Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds (+/- ) de een-na-laatste update dat als ik achteruitrijd wel de linker zij-spiegel netjes naar beneden draait zoals ingesteld is, maar eenmaal in zijn vooruit niet meer terug omhoog gaat. Ik hoopte eerst dat het een bugje was die met laatste update weer gefixt zou zijn, maar dat blijkt niet het geval.

Ik heb uiteraard de boel gereset door de wieltjes (en de bovenste) knopjes ingedrukt te houden: helpt niet.
Ook opnieuw opslaan van de instellingen helpt niet.
(en ik heb uiteraard ook gezocht op het forum hier, maar niks gevonden)

Iemand enig idee (anders dan 'even langs het SeC gaan' ?

Fijn weekend alvast!
 
Ik heb sinds (+/- ) de een-na-laatste update dat als ik achteruitrijd wel de linker zij-spiegel netjes naar beneden draait zoals ingesteld is, maar eenmaal in zijn vooruit niet meer terug omhoog gaat. Ik hoopte eerst dat het een bugje was die met laatste update weer gefixt zou zijn, maar dat blijkt niet het geval.

Ik heb uiteraard de boel gereset door de wieltjes (en de bovenste) knopjes ingedrukt te houden: helpt niet.
Ook opnieuw opslaan van de instellingen helpt niet.
(en ik heb uiteraard ook gezocht op het forum hier, maar niks gevonden)

Iemand enig idee (anders dan 'even langs het SeC gaan' ?

Fijn weekend alvast!
Dit had ik ook. Vergelijkbaar, Na een aantal updates lijkt bij mij verholpen.
 
Ik heb sinds (+/- ) de een-na-laatste update dat als ik achteruitrijd wel de linker zij-spiegel netjes naar beneden draait zoals ingesteld is, maar eenmaal in zijn vooruit niet meer terug omhoog gaat. Ik hoopte eerst dat het een bugje was die met laatste update weer gefixt zou zijn, maar dat blijkt niet het geval.

Ik heb uiteraard de boel gereset door de wieltjes (en de bovenste) knopjes ingedrukt te houden: helpt niet.
Ook opnieuw opslaan van de instellingen helpt niet.
(en ik heb uiteraard ook gezocht op het forum hier, maar niks gevonden)

Iemand enig idee (anders dan 'even langs het SeC gaan' ?

Fijn weekend alvast!
Je kunt eens proberen of het ook gebeurt als je, voordat je de auto weer in drive zet, even wacht tot de spiegels helemaal in de juiste stand staan voor het achteruitrijden. Ik heb intussen gemerkt, dat wanneer ik de auto in achteruit zet en weer terug in drive voordat de spiegels helemaal op hun plek staan, dat ze blijven staan in de stand van dat moment, dus ergens tussen de normale en de achteruit-stand in. Heb ik sinds levering (AP2 MX)
 
We zijn terug van 16 dagen Java ( Indonesië ), een super vakantie gehad, maar het toch moeten stellen zonder elektrisch rijden.
Er is daar duidelijk nog veel werk voor de boeg voor Elon en de zijnen… , er moeten nog heel wat roetwolken weggewerkt worden.

Tot… op een dag, we de store binnen gingen en ik een aantal inventory Tesla's in de smiezen kreeg. :eek:

Bleek dat ze meerdere stockwagens hadden, allemaal Model S'en aan toch wel héél interessante prijs !!

Ze vroegen er Rp 29.990,- voor !! :eek:

Gezien de Model 3 nog niet direct beschikbaar is en het motto is Take Care of Business in a Flash heb ik er, na overleg met moeder de vrouw, meteen 3 gekocht. Dit was een aanbod dat niet te weerstaan was !!

Mijn keuze viel op een zwarte, een grijze en ( nog ) een rode… .

Via Air Freight zijn ze ondertussen al in België aangekomen… . :)

Foto's volgen :cool:


De foto's van mijn nieuw wagenpark:

IMG_2811.JPG


IMG_2810.JPG


IMG_2809.JPG


IMG_2812.JPG


:D:D ;)
 
Ik heb sinds (+/- ) de een-na-laatste update dat als ik achteruitrijd wel de linker zij-spiegel netjes naar beneden draait zoals ingesteld is, maar eenmaal in zijn vooruit niet meer terug omhoog gaat. Ik hoopte eerst dat het een bugje was die met laatste update weer gefixt zou zijn, maar dat blijkt niet het geval.

Ik heb uiteraard de boel gereset door de wieltjes (en de bovenste) knopjes ingedrukt te houden: helpt niet.
Ook opnieuw opslaan van de instellingen helpt niet.
(en ik heb uiteraard ook gezocht op het forum hier, maar niks gevonden)

Iemand enig idee (anders dan 'even langs het SeC gaan' ?

Fijn weekend alvast!
Dat probleem heb ik ook! Ga er vanuit dat het een bug moet zijn. Gebeurt namelijk niet altijd.
 
