Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vroeg me al af waar het addertje zat:
"Van Beurden will switch from a diesel car to a plug-in Mercedes-Benz S500e in September, a company spokesman said" Shell CEO Says His Next Car Will Be Electric

"My new car will be an electric car".
Yeah right. Alles waar een uitlaatpijp onder zit noemen we GEEN EV Ben.

De CFO heeft het wel begrepen met haar i3. Had verwacht dat zij dan wel Tesla zou rijden, maar dat viel waarschijnlijk buiten budget voor de CFO van Shell... Die fossiele industrie gaat duidelijk niet lekker.
 
De CFO heeft het wel begrepen met haar i3. Had verwacht dat zij dan wel Tesla zou rijden, maar dat viel waarschijnlijk buiten budget voor de CFO van Shell... Die fossiele industrie gaat duidelijk niet lekker.
Ik geef Ben nog het voordeel van de twijfel. Laat hem maar zien hoeveel kilometers hij straks echt electrisch rijdt.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Waarschijnlijk hebben ze die gratis van BMW gehad vanwege de exposure en heeft Tesla zoals altijd daar niet aan toegegeven. Terecht overigens. Zal er wel niet veel mee rijden denk ik. Is meer voor de Bühne.

De kans dat BMW een Mercedes S klasse aan de CEO van Shell schenkt lijkt me wat onwaarschijnlijk ;).

Overigens weet ik wel zeker dat de de C-suite van Shell niet afhankelijk is van krijgertjes wat betreft de bedrijfsauto. Je bekijkt het wat cynisch :).

Onze buurvrouw had als CFO van BMW (NL ) ook gewoon een i3 als bedrijfsauto, dit terwijl ze elke auto kon meenemen die ze wilde. Niet voor de bühne, maar gewoon omdat ze het onzin vond om voor het woon/werk een grote benzine auto te gebruiken.

Dus ik zie het wat minder cynisch. Ik denk dat voor de CFO van Shell een i3 waarschijnlijk prima was voor het dagelijkse woon werk verkeer. De CFO is ook vaak gewoon op kantoor. De CEO daarentegen is veel onderweg en laat zich rijden, in dat geval is het ook volkomen logisch dat hij voor een S-klasse kiest. Zeker qua comfort achterin is een Model S natuurlijk niet te vergelijken met een Mercedes S of Audi A8. Je kan achterin een model S niet echt spreken van een mobile Office wanneer je je laptop op je schoot moet houden.

ik zie dit nieuws vooral als iets positiefs omdat er weer iemand is die volledig elektrisch rijdt en de CEO binnen de restricties waarschijnlijk ook voor een van milleutechnisch beste is gegaan.
 
De kans dat BMW een Mercedes S klasse aan de CEO van Shell schenkt lijkt me wat onwaarschijnlijk ;).

Overigens weet ik wel zeker dat de de C-suite van Shell niet afhankelijk is van krijgertjes wat betreft de bedrijfsauto. Je bekijkt het wat cynisch :).

Onze buurvrouw had als CFO van BMW (NL ) ook gewoon een i3 als bedrijfsauto, dit terwijl ze elke auto kon meenemen die ze wilde. Niet voor de bühne, maar gewoon omdat ze het onzin vond om voor het woon/werk een grote benzine auto te gebruiken.

Dus ik zie het wat minder cynisch. Ik denk dat voor de CFO van Shell een i3 waarschijnlijk prima was voor het dagelijkse woon werk verkeer. De CFO is ook vaak gewoon op kantoor. De CEO daarentegen is veel onderweg en laat zich rijden, in dat geval is het ook volkomen logisch dat hij voor een S-klasse kiest. Zeker qua comfort achterin is een Model S natuurlijk niet te vergelijken met een Mercedes S of Audi A8. Je kan achterin een model S niet echt spreken van een mobile Office wanneer je je laptop op je schoot moet houden.

ik zie dit nieuws vooral als iets positiefs omdat er weer iemand is die volledig elektrisch rijdt en de CEO binnen de restricties waarschijnlijk ook voor een van milleutechnisch beste is gegaan.
Nou ja, hij zegt het zelf en zowel een S klasse als een A8 zijn Verbrenners.

Schermafbeelding 2017-07-28 om 20.01.34.png
 
De huidige rwd had die extra ruimte al een paar jaar niet meer. Zodra de 1e 4wd op de markt kwamen is de frunk gestandaardiseerd. Misschien dat een creatieve Herbert die ruimte nog bruikbaar zou kunnen maken.

