Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren in het donker richting parking aan het wandelen. Dacht, ik open de wagen al met de afstandsbediening zodat ik licht heb.... gaat het alarm af!
Nogmaal duwen op remote of instappen hielp niet. Pas toen ik bij settings alarm op OFF selecteerde stopte het.

Eerste keer dat ik het arm hoor (hoge pieptonen). Stiller dan ik had verwacht.
Vraag me dus 2 zaken af:
  • Waarom ging het alarm af?
  • Kan een dief ook gewoon het alarm uitschakelen via de settings?
Heb alarm en intrusion beide op ON staan. Op de achterbank staat (al maanden) een kinderzitje. Dacht dat misschien het plotse licht op het zitje het alarm deed afgaan, maar dit beweegt niet... dus geen idee.
 
Gisteren in het donker richting parking aan het wandelen. Dacht, ik open de wagen al met de afstandsbediening zodat ik licht heb.... gaat het alarm af!
Nogmaal duwen op remote of instappen hielp niet. Pas toen ik bij settings alarm op OFF selecteerde stopte het.

Eerste keer dat ik het arm hoor (hoge pieptonen). Stiller dan ik had verwacht.
Vraag me dus 2 zaken af:
  • Waarom ging het alarm af?
  • Kan een dief ook gewoon het alarm uitschakelen via de settings?
Heb alarm en intrusion beide op ON staan. Op de achterbank staat (al maanden) een kinderzitje. Dacht dat misschien het plotse licht op het zitje het alarm deed afgaan, maar dit beweegt niet... dus geen idee.

Ook al eens meegemaakt. Op (te grote) afstand ontsluiten geeft inderdaad alarm. Als ik me goed herinner stopte het alarm vanzelf zodra ik (met de sleutel) de auto instapte. Heb geen settings hoeven aanpassen.
 
VandeBron begint na de zomer een proef met Smart Charging.
Ze zoeken hiervoor 500 electrische rijders, met name auto's die ze via internet kunnen aansturen.
Wat is er anders dan Jedlix ? Volgens VdB zou Jedlix het laden meer op prijs sturen, VdB heeft meer als doel te voorkomen dat traditionele energiecentrales (gas) bij moeten springen op momenten dat er veel auto's gaan opladen en er minder duurzame energie is.
Evengoed schatten ze in dat een electrische rijder zo'n 250 euro per jaar zou kunnen besparen.

Vandebron TenneT pilot
 
  • Like
Reactions: Michael75D
200k 200km capture.jpg
Ik ben weer een mijlpaaltje voorbij. Niet gedacht dat dit ging lukken. Maar ik kreeg precies op tijd ruimte om een sprintje te trekken. Bij de volgende mijlpaal (225k) gaat dit niet meer lukken... (Classic, 213)