Ik heb sinds (+/- ) de een-na-laatste update dat als ik achteruitrijd wel de linker zij-spiegel netjes naar beneden draait zoals ingesteld is, maar eenmaal in zijn vooruit niet meer terug omhoog gaat. Ik hoopte eerst dat het een bugje was die met laatste update weer gefixt zou zijn, maar dat blijkt niet het geval.

Ik heb uiteraard de boel gereset door de wieltjes (en de bovenste) knopjes ingedrukt te houden: helpt niet.
Ook opnieuw opslaan van de instellingen helpt niet.
(en ik heb uiteraard ook gezocht op het forum hier, maar niks gevonden)

Iemand enig idee (anders dan 'even langs het SeC gaan' ?

Fijn weekend alvast!

Complete power down geprobeerd? Als dat ook niet helpt: sec bellen inderdaad. Succes!
 
Op Facebook een bericht dat diverse recent geleverde Model S en X 75D zijn uitgeleverd met een 85kWh batterij.
Wie met een recent geleverde MS/MX in Nederland checkt even de sticker op zijn batterij ?
Log into Facebook | Facebook
Goeie deal zou dat zijn! Zou het dan met software beperkt zijn tot de andere 75 packs? (Op de 60-75 manier) Zo ja, dan tot ong 95% zonder bezwaar en sneller doorladen.
 
Zopas wijzigingen : prijsverlaging op de 75en, wegvallen van de opties verwarmde zetels en van de UHF muziekinstallatie, de middenconsole op 6 zitters is nu apart selecteerbaar, en ik zag ook dat het beige interieur werd vervangen door een crèmekleurig interieur... Amai het is spannend hoeveel wijzigingen er continu geplaatst worden bij Tesla en maakt het bestellen bijna een auction-gebeuren. Anderzijds laat het eerlijkheidshalve bij mij toch wel een lichte nasmaak achter van veel commerciële trial&error aan de zijde van de fabrikant.... Het is toch niet allemaal omwille van puur technische vooruitgang... Hoeveel soorten uitvoeringen gaan er finaal op de baan wel te vinden zijn ? Intrekbare spoiler is al weg, dubbele laders, batterij-uitvoeringen 60, 90, 85,... enz enz
 
Zopas wijzigingen : prijsverlaging op de 75en, wegvallen van de opties verwarmde zetels en van de UHF muziekinstallatie, de middenconsole op 6 zitters is nu apart selecteerbaar, en ik zag ook dat het beige interieur werd vervangen door een crèmekleurig interieur... Amai het is spannend hoeveel wijzigingen er continu geplaatst worden bij Tesla en maakt het bestellen bijna een auction-gebeuren. Anderzijds laat het eerlijkheidshalve bij mij toch wel een lichte nasmaak achter van veel commerciële trial&error aan de zijde van de fabrikant.... Het is toch niet allemaal omwille van puur technische vooruitgang... Hoeveel soorten uitvoeringen gaan er finaal op de baan wel te vinden zijn ? Intrekbare spoiler is al weg, dubbele laders, batterij-uitvoeringen 60, 90, 85,... enz enz

Klopt: tesla is een grote trial and error, retry, etc. Dat wist ik toen ik instapte, en heb er veel coulance mee. Meer dan ik bij mijn oude vw Passat had, kan ik je verzekeren ;)
 
Klopt: tesla is een grote trial and error, retry, etc. Dat wist ik toen ik instapte, en heb er veel coulance mee. Meer dan ik bij mijn oude vw Passat had, kan ik je verzekeren ;)
Ik heb ooit 9 maanden op een Passat variant moeten wachten die 3 maanden levertijd zou hebben. Inmiddels was door de fabrikant de prijst vd auto met 1500,- verhoogd welke ik gewoon diende te betalen omdat t in de kleine lettertjes stond en toen ik de auto in ontvangst kwam nemen zat er een ander interieur in en waren ze nog vergeten m'n radio in te bouwen. Na een week verloor ik de bodemplaat onde de motor, werd toen onder "coulance" vervangen. Een maand later weer, toen wilde ze me laten betalen... En 3 maanden later nogmaals en dan tegen mij zeggen nou meneer dit hebben we nog nooit mee gemaakt. Ik: LUL NIET MAN, DIT IS AL M'N 3e. Dak lekte ook nog bij de antenne usw.

Dus kom bij mij niet aan dat t bij VW allemaal zo op rolletjes loopt.
 
De (nog) snellere tijd 0-60mph wellicht zit in de meetmethode. En de snelste winst zit m zoals altijd in de batterypack.

Voor de performance p versie werd er altijd 0-60 gemeten met 1foot rollout, iets wat ze op dragstrips gebruiken. Dit is gebruikelijk voor perfocrmance auto's om metingen zo te maken

Voor de reguliere D versie is het niet zo gemeten (geen officiële bron, wel diverse video en leesvoer) of iig niet op de specificaties online op de Tesla site gezet.

