Starting this month, the new distribution center will begin stocking parts for both the Tesla Roadster and Model S. In addition to parts warehousing, Tesla plans to utilize this facility for vehicle importing operations, final vehicle assembly and distribution, service headquarters, technical training operations, parts remanufacturing, collision repair and more. The new Tesla European Distribution Center will lead to the creation of approximately 50 jobs in the next few years.

Share This Page