Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ah, jullie lopen in vrijwel ieder belangrijk opzicht voor. Zie ons regeerakkoord, dan weet je genoeg! Met laadpalen niet misschien, maar dat is vergeleken met Nederland een klein ongemak.

Geniet van De Belge, ik hoop ooit bij jullie te mogen wonen. Zonder laadpaal, dat regel ik zelf wel.
 
Goed om weten dat de Brompton er in past.. kbekaert: passen er 2 in de FRUNK??? Ik heb er nl. 2... :wink:

:crying: Wat een discussie over laadpalen..Als Vlaming en Belg hebben we dat probleem niet.. (LOL) we staan hier nog 100-de (1000-de) laadpalen en punten achter t.o.v. NL en de ons omringende landen... maar ze zijn komende...
Ja we zijn weer maar eens een pak achter... zoals gewoonlijk...
Hopelijk dan ook in Vlaanderen en België ... een pak snelladers op de juiste strategische plaatsen... tegen dat ik m'n S heb...
:rolleyes:

Met 1 ding lopen jullie ver voor en dat is culinair! Zit zeker 3 keer per maand bij mijn zuiderburen heerlijk te lunchen beter dan hier

- - - Updated - - -

Bart cerneels

Hebben jullie er ook in mogen rijden? Zo ja vind ik het super voor jouw maar zeeeeeeer fout van Tesla! Ik ben daar zeer benieuwd naar
 
Athlon is de leasepartner in Europa en heeft er 100 of 150 besteld. Ik gok maar dat dat de reden is dat ze een streepje voor hebben.

EV Centrum in Rotterdam zou ook de beschikking krijgen over een Model S, maar van hen heb ik niets meer gehoord.
 
Gaat er dan toch worden gereden met de Model S?

Autoweek heeft er in Duitsland al mee gereden, dus welke Nederlandse pers zou het dan kunnen zijn?

Waarschijnlijk toch de CEO's die o-zo belangrijk zijn...


Ik heb net even gebeld met Lester Evelyn. Hij is alweer zeer behulpzaam geweest, en heeft me uitgelegd dat athlon zelf beslist wat ze met die auto's doen. Hij kan me dan ook geen 'toegangskaartje' geven om de auto voor het eerst in het echt te gaan bewonderen...
Dus, geduld....
Hij vertelde ook dat "binnenkort" meer auto's naar Europa komen voor echte testritten, en dat daarbij Noorwegen en de Benelux als de twee meest belangrijke markten eerst aan bod komen. Geen concrete timing echter...

Passion and Patience
P308
 
Goed om weten dat de Brompton er in past.. kbekaert: passen er 2 in de FRUNK??? Ik heb er nl. 2... :wink:

:crying: Wat een discussie over laadpalen..Als Vlaming en Belg hebben we dat probleem niet.. (LOL) we staan hier nog 100-de (1000-de) laadpalen en punten achter t.o.v. NL en de ons omringende landen... maar ze zijn komende...
Ja we zijn weer maar eens een pak achter... zoals gewoonlijk...
Hopelijk dan ook in Vlaanderen en België ... een pak snelladers op de juiste strategische plaatsen... tegen dat ik m'n S heb...
:rolleyes:

Er is evproject van de vlaamse overheid
Elektrische Voertuigen in Actie
laadpalen met 16Amp en 15€ of meer abonnement per maand
voor dat abonnementsgeld alleen al laad je je model S thuis gedurende een heel jaar

geldklopperij en weer veel geld dat aan vingers blijft plakken
Duidelijk een project waar het moto was "eerst geld uitgeven, dan zien of het wel slim was" daar waar het kleinste kind met wat verstand weet dat zoiets onnutig is!
 
