Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ronald, ik weet niet of je het qua kilometers nog zou redden om naar Enschede te rijden (is +/- 40 km)? Dan zou je mijn The New Motion pas hier wel mogen ophalen. Als je die dan een keer terugstuurt is het prima. Ik kan alleen zelf nu niet naar Lochem toe. Of als het ergens in de loop van de avond kan, kan ik wel die kant op rijden.

Je kunt dan ook overwegen om in Enschede te laden en even ergens te gaan dineren natuurlijk :) Parkeren is in Enschede gratis tijdens het laden.
 
Error (rood lampje) op umc betekent idd meestal stekker omdraaien

Kan iemand dit even uitleggen?! Stekker omdraaien? Hoe dan? Past toch maar op 1 manier, of hebben we het hier over die 230V lader?

Inmiddels dus "full" member van de familie en ja, we worden inderdaad "de Flintstones" genoemd. Werkt altijd als je wordt voorgesteld, zeker als er een "bepaalde" hobby auto achter je geparkeerd staat...

Afijn, Tesla opgehaald en een tour door het gebouw gehad, was informatief en leerzaam tegelijk. Weet nu hoe ik de 85D kan opvoeren...
Na het rondje dus bij onze Tesla aangekomen, ik moet zeggen dat de combo exterieur/interieur goed is geslaagd. Ten tijden van bestellen waren alleen de plankjes beschikbaar (nieuwe grijs) en was het donkere dak/hemelbekleding nog niet afzonderlijk te bestellen. Ook het Techpakket is geweldig alsook de geluidsinstallatie. Die laatste raad ik (ondanks fikse meerprijs) toch aan. Ik reed de E-rally in een standaard, nu zelf dus met een betere installatie. Wereld van verschil maar toch nog niet zo goed als de profi's bij BMW...
Luchtvering is ook top, onthoud inderdaad waar je deze hebt verhoogd zodat deze automatisch verhoogd als je terug komt.
Mis wel de middenconsole (gelijk besteld) alsook de handgrepen aan het dak/boven portieren.
Wat ik niet mis is het motor geluid :)

Inmiddels ook een passende oplossing voor de laadkabel ophangen gevonden en geïnstalleerd. Weer creatief denken, zie foto's
Moet nog wel leren hoe en waar ik kan laden (tegen betaling) bij andere partijen als Tesla. Heb wel een aantal pasjes liggen (heb Blue motion niet meegekregen bij aflevering) maar nog niet uitgezocht hoe en wat. Ook de juiste app's (buiten die van Tesla) is voor mij nog een oerwoud. Iemand tips welke wel te nemen/handig zijn?
Navigatie is inderdaad ruk! Geen overzicht over gehele route en de spreekstem zegt af en toe hele andere dingen dan op het scherm staan aangegeven. Moordrecht afslag is nieuw (en staat ook correct op het scherm) maar de aanwijzingen zijn volslagen tegenover gesteld. Dus borden maar weer lezen, iets wat ik in de BMW al niet meer deed...

foto 1.JPG
foto 2.JPG
foto 3.JPG
foto 4.JPG
 
Puntsgewijs:
- omdraaien betreft inderdaad 230v. Als iemand dat vroeger tegen me had gezegd had ik hem voor gek verklaard. Tesla umc is enige apparaat dat ik ken wat daar gevoelig voor is.
- 85d opvoeren. Hoe?
- laadapps: zie 'relevante lijstjes' thread op dit forum.
- pasjes: in nl maakt het weinig uit. Werkt meestal met elke pas.
- route overzicht: met knop boven kaart switch je toch tussen north up, heading up en hele route in beeld?
 
O ja, nog even over de EV-box.

Ik nam die met een swipe-kaart. Hiermee start/stop je het laden (=volgens het boekje/gebruiksaanwijzing) zoals het hoort.

MAARRRRR

Start je het laden en ga je vervolgens weg (=loop naar de auto met de fob in je zak) en druk op het "release knopje" van de charge king laadkabel dan koppel je dus los. (op de EV box wordt de ring dan Rood = laden onderbroken)
Vervolgens hang je de kabel op en rij je weg. NB Je stopt het laden dus niet mbv de swipe kaart

Bij thuiskomst parkeer je de auto, neem de kabel en druk in de buurt van het laadklepje op de release knopje van de charge-king kabel. Klepje opent en steek de stekker erin, laden begint direct!

Geen "gedoe" dus met pasjes iedere beurt. Ga je op vakantie/langdurig weg? Even de pas erlangs en de boel sluit alles af...

Is bedoeld als tip voor diegene die nog moeten beslissen welke kast ze zullen/kunnen kiezen. De enige met gelijk soortige "easy start" is de Keba maar die heeft geen back-office abonnement (=€4,-/maand bij EV box) welke handig is voor declareren. Die Keba moet dus een aparte (extra) kWh meter krijgen om te kunnen declareren.

Dit bovenstaande staat wel verspreid over het WWW maar niet beknopt bij elkaar. Gemak dient de mens, toch?

- - - Updated - - -

Thx Maurice,

Ik ga speuren naar app's en pasjes.

Opvoeren 85D? welnu de achteras van de P85 past ook/precies in de 85D...
Aangezien er rekken vol staan daar en er al verschillende P85's 2e hands te koop staan is "uitwisselen" geen opstakel lijkt mij :tongue:

Wat betreft de Navi, ik rij zelden nooit North up, zal dat eens proberen. Maar swipe je/zoom je uit om de route te zien dan rij je de kaart af.
Zal eens laten zien wat ik bedoel. Ik was gewend dat de route (duidelijker) te zien was in relatie met het verkeer. Nu moet je zelf opletten waar file staat en vraagt hij niet of ik alternatief wil, toch?
Kan het mis hebben maar heb de Tesla ook nog maar <48uur
 
Last edited:
Ronald, ik weet niet of je het qua kilometers nog zou redden om naar Enschede te rijden (is +/- 40 km)? Dan zou je mijn The New Motion pas hier wel mogen ophalen. Als je die dan een keer terugstuurt is het prima. Ik kan alleen zelf nu niet naar Lochem toe. Of als het ergens in de loop van de avond kan, kan ik wel die kant op rijden.

Je kunt dan ook overwegen om in Enschede te laden en even ergens te gaan dineren natuurlijk :) Parkeren is in Enschede gratis tijdens het laden.

Dank Dick. Ik ga Zevenaar proberen, wordt lange rit vanavond. Tesla Service center nog gebeld, maar zij mogen geen eigenaren in de buurt bellen, helaas.
 
Kan iemand dit even uitleggen?! Stekker omdraaien? Hoe dan? Past toch maar op 1 manier, of hebben we het hier over die 230V lader?
Had ik thuis ook toen ik de wagen de eerste keer wilde thuis opladen. In elk stopcontact in huis rood lampje. Electricien laten komen en die vertelde me dat de draaides gewoon moesten omgkeerd worden . Hij heeft toen een stekker geinstalleerd met drijfkracht met de draadjes in juiste orde en opladen werkte foutloos.

- - - Updated - - -

Man man , de gewone velgen van mijn Tesla zijn gewoon zalig om te poetsen. Ik weet niet met wat die behandeld werden of hoe dat kan maar gewoon met een vochtige zeemlapje en alle vuil gaat er super makkelijk af.
Weet iemand hoe dit kan ?
Van alle vorige wagens die ik had was het altijd schrobben of met een speciaal product de velgen poetsen.
 
Man man , de gewone velgen van mijn Tesla zijn gewoon zalig om te poetsen. Ik weet niet met wat die behandeld werden of hoe dat kan maar gewoon met een vochtige zeemlapje en alle vuil gaat er super makkelijk af.
Weet iemand hoe dit kan ?
Van alle vorige wagens die ik had was het altijd schrobben of met een speciaal product de velgen poetsen.
Er komt veel minder remstof op de velgen van de Tesla, omdat je meestal grotendeels op de motor remt.
 
Vandaag zag ik dat mijn (inmiddels ruim 15 jaar oude) fiets aan vervanging toe is. Ineens van alles mis.

Ik heb op het forum diverse keren elektrische vouwfietsen gezien die in de frunk zouden passen.

Inmiddels heb ik een uurtje zitten zoeken maar niet veel gevonden.

Heeft één van jullie een dergelijke fiets?

Waar gekocht/geimporteerd en wat zijn de ervaringen?

Ik heb de classic frunk (om het zo maar eens te zeggen).