Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand deze al gezien? Mogelijk voorlopig 100 kWh als bovengrens.

Schermafbeelding 2016-09-17 om 10.37.32.png


Want:

Efficiency met 100 is al veel beter gezien hogere range P100DL. Naar verwachting zal de "gewone" 100D daar nog wel een schepje bovenop doen.

Komende generaties batterijen zullen het nog beter doen, zodat praktische range > 500 km komt, ook bij kleinere natterijen.

Gewichtsbesparing is in aantocht.

Straks geen buitenspiegels meer.

Ik denk dat de verkoopsucces van de 70/75 en nu 60 ook een indicatie kunnen zijn. Het lijkt mij prima.
 
Verslagje van Urgenda:

Met de wethouders Duurzaamheid van de Waddeneilanden deden we een rondje Nederland met als leit-motiv autonoom rijden. Na presentaties in Leeuwarden en Utrecht moesten de portefeuillehouders naar Harderwijk. Talk is cheap - wat is beter dan autonoom rijden aan den lijve ervaren?
Daarom stonden de wagens van René, Hans en Daniel voor ons klaar om hen dat mee te laten maken. En Utrecht bood alle permutaties van modern wegverkeer: villes, grote wegen, kleine wegen, snel wegen, stadsverkeer - alles.

Helaas voor mij moest ik zelf in het busje achter de dames en heren aanrijden maar dit toen ik uiteindelijk zelf ook in Harderwijk aankwam trof ik daar aan dolenthousiast groepje - de sfeer van kleine jongens met een nieuwe fiets. Deze verplaatsing was wat de Python is voor de Efteling - icing on the cake. Er ontspon zich een geanimeerd gesprek over de geneugten van elektrisch rijden in het algemeen en in Tesla's in het bijzonder. U begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Hans, Daniel en René toonden zich ware pleitbezorgers voor De Goede Zaak en echte Teslarati..

De wethouders hadden natuurlijk geen clou dat zij als één der eersten in Nederland in een X rondrijden (maar een paar toch wel misschien).
Maar de crux was voor hen toch wel echt het autonoom rijden.

Lang verhaal kort. Daniel, René, Hans jullie hebben mij zeer geholpen en de wethouders een geweldige ervaring bezorgd. Ronald heel hartelijk dank voor je voorspraak op het forum en op Facebook.

Beste groet,

Antoine Maartens
Stichting Urgenda / Project Duurzame Wadden
 
  • Like
Reactions: Rick A.
Verslagje van Urgenda:

Met de wethouders Duurzaamheid van de Waddeneilanden deden we een rondje Nederland met als leit-motiv autonoom rijden. Na presentaties in Leeuwarden en Utrecht moesten de portefeuillehouders naar Harderwijk. Talk is cheap - wat is beter dan autonoom rijden aan den lijve ervaren?
Daarom stonden de wagens van René, Hans en Daniel voor ons klaar om hen dat mee te laten maken. En Utrecht bood alle permutaties van modern wegverkeer: villes, grote wegen, kleine wegen, snel wegen, stadsverkeer - alles.

Helaas voor mij moest ik zelf in het busje achter de dames en heren aanrijden maar dit toen ik uiteindelijk zelf ook in Harderwijk aankwam trof ik daar aan dolenthousiast groepje - de sfeer van kleine jongens met een nieuwe fiets. Deze verplaatsing was wat de Python is voor de Efteling - icing on the cake. Er ontspon zich een geanimeerd gesprek over de geneugten van elektrisch rijden in het algemeen en in Tesla's in het bijzonder. U begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Hans, Daniel en René toonden zich ware pleitbezorgers voor De Goede Zaak en echte Teslarati..

De wethouders hadden natuurlijk geen clou dat zij als één der eersten in Nederland in een X rondrijden (maar een paar toch wel misschien).
Maar de crux was voor hen toch wel echt het autonoom rijden.

Lang verhaal kort. Daniel, René, Hans jullie hebben mij zeer geholpen en de wethouders een geweldige ervaring bezorgd. Ronald heel hartelijk dank voor je voorspraak op het forum en op Facebook.

