Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Is het een idee om collectief de KNAC te benaderen?
Komt op mij over als een sympathiek alternatief voor de ANWB (die mij in 1993 's nachts niet hebben geholpen omdat ik te weinig cash op zak had....).
Of zijn die ook net als ANWB?
KNAC is meer voor de klassiekers, heb er 8 auto's verzekerd en altijd super service. Meer klantgericht dan anwb, is ook kleinere organisatie. kNAC heeft connectie met de anwb wegenwacht als je hulp via KNAC vraagt.
 
Hier kan ik toch behoorlijk pissig over worden. De ANWB heeft een lijst met de top 10 van elektrische auto's opgesteld, en daar staat en e-up op één. Tesla Model S staat niet in de lijst, want:

Er zijn op moment van verschijnen van deze Top10 nog vier andere volledige elektrische personenauto's op de markt: de Ford Focus,Mercedes Benz B, Renault Kangoo Z.E. en Tesla Model S. Deze auto's hebben een hoger normverbruik dan de auto's uit de Top10, of het normverbruik is onbekend

Top10 Elektrische autos - ANWB
De titel (Top 10 van elektrische auto's) is misleidend. Wellicht publiceert de ANWB volgende week weer een top 10, maar dan gebaseerd op range.
 
Dit soort goedkope lijstjes (kost niks om te maken namelijk) horen thuis in de gratis huis-aan-huis bladen en niet bij een (voorheen) instituut als de ANWB. Dit is eigenlijk volstrekte non-informatie. Ze hebben klaarblijkelijk geen idee waar ze mee bezig zijn. Je hoort in "de top" als je gemeten gebruik het laagst is. Dat moet je gewoon zeggen "De 10 theoretisch zuinigste auto's.".. of als het korter moet "de 10 zuinigste".. wat ze verder kunnen of presteren doet er klaarblijkelijk niet toe...

De titel (Top 10 van elektrische auto's) is misleidend. Wellicht publiceert de ANWB volgende week weer een top 10, maar dan gebaseerd op range.
 
ANWB is ook best duur geworden zie ik net trouwens. Vorig jaar betaalden we nog 118 euro, nu is dat 145 euro geworden (voor Wegenwacht incl. Europa). Dat is me eigenlijk toch wel iets teveel, voor die 2 keer pech in 10 jaar tijd die wij hadden. Als ik het nog 10 jaar aanhoud dan zijn we dus 1450 euro totaal kwijt, oftewel 725 euro per pechgeval als ik weer van 2 pechgevallen uitga. Voor dat bedrag laat ik mijn auto wel naar huis vervoeren en huur ik wel even een auto, als één van onze oldtimers overlijdt tijdens een vakantie of iets dergelijks.
 
"Winter is coming". Toch maar eens het advies van Tesla opgevolgd.
a24048eb9c271441aa03ba7355131172.jpg
 
ANWB is ook best duur geworden zie ik net trouwens. Vorig jaar betaalden we nog 118 euro, nu is dat 145 euro geworden (voor Wegenwacht incl. Europa). Dat is me eigenlijk toch wel iets teveel, voor die 2 keer pech in 10 jaar tijd die wij hadden. Als ik het nog 10 jaar aanhoud dan zijn we dus 1450 euro totaal kwijt, oftewel 725 euro per pechgeval als ik weer van 2 pechgevallen uitga. Voor dat bedrag laat ik mijn auto wel naar huis vervoeren en huur ik wel even een auto, als één van onze oldtimers overlijdt tijdens een vakantie of iets dergelijks.

Nu we het over pechhulp hebben. Tot hoever gaat de pechhulp van Tesla eigenlijk? Helpen ze mij ook als ik onderweg met een lekke band kom te staan? We hebben geen reservewiel dus een wiel wisselen is geen optie. Je kunt er een spuitbusje in leegspuiten en dan hopen dat het gat even weer dicht is. Ik ben van dat laatste geen voorstander. Maar, in zo'n geval, helpt Tesla me dan weer snel op zeg in Europa?
 
Nu we het over pechhulp hebben. Tot hoever gaat de pechhulp van Tesla eigenlijk? Helpen ze mij ook als ik onderweg met een lekke band kom te staan? We hebben geen reservewiel dus een wiel wisselen is geen optie. Je kunt er een spuitbusje in leegspuiten en dan hopen dat het gat even weer dicht is. Ik ben van dat laatste geen voorstander. Maar, in zo'n geval, helpt Tesla me dan weer snel op zeg in Europa?

Heb toen ik m net 2 weken had m'n band kapotgereden. Kwam netjes hulp via Tesla met n reservewiel. Hoefde alleen de band af te rekenen destijds. Was wel in Nederland.