Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Toch zal er wel - een - beweging op gang moeten komen, zolang een groot deel van de door ons gebruikte electriciteit ook nog uit fossieltjes komt gaat het niet echt werken. Bijzonder blijft voor mij ook dat de brandstofmengers geen belang lijken te hebben in in elk geval electrisch rijden. Ze laten de FN's en Allego's het onder zwaar protest opknappen maar hebben - gezien de placement - ook liever de inkomsten uit koffie, broodjes en wifi niet?
Meer (financiële) incentives en verbetering van collectoren gaat wel zorgen voor verlaging kleinverbruik, maar stabiele voorziening van de grotere afnemers lijkt me zinvol. Hoe ver is men eigenlijk al met de opvolgers van kernenergie? Of kunnen we toch beter in zaken als Kalkar opnieuw investeren - maar het dan wel afmaken - en niet het kind met het badwater weggooien :)
Thuis zuinig zijn lukt veel mensen prima, geen dure stroom weglekkende videorecorder meer! Maar ik betwijfel of de cloud-storage en processing die er voor terugkomt en wel 24/7 draait dan minder stroom verbruikt (inderdaad, hij is wel goedkoper qua verbruik in centen, maar daar ging het niet om).
 
Toch zal er wel - een - beweging op gang moeten komen, zolang een groot deel van de door ons gebruikte electriciteit ook nog uit fossieltjes komt gaat het niet echt werken. Bijzonder blijft voor mij ook dat de brandstofmengers geen belang lijken te hebben in in elk geval electrisch rijden. Ze laten de FN's en Allego's het onder zwaar protest opknappen maar hebben - gezien de placement - ook liever de inkomsten uit koffie, broodjes en wifi niet?
Meer (financiële) incentives en verbetering van collectoren gaat wel zorgen voor verlaging kleinverbruik, maar stabiele voorziening van de grotere afnemers lijkt me zinvol. Hoe ver is men eigenlijk al met de opvolgers van kernenergie? Of kunnen we toch beter in zaken als Kalkar opnieuw investeren - maar het dan wel afmaken - en niet het kind met het badwater weggooien :)
Thuis zuinig zijn lukt veel mensen prima, geen dure stroom weglekkende videorecorder meer! Maar ik betwijfel of de cloud-storage en processing die er voor terugkomt en wel 24/7 draait dan minder stroom verbruikt (inderdaad, hij is wel goedkoper qua verbruik in centen, maar daar ging het niet om).
Net daarom blijf ik zweren bij papieren facturen en bankuittreksels!
Is veel milieuvriendelijker.
 
  • Funny
Reactions: Ivo-G
Net daarom blijf ik zweren bij papieren facturen en bankuittreksels!
Is veel milieuvriendelijker.

Dit kan ik toch moeilijk geloven.
Als je die facturen en bankuittreksels niet afprint en gewoon op je schijf bewaart, is de milieu-impact ervan te verwaarlozen. Je hoeft je computer niet langer te laten aanstaan daarvoor. Hetzelfde geldt voor de afzender van de factuur, en voor je bank maakt het evenmin een verschil want daar draaien de systemen toch sowieso 24/7.
Voor cloud-opslag ligt het misschien anders maar bedenk eens hoeveel miljarden foto's en filmpjes er in de cloud opgeslagen liggen en wat dat zou betekenen als die (wellicht maar voor een deel) zouden afgeprint worden of opgeslagen worden op videotapes of DVD's.
 
Jongens en Meisjes,

Mijn idee qua waterstof is uiteraard niet dat we het gaan laden met fossiele brandstof. Dan schieten we er geen hol mee op, dan gaan we juist achteruit. In mijn pleidooi is het essentieel dat natuurlijke energie (wind, zon, getijden) dient om waterstof te laden. Daarmee hef je de tekortkoming van natuurlijke energie, namelijk een gebrek aan constante, op met behulp van waterstof. Hiermee voorkom je juist de inzet van fossiele brandstof (kolen, olie, gas) om de constante dips van natuurlijke energiebronnen op te vangen.

We zijn het dus best wel eens denk ik. Wat het gaat worden weet ik ook niet. Als ik dat wist had ik geen Tesla. Dan kocht ik Tesla.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Carl
Gelukkig staat er ook een Tesla in beeld (of zie ik dat verkeerd) en zijn er nog twee plekken vrij. De Ferrari eigenaren doen ook alles om het stoplicht sprintje weer te kunnen winnen ;)

Scherp! Klopt want dat is mijn Tesla, die op de plek moest staan waar de Ferrari's stonden…:p

Ps Beide eigenaren wilde geen sprintje meer trekken na een testritje in de tesla, waren zwaar onder de indruk dat een daily driver zo rap kon zijn...
 
Mijn idee qua waterstof is uiteraard niet dat we het gaan laden met fossiele brandstof. Dan schieten we er geen hol mee op, dan gaan we juist achteruit. In mijn pleidooi is het essentieel dat natuurlijke energie (wind, zon, getijden) dient om waterstof te laden.

Ok, hier staan we tenminste al met de neus in dezelfde richting :)
Blijft dat vandaag de productie van waterstof grotendeels gebeurt op basis van fossiele brandstof: 25% energieverlies en enorm veel CO2-productie. Vandaag wagens op waterstof fiscaal stimuleren is dus in mijn ogen niet verantwoord, tenminste vanuit milieu-overwegingen. Maar daar zit wellicht een hoop druk vanuit de olie-industrie achter.
Waterstofproductie op basis van elektrolyse haalt een rendement van maximaal 70% vandaag. En dit om een wagen te bevoorraden die daaruit een rendement haalt van slechts +/-50%. Er is hier dus nog een enorme weg af te leggen om die cijfers op te krikken en concurrentieel te maken met batterijgestuurde wagens.
Niemand heeft die glazen bol, jammer genoeg, maar vandaag volg ik toch Noorwegen!
 
vandaag precies 3 jaar op het forum! (het lijkt echt langer...)
birthday_cake_3_candles.png


Gemiddeld 3,8 berichten per dag.
 
Misschien moeten we een Classic/Dinosaur draadje inrichten Maurice. Voor the Originals, invite only?
Chapeau voor het volhouden btw!
Je laat ons jaren in de steek, laat niets van je horen, komt sinds 3 weken terug op het forum en wil dan ineens een eigen draadje? En ondertussen zelfs waterstof predikant geworden. Shame on you Wiebe! ;-)
 
Je laat ons jaren in de steek, laat niets van je horen, komt sinds 3 weken terug op het forum en wil dan ineens een eigen draadje? En ondertussen zelfs waterstof predikant geworden. Shame on you Wiebe! ;-)
Maar dat maakt zijn idee er niet minder slecht om. (Althans toch voor wat betreft een apart draadje voor de classics)