Zelf kon ik ook snellere tijd halen als wat de specificaties online stond. (S90D facelift AP1, was minimaal 0.1 seconde sneller als advertised)

Ik vroeg me af waarom er een tijdwinst is van 0.1 seconde voor de 100D. Dit lijkt mij dus eerder meetmethode te zijn.

Voor de nieuwste generatie kleinere batterij in de 75d gaan nu dus geruchten dat deze packs 85kw zijn.
Wat dus dan weer inhoud dat de 75d ook 400volt is en vergelijkbare acceleratie tijden haalt als de 85/90 pack series.

Ik verwacht dus geen nieuwere snellere motor maar eerder een beter accu pack
 
De (nog) snellere tijd 0-60mph wellicht zit in de meetmethode. En de snelste winst zit m zoals altijd in de batterypack.

Voor de performance p versie werd er altijd 0-60 gemeten met 1foot rollout, iets wat ze op dragstrips gebruiken. Dit is gebruikelijk voor perfocrmance auto's om metingen zo te maken

Voor de reguliere D versie is het niet zo gemeten (geen officiële bron, wel diverse video en leesvoer) of iig niet op de specificaties online op de Tesla site gezet.

Zelf kon ik ook snellere tijd halen als wat de specificaties online stond. (S90D facelift AP1, was minimaal 0.1 seconde sneller als advertised)

Ik vroeg me af waarom er een tijdwinst is van 0.1 seconde voor de 100D. Dit lijkt mij dus eerder meetmethode te zijn.

Voor de nieuwste generatie kleinere batterij in de 75d gaan nu dus geruchten dat deze packs 85kw zijn.
Wat dus dan weer inhoud dat de 75d ook 400volt is en vergelijkbare acceleratie tijden haalt als de 85/90 pack series.

Ik verwacht dus geen nieuwere snellere motor maar eerder een beter accu pack

Ik denk dat we het over een week wel allemaal zullen weten. Ik gok er op dat dit de nieuwe batterijcellen zijn zodat S en X "on par" zijn wat techniek betreft, op het moment dat 3 met die nieuwe batterijen er zal zijn. Ik begreep eerder dat de 3 geen zaken krijgt die niet op S en X zitten, d.w.z. nergens beter zal zijn. Op zich een duidelijke lijn. Daarom ook geen futuristische zaken of het moet zo zijn dat die vanaf volgende week ook in S en X gebouwd worden, maar dan hadden ze ook met de batterij kunnen wachten. Ook geen andere zaken zoals laadpoorten o.i.d. Mijn twee centjes.
 
Ik heb ooit 9 maanden op een Passat variant moeten wachten die 3 maanden levertijd zou hebben. Inmiddels was door de fabrikant de prijst vd auto met 1500,- verhoogd welke ik gewoon diende te betalen omdat t in de kleine lettertjes stond en toen ik de auto in ontvangst kwam nemen zat er een ander interieur in en waren ze nog vergeten m'n radio in te bouwen. Na een week verloor ik de bodemplaat onde de motor, werd toen onder "coulance" vervangen. Een maand later weer, toen wilde ze me laten betalen... En 3 maanden later nogmaals en dan tegen mij zeggen nou meneer dit hebben we nog nooit mee gemaakt. Ik: LUL NIET MAN, DIT IS AL M'N 3e. Dak lekte ook nog bij de antenne usw.

Dus kom bij mij niet aan dat t bij VW allemaal zo op rolletjes loopt.
Integendeel, dat was ook mijn ervaring (zij het niet in de mate die je beschrijft ..). En intussen was vw met andere zaken dan klanttevredenheid bezig, weten we nu.
 
Integendeel, dat was ook mijn ervaring (zij het niet in de mate die je beschrijft ..). En intussen was vw met andere zaken dan klanttevredenheid bezig, weten we nu.
'Mijn' vroegere Audi dealer maakte het ook nogal bont. Voor een grote reparatieklus en vervangen van vier banden, waar onder meer de distributie moest worden vernieuwd moest ook de lekke radiateur worden vervangen. Voor het vervangen van de distributie moet de radiateur worden gedemonteerd en weer worden gemonteerd. Op de totale offerte van 4.200 euro kwam het vervangen van de radiateur twee keer voor. Daar werd twee keer 180 euro voor gerekend. Toen ik de Audidealer daarop aansprak en voorstelde 1x 180 euro van de rekening te schrappen, was de mededeling dat daar geen sprake van kon zijn. 'Zo doen wij dit nu eenmaal' was het laatste wat ze me toevoegden.
Ik ben er nooit meer geweest. Een niet merkgebonden autobedrijf deed de klus uitstekend voor 2.400 euro.
 
  • Like
Reactions: HWS and robertvg
Wat ik me afvroeg: op mijn vakantie staat de MX stil en het viel mij op dat de auto 16km per dag aan phantom drain verliest. Zijn dat normale waardes? Het is hier rond een graad of 17 's nachts en overdag rond 21-23 graden.

"Power saving" op on zetten en evt. "stay always connected" uitzetten. Dat scheelt een slok op een welverdiende borrel.
 
Last edited: