Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik mij afvraag, John, is of het Ludicrous verhaal geen snode truuk is om ons voor de fix waar we rechtmatig aanspraak op kunnen maken te laten betalen...
Hey Jan, ik begrijp je gedachte en persoonlijk vind ik ook dat we moeten krijgen waarvoor we getekend hebben. Het probleem is echter dat de kost voor Tesla om het te "fixen" gigantisch gaat zijn + ze een hele boel reeds gemaakte ludicrous bestellingen moeten annuleren. De enige manier om dit recht te zetten is volgens mij via een juridische weg? :crying:
 
Ja, Hans, breng hen nog even op dat soort ideeën.
bouncewall.gif
 
Mijn vriendin ergerde zich hier ook aan; elke keer ik even uitstapte en de deur dicht deed, viel de radio en airco uit. Ze heeft ontdekt dat als ik uit de auto stap en zij het scherm aanraakt, alles blijft werken.
Nou is dat wat lastig als je alleen bent en de auto gaat wassen. Raam open laten om het scherm aan te kunnen raken is dan ook geen goed idee.
 
Op geen enkel moment levert onze P85D een vermogen van meer dan 555 PK. Boven de 120 km/u is het idd nog erger. Maar zonder de motoren te vervangen zouden de 2 aanpassingen voor Ludicrous mode het vermogen met 20% verhogen. Die 20% brengt onze wagen dichter in de buurt van de 700 PK waarvoor wij ongeveer 20K extra betaald hebben.

Wat een hele reeks P85D eigenaren wereldwijd vragen is dat Tesla ons uitlegt waarom onze wagen niet het geadverteerde vermogen heeft, daar waar dit bij elk ander type Model S wel het geval is.


Ooit heb ik op basis van gemeten acceleratiegegevens berekend wat het theoretische geleverde vermogen is (verliezen buiten beschouwing).
Ik kwam toen uit op ca. 500 PK.
P85D 691HP should have an asterisk * next to it.. - Page 25

Om vanaf deze waarde tot de motor output te komen moet je de verliezen van de overbrenging, diff, assen, lagers, banden etc. ONDER BELASTING kennen. Verlies onder belasting is volstrekt wat anders dan verlies bij uitrollen van de auto.

Als je uitgaat van de genoemde 555 PK motorvermogen, zouden deze verliezen slechts 55/555 x 100% = 10% zijn.
Dat lijkt me veel te laag en ongeloofwaardig.

Hoe is men tot de waarde van 555 PK gekomen ? Op de rollenbank wellicht ?
(op de rollenbank kan je geen verliezen bepalen onder belasting).
Als Tesla slim is bepalen ze met een rekstrookje het vermogen van de uitgaande motoras (dat hebben ze uiteraard al gedaan), communiceren ze de resultaten met ons en kunnen we deze hele discussie beëindigen.


n.b. "Boven de 120 km/u is het idd nog erger" Dat vanaf 120 km/uur het vermogen afneemt is inherent aan de karakteristiek van de elektromotor i.c.m. het ontbreken van een versnellingsbak. Dat is dus niet nog erger, dat is een feit.Daar kan niemand wat aan doen, ook Tesla niet.
 
Last edited:
Ik betwijfel zelf de 555pk bij snelheid boven 100km/h. Heb het overlaatste moeten opgeven met een Nissan GTR...het was niet ludicrous maar eerder ridiculous voor mij :)

Ik ben niet zo zeker of de 20% verbetering van de ludicrous mode zullen genoeg zijn tegen dat soort auto's.

ik vraag me ook af of die verbetering nog niet sneller de automatisch beperking van vermogen zal inschakelen. Nu gebeurt het al vrij snel als je een beetje "speelt" met een andere auto. Als dat nog sneller gaat is er echt geen fun niet meer om hard te duwen op de watt pedaal boven 100km/h
 
Op de E19; zal waarschijnlijk een vaste flitspaal geweest zijn. bij Rumst misschien ?

110€; ik veronderstel dat de snelheid na correctie op 136km/u zal gesteld zijn ?

Tarief in België is 50€ voor de eerste 10km/u; en dan 10€ per km/u extra.
136km/u => 1*50 + 6*10 = 110€


Mijn collega is geflitst aan 51km/u, ik heb hem gezegd dat hij voortaan 9km/u harder moet rijden.:wink:

- - - Updated - - -
let op; met die V10 !

Je zit er naast. 5 euro per km extra buiten bebouwde kom.

Teller snelheid is bv 155 km/u
Effectieve snelheid is dan 150 km/u
Vastgestelde snelheid zal normaliter ook 150 zijn. Maar in dit geval 151?

Gecorrigeerd zal dit om en bij de 142 zijn.

Dan is de boete 120-130 = 50 euro en nog 12 keer 5 erbij = 110 euro

Je krijgt in België geen boete voor een effectieve/vastgestelde snelheid van 127 km/u (= 120 gecorrigeerd) dus je kan afhankelijk van je afwijking van je teller ongeveer 131 rijden. En voor 50 euro kan je met een gerust hart tot 143 teller gaan.
 
Hey Jan, ik begrijp je gedachte en persoonlijk vind ik ook dat we moeten krijgen waarvoor we getekend hebben. Het probleem is echter dat de kost voor Tesla om het te "fixen" gigantisch gaat zijn + ze een hele boel reeds gemaakte ludicrous bestellingen moeten annuleren. De enige manier om dit recht te zetten is volgens mij via een juridische weg? :crying:

De brief aan Elon, die je mee kan ondertekenen, vraagt Tesla om een reactie op de vragen rond het geadverteerde vermogen van de P85D. Ik denk dat er eerst moet uitgemaakt worden of de geadverteerde 700 PK overeenstemt met de realiteit of niet. Als er niets mis is, kan het toch geen enkel probleem zijn voor Tesla om hier een duidelijk en overtuigend antwoord op te formuleren?

De kost is waarschijnlijk vergelijkbaar met wat men heeft moeten uitgeven om wagens met een ouder battery pack van nieuwe contactors te voorzien. Het premium dat wij hebben betaald voor onze P85D zal door deze situatie wat minder marge opleveren maar je kan toch niet maken dat een klant extra moet betalen om een product overeen te laten komen met de specificaties geadverteerd bij aankoop?

Het is te hopen dat Tesla zo verstandig is dit niet op een juridisch getouwtrek uit te laten draaien. Dat is veel slechter voor de reputatie dan uit de kast te komen met de realiteit en, indien nodig, te doen wat hoort.
 
Je zit er naast. 5 euro per km extra buiten bebouwde kom.

Teller snelheid is bv 155 km/u
Effectieve snelheid is dan 150 km/u
Vastgestelde snelheid zal normaliter ook 150 zijn. Maar in dit geval 151?

Gecorrigeerd zal dit om en bij de 142 zijn.

Dan is de boete 120-130 = 50 euro en nog 12 keer 5 erbij = 110 euro

Je krijgt in België geen boete voor een effectieve/vastgestelde snelheid van 127 km/u (= 120 gecorrigeerd) dus je kan afhankelijk van je afwijking van je teller ongeveer 131 rijden. En voor 50 euro kan je met een gerust hart tot 143 teller gaan.

toch tof dat je zelf kan bepalen om hoeveel euro je te snel wil rijden.
 
De brief aan Elon, die je mee kan ondertekenen, vraagt Tesla om een reactie op de vragen rond het geadverteerde vermogen van de P85D. Ik denk dat er eerst moet uitgemaakt worden of de geadverteerde 700 PK overeenstemt met de realiteit of niet. Als er niets mis is, kan het toch geen enkel probleem zijn voor Tesla om hier een duidelijk en overtuigend antwoord op te formuleren?

De kost is waarschijnlijk vergelijkbaar met wat men heeft moeten uitgeven om wagens met een ouder battery pack van nieuwe contactors te voorzien. Het premium dat wij hebben betaald voor onze P85D zal door deze situatie wat minder marge opleveren maar je kan toch niet maken dat een klant extra moet betalen om een product overeen te laten komen met de specificaties geadverteerd bij aankoop?

Het is te hopen dat Tesla zo verstandig is dit niet op een juridisch getouwtrek uit te laten draaien. Dat is veel slechter voor de reputatie dan uit de kast te komen met de realiteit en, indien nodig, te doen wat hoort.

Tesla geeft voor de P85D het motorvermogen op en niet het vermogen op de banden. Voor de 85D en de 70D geven ze het gewone vermogen op (op de wielen?). Dus volgens mij is het heel eenvoudig: Tesla zal aangeven dat het geadverteerde vermogen klopt en dat er niks aan de hand is. Of dit de juiste methode is om met je klanten te communiceren is een heel andere discussie.
 
Je zit er naast. 5 euro per km extra buiten bebouwde kom.

Teller snelheid is bv 155 km/u
Effectieve snelheid is dan 150 km/u
Vastgestelde snelheid zal normaliter ook 150 zijn. Maar in dit geval 151?

Gecorrigeerd zal dit om en bij de 142 zijn.

Dan is de boete 120-130 = 50 euro en nog 12 keer 5 erbij = 110 euro

Je krijgt in België geen boete voor een effectieve/vastgestelde snelheid van 127 km/u (= 120 gecorrigeerd) dus je kan afhankelijk van je afwijking van je teller ongeveer 131 rijden. En voor 50 euro kan je met een gerust hart tot 143 teller gaan.


klopt, het is goedkoper geworden !

Bereken uw snelheidsboete
 
ik heb het hier nog niet zien passeren op het forum (met het risico een open deur in te stampen):

naast de 'from Elon' knop heeft de nieuwe toepassing op de iPhone/Android/.. nu ook de mogelijkheid om vanop de smartphone de 'valet mode' aan te zetten.
Ik vind echter dat men deze nieuwe functie goed 'weggestoken' heeft in het knopje links bovenaan met de 3 horizontale lijnen.
 
ik heb het hier nog niet zien passeren op het forum (met het risico een open deur in te stampen):

naast de 'from Elon' knop heeft de nieuwe toepassing op de iPhone/Android/.. nu ook de mogelijkheid om vanop de smartphone de 'valet mode' aan te zetten.
Ik vind echter dat men deze nieuwe functie goed 'weggestoken' heeft in het knopje links bovenaan met de 3 horizontale lijnen.
het 'hamburger menu' (google maar)
 
Heb ik iets gemist en heeft de "standaard P85D" nu meer HP (op papier)? Ik kom uit op 772 HP?

Ze goochelen idd nogal een beetje met cijfers. Ik zal je er nog een paar geven. :rolleyes:

Kijk eens naar het EC certificate of conformity dat je bij je wagen hebt gekregen.
De motoren in mijn wagen hebben een max power van 193 kW (vooraan) en 350 kW (achteraan).

Bij ons in Europa is 1 pk = 735,49875 Watt, of 1 kW = 1,359622 pk.
De motor vooraan kan dus maximaal 262,407046 pk leveren en de motor achteraan maximaal 475,8677 pk.
Samen goed voor 738 pk wat meer is dan de 700 pk die op de website stond bij bestelling!

Maar...
 
Bedankt iedereen voor de gelukswensen :)



Mijn reden om niet vaak meer hier te schrijven is dat we binnenkort verhuizen naar een groter huis (met meer slaapkamers ja) en dat er nogal enorm veel te klussen is... Maar later meer daarover in het Duurzame Energie, Warmtepomp, Zonnepanelen, nulwoningen e.d. draadje.
Anyway de kabels voor de Cohere Maxem/Keba laadpaal liggen er intussen (moet slim samenwerken met de warmtepomp die geinstalleerd wordt) dus ik kan de Tesla binnenkort ook op ons nieuwe adres laden.

Verder merk ik sinds een tijdje dat de besturing 'knakt' bij het ver indraaien (bijv. bij inparkeren), is dit een bekend euvel? Tilburg maar bellen voor een afspraak?

Klopt, sinds ik de auto terug heb van een servicebeurt merk ik ook dat er een knak zit in het stuursysteem, of je nu naar links of naar rechts draait. (echter niet standaard maar "random")