Ik heb net voor het eerst een kwartier achter in m'n eigen Tesla gezeten omdat mijn dochter inmiddels haar rijbewijs heeft en wat ervaring op moet doen. Mijn oudste zoon is langer dan ik (wel veel slanker) maar t zit toch knap waardeloos achterin. Overmorgen komt @CJA Hulskamp met z'n X bij ons op de camping borrelen. Die 2e rij maar eens proberen maar eigenlijk weet ik t al :)

Jij doet ook nooit langer dan 1-1,5 jaar met een auto, he? :)
 
  • Funny
Reactions: HWS
Hij had beter in Modena kunnen staan. Had net de laatste plek van de vier beschikbare - was net iets eerder dan een landgenoot die er volgens mij zichtbaar de pest in had -;). Direct erna stonden er 4 te wachten. Misschien ook omdat Campogalliano tijdelijk was uitgevallen...Hapje gegeten - kan daar goed en goedkoop - en de auto maar weggezet voordat we klaar met eten waren. Anders laat je'm toch maar gewoon vollopen wat voor de afstand niet nodig.
 
Hij had beter in Modena kunnen staan. Had net de laatste plek van de vier beschikbare - was net iets eerder dan een landgenoot die er volgens mij zichtbaar de pest in had -;). Direct erna stonden er 4 te wachten. Misschien ook omdat Campogalliano tijdelijk was uitgevallen...Hapje gegeten - kan daar goed en goedkoop - en de auto maar weggezet voordat we klaar met eten waren. Anders laat je'm toch maar gewoon vollopen wat voor de afstand niet nodig.
Is het iets van een zwarte zaterdag? En hoe druk was het aan de pompen?
 
  • Funny
Reactions: simonsmidt
Druk, op veel plekken stond men te wachten... heb het niet zo goed kunnen zien - wij reden er met hoge snelheid voorbij -;)
Zelf nergens staan wachten - met enig geluk dus.. verbaas me er wel over dat sommige mensen hem helemaal laten vollopen en pas later verschijnen.In Sankt Moritz - met slechts vier plekken- auto naast mij had het laadlampje op groen. Kon'm zo ontkoppelen - wilde zeker zijn dat ik vol vermogen kreeg. Even later kwam de family vrolijk groetend de auto ophalen. Waren niet eens verbaasd dat de laadkabel er al uit was.

IMG_7012 (1).jpg
 
Hij had beter in Modena kunnen staan. Had net de laatste plek van de vier beschikbare - was net iets eerder dan een landgenoot die er volgens mij zichtbaar de pest in had -;). Direct erna stonden er 4 te wachten. Misschien ook omdat Campogalliano tijdelijk was uitgevallen...Hapje gegeten - kan daar goed en goedkoop - en de auto maar weggezet voordat we klaar met eten waren. Anders laat je'm toch maar gewoon vollopen wat voor de afstand niet nodig.
Ik was daar vanmiddag ook, rond een uur of 13 's middags. Toen ik aankwam was ik nummer 5, na mijn lunch en koffie in het barretje zag ik tot mijn grote schrik een stuk of 4 auto's staan te wachten. Ik was gelukkig nog niet vol geladen, anders had ik me wel erg lullig gevoeld, maar wist evengoed niet hoe snel ik plaats moest maken. Een groep in de schaduw wachtende mensen dook in de auto om een plekje op te schuiven, een voor mij nieuw tafereel, maar het zal wel een incident zijn op deze zwarte zaterdag en met een uitgevallen SuC van Campogalliano, zoals je al zei,
 
Ik was daar vanmiddag ook, rond een uur of 13 's middags. Toen ik aankwam was ik nummer 5, na mijn lunch en koffie in het barretje zag ik tot mijn grote schrik een stuk of 4 auto's staan te wachten. Ik was gelukkig nog niet vol geladen, anders had ik me wel erg lullig gevoeld, maar wist evengoed niet hoe snel ik plaats moest maken. Een groep in de schaduw wachtende mensen dook in de auto om een plekje op te schuiven, een voor mij nieuw tafereel, maar het zal wel een incident zijn op deze zwarte zaterdag en met een uitgevallen SuC van Campogalliano, zoals je al zei,
Een troost is dan dat je bij de benzinestations soms tot aan de uitvoegstrook moet aansluiten op deze dagen. Vandaag staat overal als donkerrood te boek. (of zwarte zaterdag)