Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben jullie ervaring met Tesla Vandalen?
Mijn Model S is gekeyed op het parkeerterrein van het Hofbad in Den Haag. Ik heb goede hoop dat de dader op te pakken is aan de hand van camera opnames.
1121eb7106bccde5075fc7798baf06e9.jpg
536c36bdf6f034e78e1870a26cb31cd9.jpg
 
Hebben jullie ervaring met Tesla Vandalen?
Mijn Model S is gekeyed op het parkeerterrein van het Hofbad in Den Haag. Ik heb goede hoop dat de dader op te pakken is aan de hand van camera opnames.
1121eb7106bccde5075fc7798baf06e9.jpg
536c36bdf6f034e78e1870a26cb31cd9.jpg

Wat erg, hoop echt dat die arme ziel geen kale kip is, is nou net iets waar ik altijd bang voor ben, ik denk er nu toch echt over die Dashcam te monteren want zie dat de MS ook achterop is bekrast.
 
Hebben jullie ervaring met Tesla Vandalen?
Mijn Model S is gekeyed op het parkeerterrein van het Hofbad in Den Haag. Ik heb goede hoop dat de dader op te pakken is aan de hand van camera opnames.

Daar word je toch gek van! Wat een zieke geesten lopen er toch rond. En dit soort figuren hebben nog veel recht op privacy. Dus zelfs met camerabeelden heb je nog een weg te gaan. Ik wens je alle succes.
 
Van 17 tot 27 september is de IAA in Franfurt.

Op 29 september worden de eerste Model X'en aan de eigenaren overhandigd.

Ik kan me voorstellen dat men dat de primeur wil laten zijn en er een leuk (gestreamd?) event van wil maken.
Anderzijds is Frankfurt wel HET auto-event in Duitsland en zou het gewoon de ster van de show gaan worden.

Is er bij jullie iets van bekend of hij daar wellicht onthuld gaat worden? In dat geval heb ik er wel wat SuC bezoekjes voor over om te gaan, alleen voor die ENE auto die ik zelf ook nog niets eens zal (kunnen) kopen. De rest laat me koud, is hooguit aardig.

Is nu al geweten of de model x op IAA gaat staan ? Ik was van plan van dit weekend een ritje Frankfurt te doen eventueel...
 
Is nu al geweten of de model x op IAA gaat staan ? Ik was van plan van dit weekend een ritje Frankfurt te doen eventueel...

Helaas, gisteren heb ik dit in het "Pers" draadje gepost.

Aanvulling: Net gelezen in Autobild.de. Tesla Model X (September 2015): Bilder, Leistungsdaten, Preise - autobild.de
Model X zal zeker niet in Frankfurt te zien zijn.

"Wann wir es hierzulande zu sehen bekommen, ist noch nicht klar: Auf der IAA in Frankfurt (17. bis 27. September 2015) wird er definitiv nicht zu sehen sein. Die Auslieferung der ersten Exemplare soll in den USA Ende September beginnen."

Definitieve reden dus om thuis te blijven. Ik denk ook wel dat het slim is om hem niet in Frankfurt te presenteren. Laat het hun feestje zijn en als de stormpjes geluwd zijn dan begint het pas. Eind september de eerste afleveringen en het Internet doet de rest. Wel goed als men in Frankfurt op de Tesla stand veel aandacht geeft aan het benijdenswaardige SuC-net in Duitsland met inmiddels 50 lokaties, de snelste laders en in bijna alle gevallen 6 tot 8 stalls per lokatie. 1 + 1 = 2
 
Ik hoor meer en meer dat alle 90 kWh batterijen uitgerust zijn met Inconel contactors en een elektronische zekering. Is meteen ook een logische verklaring waarom Ludicrous mode bij een nieuwe wagen enkel samen met de 90 kWh optie mogelijk is. Ben toch benieuwd hoe ze de retrofit dan gaan regelen. Een optie om "gewoon" de batterij te swappen lijkt me veel eenvoudiger maar dan moeten ze de oude batterij kunnen (her)gebruiken zonder al te veel werk.
 
Ik hoor meer en meer dat alle 90 kWh batterijen uitgerust zijn met Inconel contactors en een elektronische zekering. Is meteen ook een logische verklaring waarom Ludicrous mode bij een nieuwe wagen enkel samen met de 90 kWh optie mogelijk is. Ben toch benieuwd hoe ze de retrofit dan gaan regelen. Een optie om "gewoon" de batterij te swappen lijkt me veel eenvoudiger maar dan moeten ze de oude batterij kunnen (her)gebruiken zonder al te veel werk.

Dat doen ze nu toch ook als de HV batterij vervangen moet worden, dan krijg je een 2de hands batterij en wordt jouw batterij gefixed om als 2de hands van de volgende te dienen. Of begrijp ik het niet?
 
Is een 90 kWh batterij dan de oplossing voor ons beperkt effectief vermogen?

Nee, in die batterij zit standaard de nodige hardware waarmee het mogelijk wordt 1500A uit de batterij te trekken.
De rest is een software update specifiek voor onze wagens (ttz onze motoren) waarmee we dichter in de buurt van de 700 PK (515 kW) komen.
De andere wagen types zullen niet sneller gaan omdat hun motoren minder krachtig zijn en er dus geen rechtstreeks voordeel is.
Onrechtstreeks is de nieuwe hardware wel beter voor de levensduur en is het dus een goede zet van Tesla om die in de toekomst overal standaard te voorzien.

Met deze wetenschap zou ik vandaag zeker een wagen met de nieuwe 90 kWh batterij nemen, ook al heb ik die range niet per se nodig.
Het feit dat het prijsverschil bij bestelling 3000 USD is, zegt iets over de kostprijs van die nieuwe componenten...