Ik heb bij mijn Rabo-connecties de vraag om een proefritje uitgezet - ik ben benieuwd...


ik ga nu iets zeggen wat ik niet volledig meen maar wel voel,

wij zijn voor tesla "niet belangrijk" op een bepaalde manier
wij hebben al besteld en ja ze hebben ons nodig want als wij annuleren dan hebben ze probleemjes
maar ja Athlon heeft er 50 + (150) besteld en is pas 20 stuks kwijt of zo
dus krijgt Athlon er nu 2 om hun potentiële klanten mee te laten stoeien zodat ze tekenen!

denk alleen dat er vergeten word dat wij die de gewone klant zijn ,over het algemeen met een zeer groot netwerk werken en hierdoor ook zeer veel potentie in hun kringen hebben die graag een tesla zouden willen kopen en al helemaal overstag gaan als ze er in gereden hebben!

mocht ik gaan proefrijden in een model s dan neem ik ook niet mijn vrouw mee (geeft geen reet om wat voor auto ik of zij rijd als hij maar rood is!) maar een potentiële klant! dit omdat ik het tesla gun! dat is waar tesla het van moet hebben in het begin denk ik en niet van eenmalig 200 stuks aan een lease maatschappij die er alleen maar zelf beter van wil worden!

ik vind het alleen jammer dat tesla daar aan mee werkt en niet verder denkt over ons en ons netwerk
die 200 stuks hadden wij hier op het forum ook al wel kunnen verkopen! als wij een model s op onze dam hadden staan

en begrijp me niet verkeerd ik waardeer de inzet van tesla en wil niet zeuren klagen of zeiken en heb eigenlijk alleen waardering voor tesla en hun medewerkers, denk alleen dat ze aan de top bij tesla wel eens niet verder nadenken dan hun neusjes lang zijn maar dat is op ze Amerikaans hoe groter hoe beter.

tevens vind ik nog steeds dat de communicatie beter kan!

en ja ik kan ook mijn mannetje binnen de bank bellen en regelen dat ik kan of mag gaan kijken naar een tesla maar ik vind dit aan tesla en niet aan mijn mannetje bij de bank
 
Ok, ik was one of the happy few zojuist. Net een klein half uur in de Model S Performance gereden en de adrenaline giert nog door m'n lichaam. Misschien ook om dat ik bijna een van de twee beschikbare S'en heb afgeschreven...? Ging nog maar net goed ;-)

Wat een auto, wat een waanzinnige auto! We hebben prachtige beelden gemaakt die helaas niet eerder dan maandag gepubliceerd kunnen worden, zodra ze op het net staan laat ik het jullie weten.
 
Ok, ik was one of the happy few zojuist. Net een klein half uur in de Model S Performance gereden en de adrenaline giert nog door m'n lichaam. Misschien ook om dat ik bijna een van de twee beschikbare S'en heb afgeschreven...? Ging nog maar net goed ;-)

Wat een auto, wat een waanzinnige auto! We hebben prachtige beelden gemaakt die helaas niet eerder dan maandag gepubliceerd kunnen worden, zodra ze op het net staan laat ik het jullie weten.

Je hebt net als eerst van dit hele forum in een S gereden and all you can tell us is "wat een waanzinnige auto"?
Kom op man! We willen een gedetailleerd verslag met all the juicy details!!!
:biggrin:
 
Je hebt net als eerst van dit hele forum in een S gereden and all you can tell us is "wat een waanzinnige auto"?
Kom op man! We willen een gedetailleerd verslag met all the juicy details!!!
:biggrin:

Ok, ok, dit gingneven snel tussen bedrijven door. Ik zal vanavond een verslag maken. Ook van het "momentje" dat ik heb mogen beleven...
 
Ik gun iedereen van harte zijn pleziertjes. Leuk voor een ieder die kan genieten van de Model S, en gelijk heb je als je in de gelegenheid komt.

Het zal toch niet zo zijn dat Tesla zijn trouwe eerste klanten gaat vergeten, toch?
 
Thanks to Athlon Car Lease! Ik realiseer me dat er de nodige frustraties leven doch dit is niet aan Athlon te wijten; zij krijgen de mogelijkheid om de Model S te laten testrijden door een gelimiteerd aantal mensen. Gelimiteerd door tijd. De testritten waren afgelopen donderdag en vandaag, vrijdag 2 november vanuit het hoofdkantoor van Athlon Car Lease in Almere. Volgende week zijn de beide Model S Performance in Rotterdam waar nog een handjevol gelukkigen ze kunnen testen. Daarna gaan ze naar Düsseldorf en andere lokaties buiten Nederland. Ik heb niet kunnen ontfutselen wanneer ze weer in Nederland zijn maar ze blijven hoe dan ook in Europa.

