Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet me voor een week parkeren (buiten) terwijl ik weg ben. Ik zou graag de wagen 'wakker' en connected houden gedurende de week maar zeker ook voldoende batterij overhouden om naar huis te rijden. Hoeveel % verlies heb je op een week in frisse temperaturen parkeren?
 
Ik moet me voor een week parkeren (buiten) terwijl ik weg ben. Ik zou graag de wagen 'wakker' en connected houden gedurende de week maar zeker ook voldoende batterij overhouden om naar huis te rijden. Hoeveel % verlies heb je op een week in frisse temperaturen parkeren?

Ik heb hem vorige week 8 dagen op Schiphol gezet tijdens een vakantie. Normaal gesproken met Always Connected aan, een dashcam geinstalleerd en teslalog.com meedraaiend verlies ik wel zo'n 20km per dag.
Heb het toch maar niet aangedurfd en alles uitgezet, na 8 dagen was er maar 30km verdampt. Je remote app werkt evengoed prima ook al heb je Always Connected uitgezet.
 
a ja dat nieuwe systeem heeft mijn onderhoudsbeurt maandag zo maar 2 dagen opgeschoven, ondertussen loaner gereden. met als resultaat die keurig nette factuur (eigen topic)

View attachment 112683

Was vanochtend rond 7 uur bij SeC Amsterdam. Stond buiten helemaal vol met S-en. Binnen vrijwel leeg - had te maken met een net ingevoerde nieuwe manier van werken. Was me niet helemaal duidelijk wat de impact was ... Schitterend gezicht al die wagens met een laagje sneeuw...
Nog even staan praten met een van die jongens daar.. Ik had het er over dat ik tot mijn verrassing op locatie in Drachten begin deze week zo maar kon laden... Hij vertelde toen spontaan dat er "in die richting" een SuC gaat komen ... Is geloof ik al eerder eens hier aan de orde geweest. Ik zet mijn geld op Van der Valk Drachten.
 
View attachment 112683

Was vanochtend rond 7 uur bij SeC Amsterdam. Stond buiten helemaal vol met S-en. Binnen vrijwel leeg - had te maken met een net ingevoerde nieuwe manier van werken. Was me niet helemaal duidelijk wat de impact was ... Schitterend gezicht al die wagens met een laagje sneeuw...
Nog even staan praten met een van die jongens daar.. Ik had het er over dat ik tot mijn verrassing op locatie in Drachten begin deze week zo maar kon laden... Hij vertelde toen spontaan dat er "in die richting" een SuC gaat komen ... Is geloof ik al eerder eens hier aan de orde geweest. Ik zet mijn geld op Van der Valk Drachten.

Kreeg net hetzelfde verhaal te horen in Amsterdam. Zijn idd ergens bezig in het noorden van het land.
 
bij de handelaar die mijn eerste tesla gekocht heeft en weer verkocht staat nu een rode model S 85te koop.
Maar hij gebruikt wel de foto's van mijn auto!:confused: heb ik nu recht op een vergoeding van de auteurs rechten?:cool:
In principe ja. Hij weet dat de foto's van jou zijn en heeft je niet verzocht of hij er gebruik van mocht maken.
Nu ze commercieel gebruikt worden heb je recht op een vergoeding. In Nederland zijn daar wel standaard bedragen voor.
Je wordt er niet rijk van en verstoort mogelijk wel de relatie. Wat is wijsheid.
 
In principe ja. Hij weet dat de foto's van jou zijn en heeft je niet verzocht of hij er gebruik van mocht maken.
Nu ze commercieel gebruikt worden heb je recht op een vergoeding. In Nederland zijn daar wel standaard bedragen voor.
Je wordt er niet rijk van en verstoort mogelijk wel de relatie. Wat is wijsheid.

Het klop hier niet helemaal. De foto's zijn door hem genomen op zijn locatie. De model S was hier het model.

- - - Updated - - -

Hoezo? Is dat niet jouw S85 dan?

Nee, met deze ga ik echt wel heel lang rijden:wink:
 
Iederéén op dit forum weet hoe Xfrank het uiterlijk van z'n American Beauty verzorgde; iedereen weet dus ook dat als die verkoper die foto's gebruikt om potentiële kopers voor een àndere rode MS te lokken, dit is om kandidaat-kopers van die andere MS te, hmmm, "overtuigen" (een paar andere werkwoorden zijn wellicht ook toepasselijk).
 
Last edited:
Dan is er geen sprake van schending van auteursrecht. Hooguit kan hem later misleiding worden verweten als jouw auto er mooier uitziet dan de auto die hij nu verkoopt. Dat is echter voor jou geen probleem.

Maar er is wel nog het portretrecht. Als mijn dochter een shoot voor een campagne gedaan heeft, en deze loopt langer dan eerst voorzien was, dan heeft ze recht op extra vergoeding:wink:
 
Maar er is wel nog het portretrecht. Als mijn dochter een shoot voor een campagne gedaan heeft, en deze loopt langer dan eerst voorzien was, dan heeft ze recht op extra vergoeding:wink:
Ga je nu je dochter vergelijken met een Tesla? Laat ze het maar niet horen :smile:
Een auto kent geen portretrecht, een mooie dochter, of ze nu wel of niet bij Tesla werkt, wel.