robertvg
Extremely Well-Known Member
En hij lijkt me een stuk duurder dan beloofd ?Prachtige auto, alleen de range pakt wel een flink lager uit zeg. Gelijk aan een 70D dus.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En hij lijkt me een stuk duurder dan beloofd ?Prachtige auto, alleen de range pakt wel een flink lager uit zeg. Gelijk aan een 70D dus.
Prachtige auto, alleen de range pakt wel een flink lager uit zeg. Gelijk aan een 70D dus.
Ook nu te verkrijgen op de Signature versie de geventileerd warm/koud leer zetels!
View attachment 92597
Heeft iemand al een waardebepaling laten uitvoeren voor inruil?
Ik ben juist heel blij met de TACC. Er zijn nog een paar instellingen die je kunt veranderen om de TACC aan te passen. Als je de afstand (uitgedrukt in seconden tot voorligger) korter maakt, gaat de auto pas later afremmen waardoor je wellicht al voor dat moment van baan bent gewisseld. Daarnaast helpt het misschien om de 'overtake accelleration' uit te zetten, die zorgt ervoor dat de auto begint te versnellen op het moment dat je begint in te halen. Tot slot: als je veel met ACC rijdt weet je op een gegeven moment precies wanneer het moment is waarop de auto vaart mindert wegens een voorganger, en dan kun je dat dus voorkomen door net daarvoor al van baan te wisselen.
Rijden met ACC is gemakkelijker en ook veiliger, omdat je meer afstand houdt tot een voorligger dan de meeste mensen vanuit nature doen.
Gebruiken jullie TACC dan ook tijdens de spits?
Ik had een loaner mee met TACC en vond het leuk maar niet ideaal. Hij kijkt maar 1 auto vooruit waardoor die harder moet remmen als dat je zelf zou doen.
Als er een auto tussen komt remt die ook vrij stevig af wat anderen niet verwachten. En als je zelf naar de rechter baan gaat omdat die rustiger is rijdt hij met veel "gas" snel voorbij de auto's op de linkerbaan.
Ik vond het flink wennen maar ben TACC ook niet gewend.
Gebruiken jullie TACC dan ook tijdens de spits?
Ik had een loaner mee met TACC en vond het leuk maar niet ideaal. Hij kijkt maar 1 auto vooruit waardoor die harder moet remmen als dat je zelf zou doen.
Als er een auto tussen komt remt die ook vrij stevig af wat anderen niet verwachten. En als je zelf naar de rechter baan gaat omdat die rustiger is rijdt hij met veel "gas" snel voorbij de auto's op de linkerbaan.
Ik vond het flink wennen maar ben TACC ook niet gewend.
Het is net in de spits dat het interessant is. Op een vrije baan kan je even goed gewoon CC hebben. Heb je dit recent ervaren? Over de voorbije 2 a 3 maand is het systeem aardig verbeterd. Maar het is mijn ervaring dat het beter is om een langere afstand in te stellen zodat het rustiger wordt (ook in de spits). In het begin gebruikte ik 1, nu ga ik in principe niet meer onder de 3 en zelfs met 7 kan je in de spits rijden omdat hij bij stapvoets verkeer toch een stuk dichter bij de voorganger komt dan bij rijden tegen bvb 70.
Het is ook belangrijk met de instelling van je snelheid te spelen. Als je op de autosnelweg met file zit 25 km/u te rijden en je CC staat nog op 120, dan ontstaan er dingen die je niet wilt als je van baan wisselt. Je moet dus de snelheid zo instellen dat er geen al te groot verschil is tussen de gemiddelde rijsnelheid en je CC instelling. Laat hem dan dus zakken naar 70 of zo.
Mooi initiatief. Ik heb me in ieder geval aangemeld als Tesla rijder. Nog 9 te gaan.OPROEP voor chauffeurs i.h.k.v. klimaattop in Parijs!
8Mooi initiatief. Ik heb me in ieder geval aangemeld als Tesla rijder. Nog 9 te gaan.