Om met de vorige schrijver te beginnen: er staan inderdaad voldoende testritten op Youtube. Ofschoon deze testrit op een goed moment wat afwijkt van de standaard testrit is de rit niet veel anders dan wat je al kan zien. Alles dat jullie ongewtijfeld al lang gezien hebben is er ook daadwerkelijk. Wat is me, net als jullie al deze fimpjes uit het hoofd kennende, dan nog opgevallen? Heb je even?

Om te beginnen de ruimte. Het is een grote auto. Zelf rijd ik nu een Renault Espace, ik hecht nogal aan ruimte. Omdat ik nogal atletisch gebouwd ben (... not) moet ik b.v. bijna uit een BMW 5 gezaagd worden als ik er uit wil. De Model S stap je ruim in en uit. Veel, heel veel ruimte voor bestuurder, bijrijder en passagiers achterin. Dit blijkt niet altijd uit de andere filmpjes.

Het feit dat de auto "aangaat" als je gaat zitten is intens. De dash en de touchscreen zijn in het echt nog cooler dan op film. Volmaakte stilte, tenzij je de audio aanzet. Prachtig geluid dat mijn Clarion in mijn Renault van 1,5 jaar oud doet verbleken. Het interieur is áf, punt. Geen "loose ends", perfect.

Je rijdt de Model S met je pink. Stuur, handels, meer niet. En een voet, niet te zwaar zo raad ik u inmiddels aan. Je voelt dat het een zware auto is, maar dit is meer geruststellend dan dat de auto niet sportief zou zijn. Vergeleken met een Roadster ligt de S als een blok op de weg, maar dan wel een supersnel blok. Door het comfort, de ongelofelijke stilte en het feit dat de auto licht stuurt denk je met een sedan, categorie Mercedes Benz S-Klasse te maken te hebben.

Een S dus. Maar wel met KLASSE! Maar ook een wolf in prachtig design. De auto heeft een vermogen dat ik nog nooit meegemaakt heb. 416 PK is natuurlijk fors aan de maat, maar deze PK's zijn volkomen anders dan bij brandstof motoren. Bij een brandstofmotor ga je van weinig koppel naar veel naar wat minder, overschakelen en weer van minder naar max naar minder en zo voort. Zo niet bij de Model S en dit is ook hetgeen me het meest is bijgebleven. Vanaf 0 kilometer tot 150 (harder durfde ik niet, de dame van Tesla had na mijn "momentje" wat problemen met de kleur van haar huid) heb je permanent maximum koppel. Je wordt letterlijk weggeschoten maar de acceleratie blijft onverminderd aanhouden - dat gevoel is echt immens. Ik heb nog nooit dit gevoel in een auto gehad - en ik heb er wat mogen besturen - dat je letterlijk ongelimiteerd vermogen kunt afschieten door slechts licht je pedaal in te drukken. Drie uur na de proefrit ging de adrenaline nog door mijn lichaam, om een ideetje te geven.

Het "momentje" dan! Laat ik een ding helder maken: dat lag aan mij en niet aan de auto. Het feit dat er nog steeds twee Model S beschikbaar zijn voor proefritten ligt aan de wegligging van de S, een gewone auto was ik kwijtgeweest. Wat gebeurde er? Ik reed met een cameraman, een vriend en de dame van Tesla (volle bak dus) vanuit het kantoor van Athlon in Almere naar de A6. Meteen maar even de snelweg op was de gedachte. Het wegdek was wat vochtig maar niet overdreven. Ik draaide na de stoplichten op normale snelheid de oprit op naar de A6 -> Lelystad. Kort na mijn bocht gaf ik - live on the edge - vol gas. Waar ik geen rekening mee hield was het feit dat je binnen een milliseconde maximum koppel hebt! Aangezien ik nog in een flauwe bocht zat, de weg vochtig was en de achterkant van de auto nog indraaide kreeg ik vol overstuur en brak de achterkant uit. 416 PK max koppel in een keer op de achterwielen.

