Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben jullie dit al gezien?
Elio Motors | The next big thing in transportation!

Het lijkt een beetje op een Reliant Robin in V2.0 uitvoering, maar het concept, en de prijs is wel interessant. In Californië zie je wel meer van dit soort gekkigheid, maar ik vraag me af of dit in de rest van de wereld ook aanslaat. Nou nog een FEV versie :)


042020f19766961a137801a83739d95a.jpg
 
bedankt jan, kan je geen reputation points geven je zal effe moeten wachten ;-)

- - - Updated - - -

Hebben jullie dit al gezien?
Elio Motors | The next big thing in transportation!

Het lijkt een beetje op een Reliant Robin in V2.0 uitvoering, maar het concept, en de prijs is wel interessant. In Californië zie je wel meer van dit soort gekkigheid, maar ik vraag me af of dit in de rest van de wereld ook aanslaat.


042020f19766961a137801a83739d95a.jpg




hmm voor de Belgen onder ons is dit wel lachen, zeker de rode auto :smile:
 
Vast al eens door iemand gemeld, maar kon het met de zoekfunctie niet direct achterhalen:

Hoe (Tesla) toegankelijk is de parkeergarage van het Olympisch Stadion?

Wil mijn vrouw er zo heen sturen (P+R). Wil dus even weten of dat wel een goed idee is.

(laat ruimte voor creatieve interpretatie van mijn vraag; I know; gaat me om de ruimte van de vakken, bochten, vervelende stoepranden, etc; is het te doen voor de gemiddelde chauffeur)
 
Hoe ver onder de 0km zat je? Wat had je in totaal aan kWh gebruikt?
Omdat ik op meerdere plaatsen had geladen gisteren (en negens helemaal vol), weet ik helaas niet hoeveel kWh ik heb gebruikt.

Qua kilometers onder de 0, als ik moet schatten denk ik ergens tussen de 10 en 15. Wat me wel opviel is hoe plotseling je op het uitschakelen punt kwam. Ik reed rustig, het vermogen was op dat moment beperkt tot ongeveer 60, dus ik dacht nog wel heel even te kunnen.

Tussen de melding dat de auto uit ging schakelen en het daadwerkelijke uitschakelen zat ongeveer 600 - 700 meter (reed op dat moment de woonwijk in, en reed 25 - 30 km/uur).

Om 1:30 die loodzware Tesla staan duwen was duidelijk geen makkelijke opgave. Als ie eenmaal rolde ging het wel, maar dan moest je een drempel op en dan duw je je suf. Kreeg 'm de oprit niet op (ook mijn accu was toen leeg ;)), heb de auto midden op de weg laten staan (rustige straat hier en zeker op dat soort tijdstippen), heb het verlengsnoer gepakt en 15 minuten aan de UMC gehangen. Toen had ie genoeg power om de oprit op te rijden, en heb ik 'm aan de Keba gehangen.

Ben op zich wel blij dat het midden in de nacht gebeurde, zodat de buren me niet zagen klungelen met een lege accu! ;)
 
Omdat ik op meerdere plaatsen had geladen gisteren (en negens helemaal vol), weet ik helaas niet hoeveel kWh ik heb gebruikt.

Qua kilometers onder de 0, als ik moet schatten denk ik ergens tussen de 10 en 15. Wat me wel opviel is hoe plotseling je op het uitschakelen punt kwam. Ik reed rustig, het vermogen was op dat moment beperkt tot ongeveer 60, dus ik dacht nog wel heel even te kunnen.

Tussen de melding dat de auto uit ging schakelen en het daadwerkelijke uitschakelen zat ongeveer 600 - 700 meter (reed op dat moment de woonwijk in, en reed 25 - 30 km/uur).

Om 1:30 die loodzware Tesla staan duwen was duidelijk geen makkelijke opgave. Als ie eenmaal rolde ging het wel, maar dan moest je een drempel op en dan duw je je suf. Kreeg 'm de oprit niet op (ook mijn accu was toen leeg ;)), heb de auto midden op de weg laten staan (rustige straat hier en zeker op dat soort tijdstippen), heb het verlengsnoer gepakt en 15 minuten aan de UMC gehangen. Toen had ie genoeg power om de oprit op te rijden, en heb ik 'm aan de Keba gehangen.

Ben op zich wel blij dat het midden in de nacht gebeurde, zodat de buren me niet zagen klungelen met een lege accu! ;)

Kun je wel de rem gebruiken als de accu helemaal leeg is? Ik neem aan dat daarvoor nog enige marge ingebouwd zit? (Bricking phase ofzo)