jm71
Active Member
Iedereen bedankt voor weer een gezellig en informatief jaar op het forum. Kerstgroeten uit Selva in Val Gardena!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit werkte bij mij nook inderdaad. Vraag me nog wel af waarom het SeC hiervoor mijn auto dan een hele dag wilde hebben
De Sub-Zero race (Sub-zero | een race naar de noordkaap!) lijkt in 2016 doorgang te vinden (althans, er is een startdatum vastgesteld op 11 februari). Vorig jaar had ik ons ingeschreven, maar momenteel kijk ik het nog even aan. Met name de gebrekkige communicatie vanuit de organisatie boezemt weinig vertrouwen. Zijn er nog deelnemers onder de TMCérs? Het lijkt me nog wel enorm gaaf...
De Consumentenbond in Nederland loopt wat mij betreft met onderstaande niet een deuk op, maar mag van mij direct total loss worden verklaard. Beweren dat een Tesla MS een uitstoot heeft van 136 gr. CO2/km zonder enige nadere toelichting is wat mij betreft al voldoende voor deze "waardering".
Tesla Model S Performance Signature: testresultaten en specificaties | Consumentenbond
Waarschijnlijk rechtstreeks overgenomen van het recente artikel van de Belgische test aankoop?
De Consumentenbond in Nederland loopt wat mij betreft met onderstaande niet een deuk op, maar mag van mij direct total loss worden verklaard. Beweren dat een Tesla MS een uitstoot heeft van 136 gr. CO2/km zonder enige nadere toelichting is wat mij betreft al voldoende voor deze "waardering".
Tesla Model S Performance Signature: testresultaten en specificaties | Consumentenbond
Brandstofverbruik van de Tesla volgens de Consumentenbond is 24,2 liter per 100 km.De Consumentenbond in Nederland loopt wat mij betreft met onderstaande niet een deuk op, maar mag van mij direct total loss worden verklaard. Beweren dat een Tesla MS een uitstoot heeft van 136 gr. CO2/km zonder enige nadere toelichting is wat mij betreft al voldoende voor deze "waardering".
Tesla Model S Performance Signature: testresultaten en specificaties | Consumentenbond
@ Jeroen, je conclusie klopt. Er zijn inmiddels meerdere onderzoek die aantonen dat volledig elektrische auto's op kolenstroom (de ergste soort a 935 gram CO2 per kWh!) nog steeds schoner zijn (zo'n 4%) dan vergelijkbare benzine auto's. Zie bijvoorbeeld dit onderzoek: https://www.tno.nl/media/4404/tno-2014-notitie-directe-en-indirecte-emissie-elektr-voertuig_-14072014.pdf
Je voorbeeld van de BMW klopt inderdaad met 271 gram per km. Dan nemen we uiteraard de productie van de auto niet mee. Enkel de brandstof. Een Tesla op kolenstroom (935 gram/kWh) mag dan 290 Wh/km halen (inclusief laadverliezen, dit wordt nog wel eens vergeten). In Nederland bestaat stroom gelukkig niet meer voor 100% uit kolenstroom. In 2013 bestond het uit de volgende mix: CE Delft
In dat geval mag je met de Tesla dus nog meer "verstoken" om gelijk te komen. Echter kost de productie van elektrische auto's op dit moment nog wel meer CO2 dan ICE-auto's. Dit verschil wordt echter weggenomen door de lagere uitstoot van CO2 door elektrische auto's tijdens het gebruik.
...
Dit, mocht Eneco haar uitspraak op haar website conform de werkelijkheid zijn.
..
Het klopt, in Nederland zal de zeespiegel met 50cm stijgen en Nederland heeft genoeg middelen dat aan te kunnen.