Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb op alle manieren geprobeerd contact te leggen met de Moderators, maar ze zwijgen in alle talen !(letterlijk)

Kunnen we hem niet terugstemmen? Ik weet niet hoe je zo'n pool moet maken maar ik zou het verwelkomen als iemand hier een apart draadje van zo maken. Herbie heeft zich keurig ingehouden mijnsinziens. Ik heb hier cardetailers gekkere dingen zien doen.

Heel simpel, als je een nieuw draadje aanmaakt en als je iets naar beneden scrollt, zie je de optie vanzelf.....
Lijkt me niet handig als ik dat doe
 
Eerlijkgezegd zie ik het probleem niet zo. Gewoon een nieuw accountje maken (bv. Herbie66) en klaar? We (of ik althans) weten natuurlijk niet welke PM's er geweest zijn tussen beide partijen, want ik kan me haast niet voorstellen dat men alvorens voor onbeperkte duur te bannen niet eerst in dialoog gaat. Of minstens een tijdelijke ban toekent. Ik ken Herbie65 niet persoonlijk dus hoe hij zou reageren op waarschuwingen van een moderator dat weet ik niet, maar ik weet wel zeker dat er heel wat forumgebruikers boos of minstens arrogant zouden reageren, waarop zo'n moderator dan zijn gekrenkte ego zou sussen door keihard op het ban-knopje te klikken.
Ik zou na enkele volledig onbeantwoorde verzoeningspogingen gewoon een nieuw account aanmaken en daar verder niet te veel heisa rond maken. Er zijn wel belangrijkere zaken om energie in te stoppen, niet?
 
Ik heb gezien hoe het gegaan is.
Herbie65 heeft in febr contact gezocht om een commerciële account aan te vragen. Daar is contact over geweest, echter de vragen zijn redelijk hoog. Zeker voor een klein landje als NL. Om 1 commercieel bericht per maand te plaatsen, kost $250,- per maand.
Dit gesprek is toen stil gevallen.
Door klachten van Nederlandse forumlezers is de ban ontstaan.
Zonder waarschuwingen.
Herbie en ik zelf hebben contact gezocht met bijna alle denkbare moderators.
Geen enkele reactie.
Het lijkt Noord Korea wel
 
Eerlijkgezegd zie ik het probleem niet zo. Gewoon een nieuw accountje maken (bv. Herbie66) en klaar? We (of ik althans) weten natuurlijk niet welke PM's er geweest zijn tussen beide partijen, want ik kan me haast niet voorstellen dat men alvorens voor onbeperkte duur te bannen niet eerst in dialoog gaat. Of minstens een tijdelijke ban toekent. Ik ken Herbie65 niet persoonlijk dus hoe hij zou reageren op waarschuwingen van een moderator dat weet ik niet, maar ik weet wel zeker dat er heel wat forumgebruikers boos of minstens arrogant zouden reageren, waarop zo'n moderator dan zijn gekrenkte ego zou sussen door keihard op het ban-knopje te klikken.
Ik zou na enkele volledig onbeantwoorde verzoeningspogingen gewoon een nieuw account aanmaken en daar verder niet te veel heisa rond maken. Er zijn wel belangrijkere zaken om energie in te stoppen, niet?
Hierboven helaas meerdere onjuiste aannames. Van zowel Herbie als Serge heb ik gehoord dat t wel degelijk vrij resoluut gebeurt. Al zal er ongetwijfeld ook een andere kant aan het verhaal zitten. Ik heb beide heren meerdere malen ontmoet en gebruik mogen maken van hun diensten en kennis. Op mij zijn ze eerlijk en integer overgekomen. Ik hoop dat de Amerikaanse moderators het bannen van leden voortaan aan de BE/NL moderatoren delegeren.
 
Herbert houdt de gemoederen hier wel bezig. Toegegeven, ik vond de reclames voor tesland zelf ook net iets te prominent worden, maar voor je iemand de toegang tot het forum ontzegt moet je het toch veel bonter maken zou ik zeggen. Prompt zag ik Herbert bij de SuC Amsterdam staan vandaag en ik ben even een praatje gaan maken. Dan hoor je ook even de andere kant van het verhaal. Hij is zich er bewust van dat hij het randje opgezocht heeft, maar lijkt nu ook op geen enkele manier meer terug te mogen komen. De taak van een moderator zal misschien niet altijd eenvoudig zijn, maar dit komt toch wel erg halsstarrig over.
 
  • Like
Reactions: Firebird and HWS
Herbert houdt de gemoederen hier wel bezig. Toegegeven, ik vond de reclames voor tesland zelf ook net iets te prominent worden, maar voor je iemand de toegang tot het forum ontzegt moet je het toch veel bonter maken zou ik zeggen. Prompt zag ik Herbert bij de SuC Amsterdam staan vandaag en ik ben even een praatje gaan maken. Dan hoor je ook even de andere kant van het verhaal. Hij is zich er bewust van dat hij het randje opgezocht heeft, maar lijkt nu ook op geen enkele manier meer terug te mogen komen. De taak van een moderator zal misschien niet altijd eenvoudig zijn, maar dit komt toch wel erg halsstarrig over.

In alle opzichten ben ik het 100% met je eens.
 
  • Like
Reactions: ebullio and HWS
O, ik kijk anders al wel uit naar een nieuw avontuur van je. Al wordt elektrisch rijden tegenwoordig al wel wat "gewoontjes":rolleyes:
Kinderen gaan weer naar dezelfde bestemming. Nog een keer op en neer naar Anapa is natuurlijk geen uitdaging meer maar gewoon 2x4 dagen in de auto zitten. Het 'avontuur' is nu om met Moldova Airlines met een overnachting in Chisinau naar Krasnodar te vliegen. Die club heeft wel 6 vliegtuigen!

Voor echt electrisch rijden avontuur moeten we langzamerhand de middelandse zee over naar Afrika gok ik.
 
Waanzinnige prestatie van Jeff Dahn als batterij specialist voor Tesla. Ze hebben de levensduur van een batterij weten te verdubbelen. Dit was ook het doel, maar dan pas na 5 jaar. Zij hebben het bereikt binnen 1 jaar!!! Dit geldt voor batterijen met NMC chemie, welke op dit moment gebruikt worden in de powerwalls en geproduceerd worden in de Gigafactory. Het is mij niet duidelijk of deze chemie ook toegepast zal worden in de cellen voor de auto's. Deze NMC chemie is immers ontwikkeld voor opslag en niet voor het aandrijven van auto's (hogere op/ontlading gewenst) Tesla battery researcher says they doubled lifetime of batteries in Tesla’s products 4 years ahead of time
Tesla battery researcher says they doubled lifetime of batteries in Tesla’s products 4 years ahead of time


Van één van de reacties onder het artikel (later noemde iemand dat in deze test men werkte met 2,5 C voor op/ontladen):
Screen Shot 2017-05-09 at 21.04.20.png


Link naar een eerder artikel met wat interessante info en video: Tesla battery researcher unveils new chemistry to increase lifecycle at high voltage
 
Last edited:
Waarschijnlijk kent iedereen 'm wel, de standaard vraag van mensen die nog nooit elektrisch hebben gereden: wat gebeurt er dan als je accu leeg is?

Om daarna mensen met hun ICE gewoon met een lege accu stil te zien staan. Wat mij trouwens met de Tesla nog nooit is gebeurd (en dat hoop ik zo te houden).