Direct gas los en tegenstuur zo heb ik geleerd. Binnen een halve seconde stond de Model S, geschat zo'n 40 graden uit het lood, weer kaarsrecht. Over wegligging gesproken, ongelofelijk!

Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Een normale auto zou minstens zo twee of drie keer gecorrigeerd moeten worden vanwege het heen en weer vliegende gewicht. De Model S, ruim 2000 Kg met 4 passagiers aan boord stond in een keer weer waar die moest zijn. Dit is een raceauto met een balans die ongekend is. Nogmaals: mijn fout. Belangrijkste les: het is een beest dat zich uitstekend laat temmen maar het blijft een beest. Als je het beest loslaat moet je goed weten wat je doet; dit beest heeft niets met de auto's te maken zoals je die gewend bent. Zelfs niet met de hele snelle.

De carrosserie laat zich goed vergelijken met een kruising tussen de BMW 5 en de Jaguar XF. Met de styling van de XF. Maar dan groter, ruimer. Deze Performance S heeft 21 inch wielen, dat, en de rijwind, is het enige dat je hoort. De zoem van de elektromotors is de verwaarlozen. Andere EV's die ik heb gereden klonken als een tram, de S niet. De dame van Tesla vertelde me dat de 19 inch wielen minder "lawaai" maken maar eerlijk gezegd zie ik deze auto niet met 19 inch wielen. En dat lawaai? Als je in een volmaakt stille ruimte zit hoor je ook je eigen bloedsomloop. Dat idee dus.

De andere filmpjes op Youtube zijn wat braaf. Zo hebben wij natuurlijk, na allemaal wat afgekoeld te zijn, de 0 - 100 gedaan. Wat een ervaring: het maakt niet meer uit wie er naast je staat bij een stoplicht. Ze zien slechts nog je kofferbak.

Het zicht is rondom is perfect, niet al te dikke stijlen, voor mijn gevoel geen dode hoeken. Ok, een minpuntje dan (we blijven Hollanders): het zicht naar achteren door de achteruitkijkspiegel is door de stroomlijning, lees lage achterruit, wat minder. Maar ja, ik ben dan ook een Espace gewend! Maar eerlijk gezegd is dat het enige (te verwaarlozen) minpuntje.

Mijn compagnon en ik waren beide (hij reed die andere S) idolaat, verbijsterd, heftig onder de indruk en compleet verkocht. Het is een auto, met vier wielen een stuur en pedalen. Maar daar houdt ieder vergelijk op met alles dat je gewend bent. Dit slaat werkelijk alles. De luxe, de onvoorstelbare cool factor, de wegligging, de handling van de auto, het vermogen (het VERMOGEN), alles is op een niveau dat ver weg ligt van alles dat je gewend bent.

De vermoedelijke Europese prijs in ogenschouw nemend; dit is een koopje. Je hebt de klasse, en uitstraling van een Jaguar. De ruimte en het comfort van een Mercedes Benz S-Klasse. Een vermogen waar misschien een 911 te nauwernood aan kan komen, maar dan niet op deze ongelimiteerde manier. Er is geen compromis gesloten, de woorden van Tesla zijn 100% waar. Ik ben persoonlijk van mening dat Tesla eerlijk maar bescheiden is. De rij ervaring slaat alles, dat had men meer mogen benadrukken. En dan heb ik maar 20 minuten gereden...

Ik hoop dat jullie snel zelf deze ervaring kunnen opdoen en ben ervan overtuigd dat je het niet anders zult ervaren. Maandag staat de film op Youtube, men had liever dat de communicatie gesynchroniseerd werd. Geen probleem bij zo'n cadeau. En om ook met de vorige spreker te eindigen: dit is inderdaad weer een filmpje van een testrit met een Model S. Maar niet zo zoutloos als de USA-filmpjes. To be continued....
 
Last edited: