Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het duurt inderdaad 2 tot 3 minuten althans ook bij mij en had zelfs eind vorige week een paar dagen geen contact. Enkele malen 'de computer' gereset en het gaat nu weer goed. Tijd om contact te maken heeft het bij mij ook nodig en mijn auto staat thuis niet onder wifi, wellicht kan dat snelheid verhogen maar dat weet ik niet.
Gr Arnold

In de laatste software-update is door Tesla geprobeerd de 'vampire load' van de auto's te verminderen (het relatief hoge stroomgebruik tijdens stilstaan). Daardoor worden een aantal dingen in een stilstaande auto uitgezet of in slaapstand gezet. Dat geldt ook voor het control screen. Ik heb begrepen dat het hierdoor nu langer kan duren voordat je via de app contact kunt krijgen met de auto.
 
Nog steeds geen telefoontje gehad... Ik ben benieuwd of de trip die ik met de kerstdagen in gedachte had wel gaat lukken.

Voor de geïnteresseerden: Idee is om in Hoek van Holland de ferry te nemen naar Harwich. Van Harwich naar Portsmouth in de tesla (drie dagen). In Porstmouth de ferry nemen naar Bilbao (ruim 24 uur!) en van Bilbao rijden naar Asturië.
 
Yesssss net telefoontje gehad van Wouter. Woensdag 4 december om 10:00 uur ben ik aan de beurt en wordt mijn zilverkleurige S85 in Tilburg uitgeleverd.

Moet het weekend erna van Weert naar Almelo en van Almelo door naar Harnes (Frankrijk). Ik kan eventueel in Weert een tussenstop maken en bijladen. Echter is de rode stekker dan nog niet leverbaar volgens Wouter en kan ik dus thuis niet op krachtstroom opladen.

Dan begint mijn eerste zoektocht nu dus naar publieke laadstations op de route. Moet natuurlijk in Harnes ook weer opladen om weer naar huis te rijden.

Als er iemand tips heeft dan graag. Zal wel alvast een Mennekes kabel bestellen.
 
Ik heb een andere vraag in dit verband: zou Tesla ook in staat zijn om via die monitoring van op afstand je wagen tot stilstand te brengen? Het is maar: in al mijn wagens liet ik tot nog toe een anti-carjackingsysteem monteren, dat via gprs & gps je wagen volgt, en waarbij een alarmcentrale in staat is om - op jouw vraag - je voertuig uit te schakelen (eventueel in coördinatie met de politie, die ergens in hinderlaag klaar ligt).Maar als Tesla dit al standaard zou kunnen, dan is zo'n investering (pakweg 1500 EUR installatie + 350 EUR/jaar abonnement) eventueel niet langer noodzakelijk.
Ja Tesla kan dit doen is mij verteld door een DS. Het is niet zo dat ze de auto rijdend stilzetten, maar ze kunnen hem altijd tracken en voorkomen dat deze opstart nadat hij gestopt is. Wel is hiervoor natuurlijk authorisatie nodig van de eigenaar van de auto.
 
Geweldig,

Lijkt er op dat je toneel stroom aansluiting krijgt i.p.v. een laadpaal, LOL

Wxll
Even lachen voor het weekend!!!

Ik ben bezig een hotel te boeken in Bonn, ik weet dat er in die stad een aantal laadpalen zijn maar ik dacht laat ik even aan het hotel vragen of ze mij ook stroom kunnen leveren op de parkeerplaats. Dit is het voortel...... ;-)
View attachment 35661
 
Zo, vanochtend de mijne opgehaald. Korte samenvatting:
Bij Tesla Amsterdam werd ik geholpen door een engelstalige dame (kon aangeven of dat een probleem was). Nadat we even rond de auto waren gelopen om de functionaliteit van trunk en frunk te zien zijn we in redelijk rap tempo door de functies op het display gegaan. Ik moet zeggen dat ik zelf een beetje een houding heb van 'ik vogel het allemaal zelf wel uit later' en dus niet zoveel vragen heb, maar binnen een uur was ik ready to go. Het enige slordige was dat ik, dorstig als ik was, vlak voor mijn vertrek zelf om een kop koffie moest vragen. In dat opzicht vond ik de ontvangst niet zo heel persoonlijk. Niet even zitten met een kop koffie, hallo meneer, zullen we eens rustig de auto gaan doornemen en voor vertrek nog het geijkte bosje bloemen voor je vrouw. Niets. Niet dat het daarom gaat, maar toch voelt het een beetje vreemd om zo'n auto waar je zo lang op gewacht hebt in 50 minuten door te spreken en dan gewoon weg te rijden zonder ook maar iets te drinken aangeboden te hebben gekregen of een attentie te krijgen. Toch veel minder persoonlijk dan ik gewend ben van Duitse merken.
Wel netjes was het feit dat ze het enige plekje in de lak dat ik kon vinden (of liever gezegd, mijn forumgenoot die de auto ook even geïnspecteerd heeft) volgende week gaan oplossen. Prima toezegging dat ze dit zouden gaan doen, en ben zojuist gebeld voor een afspraak.