Beste groet,

Antoine Maartens
Stichting Urgenda / Project Duurzame Wadden
Graag gedaan hoor. Het is ook voor ons leuk om enthousiasme te delen.

IMG_4863.JPG
IMG_3609.JPG
 
  • Like
Reactions: HWS
Volkswagen bereidt zich op haar bekende eigen wijze voor op de autoshow van Parijs. Eenvoudigweg misleiding, amerikaanse meetresultaten verwisseld met europese methode waardoor hun, nog alleen Powerpoint, model er opvallend uitspringt.

Op Facebook de nieuwe betekenis van VW gelezen; Vapor Ware

View attachment 195106

Volgens mij gebruiken ze wel de NEDC resultaten, maar vergeten ze voor het gemak dat er een Model S bestaat met 100kWh (ze noemen enkel de X met 100kWh) die 613km haalt. Dat is dus meer dan zij beweren te kunnen halen.

Overigens kwam ik op Twitter een artikel tegen waaruit blijkt dat Volkswagen diesels (de Euro 6 motoren) de minst vervuilende zijn van de hele industrie... Elk ander merk is vervuilender met hun Euro 6 diesels. Je gaat het bijna opnemen voor Volkswagen met dit soort berichten :confused:
 
Volgens mij gebruiken ze wel de NEDC resultaten, maar vergeten ze voor het gemak dat er een Model S bestaat met 100kWh (ze noemen enkel de X met 100kWh) die 613km haalt. Dat is dus meer dan zij beweren te kunnen halen.

Overigens kwam ik op Twitter een artikel tegen waaruit blijkt dat Volkswagen diesels (de Euro 6 motoren) de minst vervuilende zijn van de hele industrie... Elk ander merk is vervuilender met hun Euro 6 diesels. Je gaat het bijna opnemen voor Volkswagen met dit soort berichten :confused:

"Anyone realizing that they're comparing EPA-figures of the Model 3 (215miles/345km) with VW-usual NEDC-figures... the range of the Model 3 will be over 400km on the NEDC-cycle."
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Bestaat er zoiets als een koude motor bij een elektrische wagen? Ik leg dagelijks hetzelfde traject af, en het valt mij de laatste twee weken op dat de eerste kilometers de Model S heel lichtjes schokt, ligt het aan de weg? Geen idee, wel altijd dat gevoel als ik net hier vertrek, en als ik vertrek op mijn werk. Al is het de laatste weken nu niet echt koud geweest.
 
Bestaat er zoiets als een koude motor bij een elektrische wagen? Ik leg dagelijks hetzelfde traject af, en het valt mij de laatste twee weken op dat de eerste kilometers de Model S heel lichtjes schokt, ligt het aan de weg? Geen idee, wel altijd dat gevoel als ik net hier vertrek, en als ik vertrek op mijn werk. Al is het de laatste weken nu niet echt koud geweest.

Ik zou de vraag ook aan het SeC voorleggen. Van heel vroeger herinner ik me dat dit wel eens op het forum gemeld werd maar heb dit al lang niet meer gezien.
 
Bestaat er zoiets als een koude motor bij een elektrische wagen? Ik leg dagelijks hetzelfde traject af, en het valt mij de laatste twee weken op dat de eerste kilometers de Model S heel lichtjes schokt, ligt het aan de weg? Geen idee, wel altijd dat gevoel als ik net hier vertrek, en als ik vertrek op mijn werk. Al is het de laatste weken nu niet echt koud geweest.
Mocht je meer te weten komen over het licht schokken, wil je het dan melden ?
 
Volkswagen bereidt zich op haar bekende eigen wijze voor op de autoshow van Parijs. Eenvoudigweg misleiding, amerikaanse meetresultaten verwisseld met europese methode waardoor hun, nog alleen Powerpoint, model er opvallend uitspringt.

Op Facebook de nieuwe betekenis van VW gelezen; Vapor Ware

View attachment 195106
Ze zullen die 'scalable' range ook wel nodig hebben met VaporWare laadnetwerk zonder laadnetwerk. :confused: