TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Belgium and the Netherlands (Dutch)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by widodh, Oct 19, 2012.

1. NigelM

NigelM Recovering Member

2. Xfrank

Xfrank Active Member

in één keer zijn er 5 roadsters minder beschikbaar. nog maar 15 te gaan.
    Waarschijnlijk hebben ze er 5 afgenomen voor de éérste 5 bezoekers in Eindhoven:rolleyes:

3. szh

szh Member

Ik ben er morgen ook :) Heb ik de ochtend afspraken en zal in de middag richting Eindhoven gaan :)

4. Xfrank

Xfrank Active Member

Model S is hier.jpg
    ik ga vertrekken!

5. jetje

jetje rkc waalwijk

1 ding snap ik niet

Proefrijden volgend jaar maar volgens Tesla moet je 3 maanden voor productie de bestelling afronden,
    De eerste signatures worden 1 e kwartaal gebouwd! U ik mis 1 maand want dacht echt dat we die dan december moesten samenstellen?

6. Xfrank

Xfrank Active Member

#486 Xfrank, Dec 13, 2012
    Last edited: Dec 13, 2012
    Net terug van Eindhoven!
    Om 9.10 stonden we daar. onderweg waren we even gestopt voor ontbijt en dit was iets uitgelopen

Vooraf had ik soms mijn bedenkingen: op foto's vond ik dat bepaalde lijnen en proporties van de wagen niet klopte. Ook aangaande de afwerking en het interieur had ik wat schrik.
    Maar, het is een beauty!:love: het klopt en het zit wel allemaal goed. In het interieur hebben ze wel meer belang gehecht aan het design in plaats van het praktische. Zoals ieder wel zal weten veel ruimte, maar nergens opbergruimte. ik heb op alle plaatsen gezeten en overal meer dan voldoende ruimte.
    dat de achterste zitplaatsen hier en daar niet door de keuring raken, zou me niets verwonderen. Ik ben niet van de grootste en zelfs bij mij zat het einde van de hoofdsteun onderaan mijn nek.

Gert Jan was er. Vriendelijke jongen en hij had me herkend aan mijn dochter die er bij was. Hij volgt wel degelijk het forum op de voet. Mijn meeste vragen ontrent prijzen en opties en 3 fase laden werden zoals verwacht beantwoordt met : "het zit er aan te komen, het zal niet lang meer duren en nog even geduld". hij weet wel degelijk meer, want hij is naar eigen zeggen betrokken bij de prijzen.
    Hij bevestigde de testritten van het voorjaar, maar ze zouden ook in België door gaan. Op mijn vraag, of ik de wagen tegen september 2013 zou hebben en of 75.000 € budget mogelijk is voor de 60kwh versie, Vertelde hij me dat dit beide redelijk realistische objectieven zijn.
    Volgens Gert-Jan zouden de auto en de batterij pas in Tilburg een geheel vormen en van daaruit het oude continent innemen.
    Ik heb de auto volledig bekeken, overal gezeten, alles open en dicht gedaan. En dan sta je daar... als je alles al weet over deze wagen vanop het forum en internet en op de vragen die je hebt krijg je een ontwijkend antwoordt, dan sta je daar niet veel meer te doen.

Deze morgen waren er een 10 a 15 tal personen, maar het is daar piepklein en zaterdag zal je daar al snel over de koppen kunnen lopen.

Ik ben in ieder geval overtuigd en de goedkeuring van mijn dochter heb ik ook:biggrin: (blijkbaar voor de jeugd een vette bak en een vet scherm(letterlijk en figuurlijk:smile:) momenteel blijf ik nog steeds in de running om tot aankoop over te gaan. Nu hopen dat de prijszetting geen roet in het eten strooit.
    9.JPG 1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG 5.JPG 6.JPG 7.JPG 8.JPG

7. Zorba

Zorba Member

Bedankt voor het verslag Xfrank. Mij leek ook dat er weinig te doen was, buiten het feit dat je de mensen van Tesla Bene(lux?) kan ontmoeten.

Ik hoop toch op iets goedkoper (en vroeger, hoewel dat niet zo belangrijk is) voor de 60kWh versie. Vooral de prijs wordt nog kantje boord voor mij :)

8. wassenberg

wassenberg Member

Testritten in het voorjaar ? dat is april / mei ?? klopt dat wel ?

9. Xfrank

Xfrank Active Member

Neen, hij bedoelde eerder januari, begin februari. Ik zou er niet van verschieten als we na de Noren aan de beurt zijn. Ik dacht dat ze daar tot 22/12 testritten hadden.

10. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Eigenlijk zou ik morgen pas met vrouwlief gaan kijken, en ondanks dat ik de kleine had vandaag (papa dag), kon ik toch de verleiding niet weerstaan om even te gaan kijken, woon er immers 10 minuutjes vandaan.
    Wat een mooie voiture zeg, zeer strak en aanwezig. Formaat zal inderdaad BMW7/A8 zijn dus dat "ken net" op de Nederlandse wegen ;)
    Wel erg druk al (was er rond 14.00) stonden veel mensen in de piepkleine showroom dus echt uitgebreid zitten en kijken was er niet bij. En even voorgesteld aan Gert-Jan, aardige man.
    Morgenvroeg zijn we de eerste denk ik, wil wel even kunnen proefzitten verdorie! :)
    IMG_1262.JPG
    (zie mijn spruit achterin naast de kerstboom geparkeerd)

11. Ray

Ray Model S res# 1524

Mooie foto's. Had vandaag even contact met de directiechauffeur en die had een mail dat er pas vanaf derde kwartaal wordt uitgeleverd. Dit ga ik natuurlijk zaterdag even navragen, heb de mail van de leasemaatschappij (niet Athlon). Zie graag nog meer foto's en verhalen, maar dat hebben we allemaal wel. Slaap lekker allemaal.

12. Frank C

Frank C Member

Tesla site is "interrupted"; seffens onze prijzen??????????

13. wassenberg

wassenberg Member

Weet je wat de res. Nummers zijn van de lease maatschappij ?

14. jetje

jetje rkc waalwijk

Het zou kunnen als ze geen signature hebben besteld!die rijden 2e kwartaal en er zouden 3 maanden tussen zitten

Ik ben gisteren even met de vrouw geweest, ze is zwanger van nummer 3 en vond het spoilertje niks die moest in kleur, verder ach als je maar droog zit en de kleur rood was dan vond ze het goed. Echt een auto barbaar

Nu is het gewoon afwachten op de prijzen!

15. duBois

duBois Member

Wij zijn gisterochtend ook even gaan kijken en ik was prettig verrast door de grootte. Het is natuurlijk een bak van een wagen maar de interne ruimte viel me mee. Ik was bezorgd dat de interne ruimte echt huge was. Nee dus! Een en ander ziet er super vet uit.

Als signature reserveringshouder was ik ook verrast door de amerikaanse meiden welke aangaven dat het wellicht tot de mogelijkheden behoort (Tesla style uitspraak :)) om binnen de signature lijn ook de andere kleuren te kiezen. Mogelijk dus groen, bruin blauw etc. Had ik persoonlijk nog niet aan gedacht maar is natuurlijk geweldig om weer verder over na te denken tijdens het kerstreces....

16. jetje

jetje rkc waalwijk

ik had dit al vernomen, maakt alleen de keus moeilijker, word het donkerbruin of signature rood tja iemand suggesties?

17. Xfrank

Xfrank Active Member

Ik zou het er ook niet op willen (gelukkig is dat niet bij de P's) verder had ik ook van gert-Jan begrepen dat we in Europa meer keuzes van kleurcombinaties zouden kunnen maken.

ter info: de site is er terug.... maar geen prijzen:cursing:

18. Maarten ST

Maarten ST Member

even over die prijzen: als je de USA prijzen wilt zien, en je krijgt maar steeds de NL Tesla webversie: helemaal onderaan kun je het land kiezen, als je dan USA kiest kom je weer op de USA web pagina.
    De 60kWh kale versie kost 67,5k$ (de 7,5k$ subsidie van USA er weer bij opgeteld), als ik alles bij elkaar optel wat ik wil hebben (ik heb de signature besteld, nr S282), dan kom ik op 101k$ (85kWh performance etc). In € is dat nu (1:1,3) resp 52k€ en 78k€. Invoerechten zijn geloof ik 10%, maar ik weet niet of dat geldt omdat ze het distributiecentrum in NL hebben geplaatst. Als je nog eens 10% extra telt (dus totaal extra 20%) kom ik op 62,3k€ resp 93,3k€ ex btw. Ben benieuwd. Iedereen die als ZZP er of BV wil kopen, let op dat je de betaling op zijn minst nog in 2013 gaat doen, dus als je nu pas gaat bestellen wordt dat iets om mee rekening te houden als ze over een jaar leveren. Na 1-1-2014 geldt weer bijtelling waarschijnlijk. Zie ook Elektrisch rijden: voor de ZZPer heel goedkoop Steinbuch

19. jetje

jetje rkc waalwijk

op de vernieuwde website zijn de kopsteunen achterin wel verstelbaar, dit is in Eindhoven nog niet
    ik had graag ook een armsteun achter gezien en of skiluik

20. wassenberg

wassenberg Member

As a quick follow up I would like to inform that all the European prices will be announced now before Christmas together with the different modifications and aspects of the European model.

We are therefore all waiting in great excitement these days.

dit stond in de mail die ik vandaag kreeg

Share This Page