Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nieuwbouw nieuwe Supercharger in Apeldoorn gespot door een collega van mij! Hotel v/d Valk (Cantharel) langs de A1, nice! Retourtje Nieuwegein - Enschede dus voortaan (in de winter) geen Fastned meer nodig! :)

Tesla-supercharger-Apeldoorn.jpg
 
Yeah, i would be stupid and the hotel owners are not of that kind ;-)
Like my nights at Van der Valk.
I don't think so, it would be a bad business decision to remove paid-for amenities that could benefit non-Tesla EV driving guests...
(this is just my opinion, I have no first hand knowledge about the faith of these type 2 chargers).
 
Ik vind niet meteen een ander draadje rond groene stroom in NL dus zet ik het hier even neer. Ik lees in De Tijd het volgende:

"Energiereus RWE/Essent gaat een oude steenkoolcentrale, de Amercentrale in Geertruidenberg, ombouwen naar een biomassacentrale die houtkorrels uit Amerika zal opstoken. Het Duitse bedrijf krijgt daar 2,7 miljard subsidies voor omdat het project anders niet rendabel is."

Nederland geeft miljarden steun aan biomassacentrale

Que?

Is dat de groene stroom waar Essentklanten hun Tesla mee gaan laden?
 
Ik vind niet meteen een ander draadje rond groene stroom in NL dus zet ik het hier even neer. Ik lees in De Tijd het volgende:

"Energiereus RWE/Essent gaat een oude steenkoolcentrale, de Amercentrale in Geertruidenberg, ombouwen naar een biomassacentrale die houtkorrels uit Amerika zal opstoken. Het Duitse bedrijf krijgt daar 2,7 miljard subsidies voor omdat het project anders niet rendabel is."

Nederland geeft miljarden steun aan biomassacentrale

Que?

Is dat de groene stroom waar Essentklanten hun Tesla mee gaan laden?

Ik vrees het ergste. Is hier 15 km vandaan en lijkt mij een grote stap achteruit. Kamervragen waard zou ik zeggen. Voor 2,7 miljard kun je wel iets beters verzinnen lijkt me. Zou een giga-opslag met powerpacks van kunnen worden neergezet die de overtollige stroom van de regio opslaat en weer afgeeft. Voor 6 miljoen heb je voldoende opslag om 2,5 mWh gedurende zes uur af te geven. Voor 2,7 Miljard heb je dan 1,1 gWh en dat is heel veel en dat is dan alleen de prijs van een standaard installatie op de Tesla website vermenigvuldigd tot 2,7 miljard. Bij echt grote projecten zal er voor dat geld nog veel meer mogelijk zijn. En dan heb je alleen nog maar het subsidiebedrag gebruikt.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
NIEUWPOORT EV DRIVERS DAY - Light versie nu ook mogelijk !!!​

Beste mensen,

Misschien is deze rally iets voor iemand van jullie of kennissen met een EV!? De Nieuwpoort Drivers day - zaterdag 20 mei.
Ondertussen is ook een “light” - versie van de rally gemaakt die voor iedereen acceptabel en haalbaar is om hun zaak van de grond te krijgen alsook op vraag van verschillende EV-rijders.
De Rally houdt 2 trips in van 70km.
Op verzoek van verschillende individuele EV-rijders België, hebben zij beslist om een aangepaste inschrijvingsformulen in het leven te roepen. Ze geven u de mogelijkheid om in te schrijven voor de E-rally aan de prijs van 45 euro per wagen met twee inzittenden.
In deze prijs zijn volgende zaken inbegrepen: twee roadbooks, twee petjes, en gemakkelijk verwijderbare bestickering van de auto. Bij aankomst 's morgens voorzien zij ook een kopje koffie voor piloot en co-piloot en na afloop krijgt men een deelnamefoto als souvenir.
Inschrijven kan per mail op dit adres: [email protected]
0475344047
Yves Decan
Details & Info van de hele rally (niet de light versie):
Nieuwpoort Drivers Days
Ter info: mensen kunnen er ook een leuk WE’tje van maken, met overnachting in een hotel + zondag 21e mei dan de old timer rally
=> meewerkend hotel:
http://www.cosmopolite.be
N.B.: er zal ook een laad mogelijkheid zijn voor EV’s.

Met vriendelijke EV-groeten,

Karel
Karel Van Hilst
 
NIEUWPOORT EV DRIVERS DAY - Light versie nu ook mogelijk !!!​

Beste mensen,

Misschien is deze rally iets voor iemand van jullie of kennissen met een EV!? De Nieuwpoort Drivers day - zaterdag 20 mei.
Ondertussen is ook een “light” - versie van de rally gemaakt die voor iedereen acceptabel en haalbaar is om hun zaak van de grond te krijgen alsook op vraag van verschillende EV-rijders.
De Rally houdt 2 trips in van 70km.
Op verzoek van verschillende individuele EV-rijders België, hebben zij beslist om een aangepaste inschrijvingsformulen in het leven te roepen. Ze geven u de mogelijkheid om in te schrijven voor de E-rally aan de prijs van 45 euro per wagen met twee inzittenden.
In deze prijs zijn volgende zaken inbegrepen: twee roadbooks, twee petjes, en gemakkelijk verwijderbare bestickering van de auto. Bij aankomst 's morgens voorzien zij ook een kopje koffie voor piloot en co-piloot en na afloop krijgt men een deelnamefoto als souvenir.
Inschrijven kan per mail op dit adres: [email protected]
0475344047
Yves Decan
Details & Info van de hele rally (niet de light versie):
Nieuwpoort Drivers Days
Ter info: mensen kunnen er ook een leuk WE’tje van maken, met overnachting in een hotel + zondag 21e mei dan de old timer rally
=> meewerkend hotel:
http://www.cosmopolite.be
N.B.: er zal ook een laad mogelijkheid zijn voor EV’s.

Met vriendelijke EV-groeten,

Karel
Karel Van Hilst


Gaat U de concurentie aan met de E-rally ook op 20 mei start vanaf Eindhoven?