Maar dan het rijden. Wat een wagen. Ik had het stuur gelijk in de sportstand gezet. Dat voelt het meest naar wat ik gewend was bij mijn BMW, maar is tegelijkertijd een beetje zwaar sturen bij lagere snelheden. Ook de regen keuze low of standard is even een kwestie van proberen. Op standard moet je echt gas blijven geven, anders voelt het gewoon als remmen. Maar dat is niks nieuws voor iedereen. Amper een kilometer bij Tesla vandaan dacht ik bij een invoegstrookje het 'gas' eens te beproeven, en ja hoor, daar ging ik Wiebelen. De traction control greep keurig in en ik zat te schaterlachen achter het stuur, maar het is wel even een waarschuwinkje. En voor de duidelijkheid, ik heb een non-performance 85. Daarna op de A10 en en A8 heb ik me zelden zo machtig gevoeld. Als een bijenkoningin die over haar zwerm heerst vloog ik achteloos langs de nietige autootjes om me heen. Accelereren van 110 naar 170? Je hebt geen tijd om met je ogen te knipperen. Wat een bak zeg. Ben ook blij dat ik geen performance heb genomen, ik vind dit méér dan genoeg. Het enige is, na nog wat sjezen op de A9 begon het geluid bij hogere snelheid op te vallen. En het leek dat dat bij mijn eerste kilometers niet zo was. Toch echt wel een goed hoorbaar geluid, vergelijkbaar met mijn ICE bij die snelheid....de vermaledijde brom? Echt hinderlijk is het niet, maar stil is anders. Even in de gaten houden.

Thuis de auto in de tuin gezet en aan de laadpaal gehangen. Dat ging perfect. Vreemd genoeg kon ik het amperage fors hoger opvoeren dan de 16A maximaal die ik verwachtte. Ik durfde het eigenlijk niet aan, maar was ook wel verbaasd dat het überhaupt kon. Ik heb een EV-Box die 22kw(h) aankan, maar met een aansluiting van 3 fase 25A dacht ik niet boven de 16A te kunnen laden. Maar goed, het werkte. Daarna nog even de tuinmannen van de buren de stuipen op het lijf gejaagd met een het toeteren vanaf de app. Kinderachtig, maar wel leuk.

Al met al zo blij als een kind. Het enige dat ik nu nog niet duidelijk heb: ik had een 128GB USB stick gekocht, en daar al mijn muziek vanuit iTunes naartoe gekopieerd. USB stick in de USB port gestoken, maar de Tesla lijkt hem niet te herkennen, ik zie bij de devices alleen mijn iphone staan (overigens ook vervelend dat je de muziekkeuze op je iphone moet maken, en niet vanuit de auto kunt regelen. Maar dat was inmiddels bekend). Iemand enig idee hoe het zit met die USB-sticks?

Nu genoeg achter de laptop, hoog tijd om de kids naar hockey en tennis te brengen, dit keer met meer plezier dan ooit!
 
Maar dan het rijden. Wat een wagen. Ik had het stuur gelijk in de sportstand gezet. Dat voelt het meest naar wat ik gewend was bij mijn BMW, maar is tegelijkertijd een beetje zwaar sturen bij lagere snelheden. Ook de regen keuze low of standard is even een kwestie van proberen. Op standard moet je echt gas blijven geven, anders voelt het gewoon als remmen. Maar dat is niks nieuws voor iedereen. Amper een kilometer bij Tesla vandaan dacht ik bij een invoegstrookje het 'gas' eens te beproeven, en ja hoor, daar ging ik Wiebelen. De traction control greep keurig in en ik zat te schaterlachen achter het stuur, maar het is wel even een waarschuwinkje. En voor de duidelijkheid, ik heb een non-performance 85. Daarna op de A10 en en A8 heb ik me zelden zo machtig gevoeld. Als een bijenkoningin die over haar zwerm heerst vloog ik achteloos langs de nietige autootjes om me heen. Accelereren van 110 naar 170? Je hebt geen tijd om met je ogen te knipperen. Wat een bak zeg. Ben ook blij dat ik geen performance heb genomen, ik vind dit méér dan genoeg. Het enige is, na nog wat sjezen op de A9 begon het geluid bij hogere snelheid op te vallen. En het leek dat dat bij mijn eerste kilometers niet zo was. Toch echt wel een goed hoorbaar geluid, vergelijkbaar met mijn ICE bij die snelheid....de vermaledijde brom? Echt hinderlijk is het niet, maar stil is anders. Even in de gaten houden.
Vanmorgen heb ik vanuit stilstand nog even een dragrace tegen een 'rollende' Golf snoeihard gewonnen, ook een beetje natte weg, dan voel je de achterkant direct alle kanten op gaan.

Vanmorgen ook even op een natte boerenweg met klinkers de TC uit gezet en gaan spelen, dan wil dat ding wel :) Ook een S85 en geen P85 in mijn geval. Snel zat!

Thuis de auto in de tuin gezet en aan de laadpaal gehangen. Dat ging perfect. Vreemd genoeg kon ik het amperage fors hoger opvoeren dan de 16A maximaal die ik verwachtte. Ik durfde het eigenlijk niet aan, maar was ook wel verbaasd dat het überhaupt kon. Ik heb een EV-Box die 22kw(h) aankan, maar met een aansluiting van 3 fase 25A dacht ik niet boven de 16A te kunnen laden. Maar goed, het werkte. Daarna nog even de tuinmannen van de buren de stuipen op het lijf gejaagd met een het toeteren vanaf de app. Kinderachtig, maar wel leuk.
Zie mijn antwoord hier: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure - Page 174

Om de boel over laadpalen e.d. centraal te houden.
 
Zo, vanochtend de mijne opgehaald. Korte samenvatting:
Bij Tesla Amsterdam werd ik geholpen door een engelstalige dame (kon aangeven of dat een probleem was). Nadat we even rond de auto waren gelopen om de functionaliteit van trunk en frunk te zien zijn we in redelijk rap tempo door de functies op het display gegaan. Ik moet zeggen dat ik zelf een beetje een houding heb van 'ik vogel het allemaal zelf wel uit later' en dus niet zoveel vragen heb, maar binnen een uur was ik ready to go. Het enige slordige was dat ik, dorstig als ik was, vlak voor mijn vertrek zelf om een kop koffie moest vragen. In dat opzicht vond ik de ontvangst niet zo heel persoonlijk. Niet even zitten met een kop koffie, hallo meneer, zullen we eens rustig de auto gaan doornemen en voor vertrek nog het geijkte bosje bloemen voor je vrouw. Niets.

Indien je om een ritje verlegen zit ben ja natuurlijk welkom in Oostzaan wij zetten wel verse koffie voor je:wink:
Al met al zo blij als een kind. Het enige dat ik nu nog niet duidelijk heb: ik had een 128GB USB stick gekocht, en daar al mijn muziek vanuit iTunes naartoe gekopieerd. USB stick in de USB port gestoken, maar de Tesla lijkt hem niet te herkennen, ik zie bij de devices alleen mijn iphone staan (overigens ook vervelend dat je de muziekkeuze op je iphone moet maken, en niet vanuit de auto kunt regelen. Maar dat was inmiddels bekend). Iemand enig idee hoe het zit met die USB-sticks?

Nu genoeg achter de laptop, hoog tijd om de kids naar hockey en tennis te brengen, dit keer met meer plezier dan ooit!

Indien je om een ritje verlegen zit ben je natuurlijk welkom in Oostzaan wij zetten wel verse koffie. Mooi verhaal geniet maar lekker.
 
Al met al zo blij als een kind. Het enige dat ik nu nog niet duidelijk heb: ik had een 128GB USB stick gekocht, en daar al mijn muziek vanuit iTunes naartoe gekopieerd. USB stick in de USB port gestoken, maar de Tesla lijkt hem niet te herkennen, ik zie bij de devices alleen mijn iphone staan (overigens ook vervelend dat je de muziekkeuze op je iphone moet maken, en niet vanuit de auto kunt regelen. Maar dat was inmiddels bekend). Iemand enig idee hoe het zit met die USB-sticks?

Bij mij geen enkel probleem. Zie pagina 5.18 van de handleiding voor bediening via touchscreen. Zelf fotootjes van platenhoezen of artiesten op scherm. Stuk van mijn platencollectie op stick gezet. Enig probleem de kraken en krassen knallen uit de speakers.